Страница 1 от 1

Тресе при ускоряване и спиране с двигателя

Публикувано: 05 фев 2007, 22:13
от AlexP
Проблема се изразява в тресене (предницата мърда наляво-надясно) при ускоряване и при спиране с двигателя (спускане на скорост по надолнище). Не е някакво силно тресене, но е неприятно. Знам че предницата ми е разцентрована защото ми яде гумите и веднъж правих реглаж сам и ми се струва, че проблема понамаля леко. Дали може тресенето да е от недобре регулирана предница? Колата е Ескорт, последният модел.

Публикувано: 05 фев 2007, 22:29
от valboy
По-скоро от разбита предница, а не от нерегулирана. Ако беше само за реглаж щеше да ти яде гумине, но не да тресе....

P.S. Не те ли е страх да я караш така?

Публикувано: 06 фев 2007, 11:07
от AlexP
По предницата няма нищо разбито. Няма луфтове, нищо не чука и нищо не хлопа. Тресенето е леко изявено и почти не прави впечатление, но искам да го оправя. Както вече казах, гумите ги яде.

Въпроса ми е дали може от не добре регулирана предница да тресе?

Re: Тресе при ускоряване и спиране с двигателя

Публикувано: 06 фев 2007, 11:34
от petkoff_pl
AlexP написа:Проблема се изразява в тресене (предницата мърда наляво-надясно) при ускоряване и при спиране с двигателя (спускане на скорост по надолнище). Не е някакво силно тресене, но е неприятно. Знам че предницата ми е разцентрована защото ми яде гумите и веднъж правих реглаж сам и ми се струва, че проблема понамаля леко. Дали може тресенето да е от недобре регулирана предница? Колата е Ескорт, последният модел.
Значи разказвам мойте премеждия който са горе долу сходни на твойте. Преди коледа реших да си оправям предницата щото имаше тракане чукане на ниска скорост през дупките. Смених 4 бр. тампони и един шарнирен болт. Тампоните знаех че са турски за по 6 бр. парчето. Веднага след смяната се наложи да пътувам без да правя реглаж нямаше го чукането ама колата не вървеше направо. След няколко дни и изменати около 600-700 км отидох на реглаж там отново огледаха предницата казаха че всичко е ок направиха реглаж взехами парите и ме пуснаха да си ходя без да покарат колата и метър да видят кво са направили. Така карах през януари ама колата си не беше добре при потеглане при изпреварване ускоряване спиране си ходи или на ляво или на дясно абе ужас ще се убия някъде а когато е мокро и хлъзгаво така съм вкопчил волана че после пръстите ме болят.
и на 31,01,2007 отидох в Плевен да ми направят отново реглаж. Вдига я маистора и вика ела да видиш малкият тампон на левият носач скъсан (а няма и 2000 км) и двете гуми от вътрешната страна яко изядени. Майстора каза че най вероятно е от лош реглаж така че ти сам си прецени дали трябва сам да си правиш реглажа или да отидеш при истински майстор. Защото като тегля чертата много поражения е нанесло това (нов тампон 9 лв. труд смяна и реглаж 27 лв. износени зимни гуми )

м да

Публикувано: 06 фев 2007, 12:35
от murselin
не е лоша идея да си прегледаш тампоните на двигателя,така като чета мо да има скъсан :!:

Публикувано: 06 фев 2007, 13:17
от valboy
Това с тампоните по двигателя не е лошо като идея.
Моите надблюдения при такъв случай обаче са при Мерцедес 200- имаше скъсан тампон на двигателя, но :!: колата се тресеше и както е спряла на празен ход. Просто видимо подскачаше... На Бенца двигателя е по-голям, при теб не знам дали трябва да се получи същото подскачане на място?! Или може-би зависи дали тампона е скъсан напълно или частично ... *072*

Публикувано: 09 фев 2007, 18:44
от AlexP
Значи днес махнах дясното колело от където се чуваше един шум. Сложих 2 гайки да държат дисковете да не мърдат. Запалих колата и "потеглих", така че да се върти само вдигнатото колело. Лягам под колата и гледам, че полуоската играе доста от вътрешната страна. Загасих, лягам пак и мърдам карето и гледам, че има страничен луфт (освен аксиалния, който си е нормален). Пак докато е на крик, влизам в колата и паля. Давам на 5-та и вдигам 150, при което цялата кола започва да се тресе. Ясно, карето е за смяна и от него е бил и проблема с тресенето. Ще го сменям. Може ли да има и нещо друго разбито? Взех два лагера за колелата да ги сменя профилактично. Каре не можах да намеря за сега, но ще трябва.

Публикувано: 09 фев 2007, 21:08
от kEFi
има вероятност да е от полуоската или по-скоро от баланса и...

Публикувано: 09 фев 2007, 21:22
от AlexP
Полуоската трябва да е крива за да бие и да тресе от нея, а това трудно може да стане. Трябва да съм я ударил в камък или нещо такова. Гуменият баланс си е на мястото. Въпреки това си мисля да взема една цяла полуоска с 2 запазени карета от някоя морга и това е. И без това навсякъде ми казват, че нямат вътрешни карета и само с поръчка.