Страница 1 от 1
Втулките задължителни ли са?
Публикувано: 06 мар 2007, 17:25
от ewgeny
Абе намерих си едни джанти 15-ки обаче от ауди, и не мога никъде в цветна варна да намеря втулки. Според вас проблем ли е ако се карат без втулки известно време? Ако някой знае къде продават втулки нека каже, ама на много места проверих - няма!
Публикувано: 06 мар 2007, 21:06
от evg2
Адаш, аз досега не съм карал лети джанти с втулки се са били без и не съм имал проблем.
Публикувано: 06 мар 2007, 22:01
от gmivanko
Публикувано: 06 мар 2007, 23:45
от chains
Значи ако централния отвор на джантата е с по-малък диаметър от главината - то няма как да сложиш джантата!
Ако обаче е с по-голям - то принципно може да се кара, но не е препоръчително, защото освен, че може да скъшаш шпилките /за това даже не е желателно да се споменава/ се появява един много странен феномен - на прав гладък път имаш чувството, че караш по малки камъчета /много е дразнещо/, а на 80 км/ч. започва да тресе много дразнещо!
Публикувано: 08 мар 2007, 20:45
от Jinxy
Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.
п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
Публикувано: 08 мар 2007, 22:17
от petkoff_pl
Jinxy написа:Ами май тук е момента да се намеся.... При покупката на моите джанти си се продаваха комплект с втулките.... По обяснение на майстори гумаджий може и без тях. А моето обяснение е просто. Оригиналните втулки от производителя на джантите са пластмасови и доста тънки. Само човек който не влага мисъл би приел, че могат да са носещи.... те служат само за първоначално центриране на джантата върху главината. След завиването на болтовете или гайките товара се поема и разпределя върху конусната им част. Това е.
п.с. Сори ако тона е кофти.... никой неискам да обидя.
Не кой не си обидил всеки тука си казва мнението. На теория може и да си прав това с пласмасовите втулки може и да е истина НО при чисто нови джанти, главини и гайки.
Затягането на джантите трябва да се извършва първо на кръст с ключ ( предполагам производителя може и да изисква динамометричен ключ и определена сила) съответно по схема два-три оборота едната гайка след това другата (на кръст) и т.н. това се повтаря задължително няколко пъти докато затегнеш внимателно джантата. Съответно това предходното се извършва когато гумата е във въздуха и най накрая се стяга но в никакъв случай стягане до скъсване и четвърт оборот обратно.
Ха сега колега Jinxy ми кажи ти като си ходил при гумаджии кога са го правили това (особенно през есента или пролетта) когато пред гумаджииницата е опашка. Тези ............... (тук псувам) завиват джантите с гайковерта на максимум че чак преебамат оригиналните гайки за стоманени джанти.
Офф увлякох се, така че си представи една кола карана в България 4-5 години и сменяни 8-10 пъти джантите на какво приличат главините шпилките. Да сложиш такива джанти с по голям отвор за главината и да се засилиш по магистралата със 200 км/ч ми това си е чисто самоубииство ама лошото е че може да утепаш и някой невинен като мен.
Публикувано: 09 мар 2007, 11:05
от ewgeny
Хм, абе още два дена ще карам, ама нямам намерение да излизам извън града, докато стругаря не ги направи.
Публикувано: 09 мар 2007, 13:37
от gmivanko