Страница 1 от 1

Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 20:17
от vesi_sd
Здравейте!

Ще попитам за проблем, който вече някой може да го е преминал и да сподели информация. Автомобила е Форд фокус 1,6 бензин 100 к.с 1999 г. хечбек. При разрешаване на проблема задължително ще пиша.
Става въпрос за тропане/тракане в предните колела само и единствено при преминаване в дупки.
Сменях скоро маслото и доколкото можах погледнах отдолу установих, че има много малък празен ход, когато напъна с ръка /виж снимката/.
Снимка.jpg
Първо си мисля за карета, но нямам никакъв шум в завои или при ускорение и не знам дали проблема е в тях. Ако някой има идея какво мога да проверя за да разбера проблема ще бъда много благодарен.

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 21:49
от Eastbourne
За тракане не знам, но тропане и то при преминаване например на легнал полицай най-вероятно е тампони или тампони на стабилизиращата щанга.

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 22:07
от vesi_sd
Не съм обърнал внимание за тропане при легнал полицай, но преди да тръгна от паркинга пред блока около 60 метра преминава през толкова разбит път, че направо не мога да заобиколя дупките и става такова тракане и така се ядосвам, че после като изляза на улицата всичко ми изглежда идеално.

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 22:35
от ЯЛТА
Биалетки.

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 22:53
от vesi_sd
Дано да е в биалетките макар, че са сменени миналата година и според мен е малко вероятно. Как мога да ги проверя дали са разбити биалетките?

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 14 апр 2015, 23:02
от ЯЛТА
Като ги хванеш с ръка, ако мърдат и са лабави,- то е ясно.

Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

Публикувано: 19 май 2015, 19:32
от vesi_sd
След дълго търсене на проблема установих, че биалетката докато не се смъкне не може да се разбере колко е разбита. Единствено при сваляне установих, че горния край е напълно здрава, но в долния е тотално разбита. След тази процедура на смяна на биалетката с нова нещата малко се подобриха, но не бяха както трябва. Наложи се да се търси отново проблема и пак след сваляне на предното колело от шарнира се разбра, че и той е тотално разбит и след смяна вече всичко е добре. Шарнира не знам как се проверява за износване без сваляне на колелото от него, но бях напълно убеден, че преди да смъкна колелото е здрав т.е. нямаше никакви луфтове проверено със щанга наляво-надясно и нагоре-надолу. Това е от мен и дано някой ако има този проблем да знае какво да провери.
    Не знам единствено дали трябва да се прави реглаж на предницата, като при смяната не са пипани накрайниците на кормилните щанги.
      Единствено молбата ми е да споделите как може да се проверят шарнира и биалетките без да се налага тяхното демонтиране.

      Всичко добро на колегите от форума!

      Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

      Публикувано: 19 май 2015, 20:03
      от Milcho
      Шарнирите ги проверяваме с Play детектор или когато колелото е във въздуха - на ръка и с щанга.
      Биелетките се виждат като се размърдат силно на ръка.

      Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

      Публикувано: 19 май 2015, 20:56
      от bodurov
      "Не знам единствено дали трябва да се прави реглаж на предницата, като при смяната не са пипани накрайниците на кормилните щанги.'
      Според мен след всяка манипулация по предницата на колата ,трябва да минеш стенд.

      Re: Форд Фокус 99 - тропане в предните колела

      Публикувано: 19 май 2015, 21:11
      от lubomirov89
      Със силно разклащане на биалетки нищо не се разбира. Махаш гумата и с щанга напъваш щангата, ако има луфт то се разбира. Аз моите разбрах, че са разбити до степен, че ябълката почти излизаше от щангичката на биалеткатан, но с ръка нямаше никакъв луфт. Същото се случи и с шарнира, отивам на реглаж на предницата, а майстора вика оди смени шарнира, че е разбит. Предния ден сменях шарнир, проверявах го, а така мазно вървеше и без луфтове, но беше си разбит като се напъна с щангата си показа.