Страница 1 от 1

Поддръжка и превенция на кормилната уредба на Фокус 2

Публикувано: 04 ное 2020, 20:58
от F Focus
Здравейте,
Питането ми е какво е добре да се направи след покупката на употребяван Фокус 2, 2006г., 1.8 бензин 125к.с., комби, за да се удължи живота на кормилната рейка, защото предполагам, че там ремонтът ще е доста скъп, ако се изпуснат нещата?
Благодаря предварително за добронамерените Ви отговори!

Re: Поддръжка и превенция на кормилната уредба на Фокус 2

Публикувано: 04 ное 2020, 21:31
от aspasia
Смени си хидравличната течност провери си маншоните и ако скъсан или напукан го смени друго няма какво да се направи. Ако имаш разбит шарнир или накрайник сменяй го веднага защото от почукванията се отразяват на рейката .

Re: Поддръжка и превенция на кормилната уредба на Фокус 2

Публикувано: 16 ное 2020, 19:11
от F Focus
Привет,
Днес от МП закупих литър хидравлична течност, като за модела(надявам се)-цена 39лв. за литър. Цялостната и смяна е 50лв.(с ДДС).
Преди това свалих десният фар, едвам развих с клещи капачката на съдчето с хидр. течност, бръкнах с пръст-настоящата е съвсем бистра, което ми се стори странно, като за кола на 14години-вероятно предишният собственик я е сменял, ама с каква...? Бъркайки с пръст в центъра на казанчето на върха на пръста ми оставаше доста чернилка-не съм в час какво има в центъра на казанчето, което стърчи нагоре и оставя гъста чернилка?
Нямам оплаквания от кормилното у-ние, ама, за да не се стигне до много скъпи ремонти ще сменя хидр. течност с оригинална.
Руснаците дискутират, че АТФ за автоматични ск. кутии е с по-високи показатели от предписваната от производителя- аз съм на принципа "страх лозе пази"-дано го опазя! :)
По темата толкова от мен и дано съм бил полезен!

Re: Поддръжка и превенция на кормилната уредба на Фокус 2

Публикувано: 22 ное 2020, 21:25
от F Focus
Както е редно да продължа-тези дни смених хидр. течност, закупена от МП по бабешкият начин-не че исках да спестя 50лв., ами защото, като ми кажат "оставете ключа и тел. си номер и ще ви се обадим" ми призлява-работа за няма и час, и денят ти отишъл, а време много нямам! Също така изобщо не бях убеден, че в МП ще подменят хидр. масло, както трябва-със свалено дясно предно колело, разкачане на долната тръба на казанчето и един на работещ двигател да върти волана, а друг да долива отгоре. Затова се захванах сам изсмуквайки със голяма спринцовка с надянато маркучле течност от казанчето(около 250 грама), после доливайки, палейки двигателя, въртейки наляво-надясно за около минута и после пак изсмуквайки, доливайки и така 4 пъти, докато изпразних литровото шише. Първата течност се оказа доста гнусна, последващите по-чисти. Важно е да кажа, че откакто застудя при стартиране сутрин имах нЕкви неприятни звуци, като от почукване и потропване, които след смяната на маслото напълно изчезнаха-остана само едно виене при студен старт сутрин за около две минути, което след натискане на съединителя изчезва...лагер на съединител, лагер на първичен вал на скоростната кутия...? :(
Руснаците пишат, че при старо хидравлично масло при температури под-10С има затруднено въртене на волана и след смяната му всичко е точно. Ремонтите на тия пущини са много скъпи, та ако искате го имайте предвид, като профилактика.
Спецификацията на хидр.масло при Форд е: WSS-M2C204-A2
Надявам се да съм Ви бил полезен!
Поздрави и наздраве! :D

Re: Поддръжка и превенция на кормилната уредба на Фокус 2

Публикувано: 23 ное 2020, 07:38
от synthez 3D
F Focus написа:
22 ное 2020, 21:25
остана само едно виене при студен старт сутрин за около две минути, което след натискане на съединителя изчезва...лагер на съединител, лагер на първичен вал на скоростната кутия...? :(
Това е напълно нормално. Все пак всичкото масло е на дъното на кутията и не се е раздвижило. Щом като натиснеш съединителя шумът изчезва, значи всичко е наред, не се притеснявай. При тази скоростна кутия е така.