Страница 1 от 1
Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 22 апр 2016, 17:39
от techclerk
Може ли да се замени 17мм шарнир с 16.5мм или двете са абсолютно не взаимо заменяеми? Купувах и се оказа, че са ми дали 16.5мм, като изрично бях им казал 17. Разглобих колата и сега да я сглобявам пак, да бия път с километри да го сменям и пак да я разглобявам.

Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 11:31
от HACKO
Това 17мм къде го мериш?
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 13:01
от techclerk
Диаметъра на стержена. Това е цилиндричната част, която излиза от маншона на шарнира и се закача на скобата(крепежа) на шенкела. Меря го с шублер.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 14:58
от HACKO
Не трябва да има проблем, но все пак след като го стегнеш провери.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:18
от techclerk
Мисля, понеже е скоба с болт, а не е болт напречно на стержена, че има възможност да обере 400-500 микрометра и няма да хлопа. Правил ли си го обаче подобно нещо? Търсих, връщах части, масово са 16.5мм.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:21
от HACKO
Ами истината е, че никога не бих тръгнал да го меря, освен ако разликата не е фрапираща.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:28
от techclerk
Да, ама ако не беше скоба, ами на стержена имаше вътрешна резба и се навиваше болт на него, то хлопането 100% е гарантирано. В случая се чудя дали скобата ще го обере. Факт е, че за тия Фиести има 2 вида шарнири - един със стержен 16.5мм и друг със стержен 17мм. До 94г са със 17мм. То и аз не мерих, ама като свалих гумата, свалих от носача шарнира и сложих шублера, старият е съвсем с малко по-дебел. Диаметър 17 точно, а новият е 16.6 по същият шублер. Или общо взето 400 МИКРО метра.

Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:35
от HACKO
Когато не е скоба, на конкретния детайл е конус. Ако говорим по принцип, никога отвора не е със диаметъра на болта (или каквото е), който влиза в него а по-голям.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:41
от techclerk
Та, според теб скобата ще може да го обере?(тъй като челюстите й не са опрели една в друга, т.е има даман още малко да обере 100%)
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 23 апр 2016, 16:47
от HACKO
Да без проблем. При шарнира на Фордовете тялото на болта, което е 11мм а не стандартните 10мм, както на стандартен 10мм болт, държи шарнира от измъкване.
Re: Замяна на 17мм шарнир с 16.5мм! СПЕШНО!
Публикувано: 24 апр 2016, 02:12
от techclerk
Долната част на шарнира е над 17мм, горната е около 16.6. Наложи се пилене, за да може да влезе и то да влезе по-плътно от старият. Така става, когато не си купува човек частите от Мото Пфое.