Питане за сходимост на ходовата част

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 12 фев 2017, 11:19

Колеги, ако е възможно някой, който е напред с материала (така да се каже) да ми отговори на следното, за което благодаря предварително:
Вчера ходих за регулиране сходимостта на колелетата, поради ремонт на задния мост. Интересува ме това, което е постигнато като регулировка добре ли е или не са се справили? Публикувам снимка на листа, който ми дадоха след регулирането.
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от fordmaniac » 12 фев 2017, 12:04

Реглажа е добре, наклона в червено е с малко отклонение, ако не дърпа на някъде е това.
Поздрави

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 12 фев 2017, 12:25

Благодаря, не, не дърпа. Предния мост, според моето мнение на лаик, е добре. Притеснява ме повече да не продължи с "изяждането" от вътрешната страна на задните гуми, че съсипах вече 2 комплекта гуми- само задните, предните не ги износва.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от OgiDogi » 12 фев 2017, 17:53

Иван Атанасов написа:
12 фев 2017, 12:25
Благодаря, не, не дърпа. Предния мост, според моето мнение на лаик, е добре. Притеснява ме повече да не продължи с "изяждането" от вътрешната страна на задните гуми, че съсипах вече 2 комплекта гуми- само задните, предните не ги износва.
Аз не виждам съществена разлика в сходимостта на задните колела преди (3.4 mm) и след (3.2 mm) регулирането, даже е по-лошо при номинална стойност 5.1 mm. И като видя сходимост в милиметри, ми става ясно, колко си е разбирал от работата "майсторът" - колкото да докара някакви стойности в зелено. Измерването трябва да се прави в градуси и минути, като директно ти дава информация, накъде гледа колелото спрямо надлъжната ос на автомобила по посоката на движение.
Задно ляво колело стои много по-изправено, което ме навежда на мисълта, че е и много прибрано, от където се получава разчекване и износване на гумите от вътрешна страна.
Като гледам и данните от предния мост, тази кола е доста мачкана и усукана. Докарана е да държи пътя, без да дърпа на някъде и сигурно харчи с литър/сто гориво повече от същата, но с изправна ходова част. Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от fordmaniac » 13 фев 2017, 09:00

А интересно що стенда пише 5.1, като по датата излиза 2.40+-0.90мм. Иначе за износване на задни гуми и аз не видях данни преди и след регулиране?!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от OgiDogi » 13 фев 2017, 17:54

fordmaniac написа:
13 фев 2017, 09:00
А интересно що стенда пише 5.1, като по датата излиза 2.40+-0.90мм. Иначе за износване на задни гуми и аз не видях данни преди и след регулиране?!
Задна Ос -> Сх-ст -> Общо: 3.4 (преди) / 5.1 ±2.8 (номинално) / 3.2 (след)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 13 фев 2017, 18:16

OgiDogi написа:
12 фев 2017, 17:53
...Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
Ще направя тия измервания. В най- скоро време, вероятно събота или неделя.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от fordmaniac » 13 фев 2017, 21:52

OgiDogi написа:
13 фев 2017, 17:54
Задна Ос -> Сх-ст -> Общо: 3.4 (преди) / 5.1 ±2.8 (номинално) / 3.2 (след)
[/quote]

Не ме разбра
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от OgiDogi » 14 фев 2017, 06:40

Аха, сега зацепих, че искаш данни за ново износване, ама той едва ли е минал достатъчно километри.
fordmaniac написа:
13 фев 2017, 21:52
...
Изображение
Ей тук идва конфликтът милиметри срещу градуси - данните в AutoData може да са в милиметри за някакви си джанти (примерно 14"), човекът отива с някакви други (примерно 17"), на стенда въвеждат корекция според неговите джанти и ти после като страничен наблюдател се чудиш "защо не са спазили толерансите". При ъглите няма как да се получи, ако щеш и на 22" джанти да качиш колата. Те за това са дадени веднага под милиметрите в градуси и гради - за всякакви "майстори" и стендове.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 14 фев 2017, 09:59

До момента, след регулировката, съм изминал 100 км. Не знам как бих могъл да дам данни за ново или продължаващо износване, освен визуално и субективно да огледам състоянието на гумите. Изминатите километри са малко и не вярвам да могат да покажат нещо, но погледнах и не виждам повече износване. Засега.
П.С. карам с 15" гуми, зимни, алуминиеви джанти на които не им знам точния размер, но са си за Ford и т. н.

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 18 фев 2017, 15:34

OgiDogi написа:
12 фев 2017, 17:53
...Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
Днес направих измервания, така както аз разбрах, че трябва да измеря. Вкарах колата в гаража и от канала с един отвес пуснах перпендикуляри към пода на гаража: на предния мост от вътрешния болт, който държи предния шарнир, това и на двата шарнира- ляв и десен. На задния мост от носача, оттам дето почва задната пружина. Получиха се следните резултати:
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от OgiDogi » 18 фев 2017, 19:19

Иван Атанасов написа:
18 фев 2017, 15:34
...
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.
Изображение
Да се самоцитирам:
OgiDogi написа:
12 фев 2017, 17:53
.... Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
Не са успели да изпънат купето по дължина и са изместили предния мост наляво, докарали са диагоналите, а след корекция в сходимостта на задните колела, колата няма да дърпа на никъде, но се получава така, че стоят във формата на трапец и има неравномерно износване на гуми.
Заради по-късата лява страна, при сходимости в толерансите, колата е дърпала наляво и затова са наместили задно ляво колело да гледа малко навън и да бута задницата наляво (при което предницата тръгва надясно и компенсира). Всъщност, колата ти върви направо по пътя, ама малко като пинчер - на една страна, но незабележимо. Отворената отляво задница ти докарва износване на гуми и завишен разход на гориво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от HACKO » 18 фев 2017, 20:12

Оги филмираш се! Как ще стане това изместване на моста, като е фиксиран? Кой тенекеджия ще се занимава с това? Работил съм като тенекеджия и знам как разсъждават, всичко се напасва по видимите линии и луфтовете на врати и капаци. Няма кой да мери диагонали на мостовете, още повече да развие болт, повечето предпочитат да отрежат покрай болта и после да заварят, но да не развият болта. Разликата от 1мм е нищожна, може да е грешка при измерването. Разликата при гумите може да е от повреден тампон на носач или от неправилен реглаж или джанти с различно ЕТ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от essex » 18 фев 2017, 20:21

OgiDogi написа:
18 фев 2017, 19:19
Иван Атанасов написа:
18 фев 2017, 15:34
...
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.
Изображение
Да се самоцитирам:
OgiDogi написа:
12 фев 2017, 17:53
.... Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
Не са успели да изпънат купето по дължина и са изместили предния мост наляво, докарали са диагоналите, а след корекция в сходимостта на задните колела, колата няма да дърпа на никъде, но се получава така, че стоят във формата на трапец и има неравномерно износване на гуми.
Заради по-късата лява страна, при сходимости в толерансите, колата е дърпала наляво и затова са наместили задно ляво колело да гледа малко навън и да бута задницата наляво (при което предницата тръгва надясно и компенсира). Всъщност, колата ти върви направо по пътя, ама малко като пинчер - на една страна, но незабележимо. Отворената отляво задница ти докарва износване на гуми и завишен разход на гориво.
Това с пинчера го видях на живо с една мазда предницата на ляво, задницата надясно ама много как стоеше в лентата си незнам.
smiley-transport03
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 18 фев 2017, 22:10

При това положение, има ли начин да се коригират нещата?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от ЯЛТА » 18 фев 2017, 22:34

След като се постави правилната диагноза,- да.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от OgiDogi » 18 фев 2017, 22:47

Наско, не се филмирам. Моята като я взех, дърпаше леко на ляво и имаше 3 mm разлика в диагоналите. Познай как я оправих! Болтовете, които държат предния мост към шасито са 16 mm, а отворите за тях са 17 mm - достатъчно за нагаждане на малки разлики (като бутнеш едната страна назад, другата напред, целият мост ляво/дясно и диагоналите се променили с по ~5 mm), но не и на кривини от удар.
Иван Атанасов написа:
18 фев 2017, 22:10
При това положение, има ли начин да се коригират нещата?
Очевидно, по предницата няма как или ще иска изпъване на стенд за катастрофирали автомобили срещу прилична сума.
Иначе, остава да се вкара дясно задно колело малко навътре, за да почне и то да бута наляво, а лявото да се изправи до докарване на нужната сходимост отзад, за да не яде гуми. Един вид - предницата ще си стои крива, а задницата с обща сходимост в допустимите стойности, но всяко колело ще гледа леко наляво спрямо посоката на движение и така ще компенсира кривата предница.
На стенда, с който работех, за задния мост имаше графа "Ъгъл на тяга" и даваше отклонението спрямо посоката на движение, което задният мост би оказал. В твоя случай, може да се сметне колко е ъгълът на тяга на предния мост (от онези 5 mm разлика в дължините от ляво и дясно) и да се докара задният в противоположна посока.

П.П. Надявам се да разбереш от елементарната схема, която надрасках набързо, за какво става дума:
Shema.jpg
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Иван Атанасов
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
Местоположение: Врачанско
Status: Извън линия

Re: Питане за сходимост на ходовата част

Мнение от Иван Атанасов » 20 фев 2017, 11:29

На първо четене не разбрах напълно как трябва да се коригира, но предполагам, че става на стенд. Все пак, ако е възможно ми кажи в случая кои болтове на задницата трябва да се "въртят" за да стане нагаждането?
П.С. забравих да напиша, че преди да ида на стенда се наложи подмяна на тампони и тем подобни на задния мост, при което се наложи и цялостно сваляне на задния мост от купето. Та възможно ли е при едно не съвсем коректно сглобяване след това, да е довело до въпросната разлика от 5 мм, а да не е от някакво изкривяване на предния мост, понеже все още не съм сигурен, че има кривина от удар, но все пак не го и изключвам, де...

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта