Страница 1 от 2

Как се сменя каренцето на кормилната уредба?

Публикувано: 16 апр 2007, 16:14
от cruise
Колеги изчетох всичко що имаше по темата за каренцето, но не открих някой да напише как става(дори и в хайнеса и в едно на руски за ескорт)? Мпля не ми давайте линкове км други теми във форума? Сметнах че ще бъде полезно за всички ако могат сами да си го сменят. Ако не съм прав нека модераора да ми затвори темата няма да се сърдя.

Че проблема ми е в каренцето там е аз го смених преди 6 7 хил. км и сега затяга като го напръскам с WD 40 се оправя за седмица може би. (съвет не си купувайте евтино турско каренце). прикачвам малко снимки за по нагледно обяснение.
Та въпроса ми е как ставадмонтажа и монтажа и мога ли сам да си го направя?
Блгодаря предварително

Публикувано: 16 апр 2007, 16:28
от Атанас
Една идея от мен:
Развиваш болтове С и С1. Като гледам картинките ще можеш да преместиш карето по посока кормилния прът - така ще го освободиш от страна на рейката. После новото по обратния път.

Изображение

Публикувано: 17 апр 2007, 09:06
от cruise
[quote="Атанас"]Една идея от мен:
Развиваш болтове С и С1. Като гледам картинките ще можеш да преместиш карето по посока кормилния прът - така ще го освободиш от страна на рейката. После новото по обратния път.

Изображение[/qu


Не съм сигурен, че е ще стане така, защото шлитците влизат 3 4 см в каренцето (на графиката D). Като се отвъртят тия болтове не знам дали ще мога да го извадя. Но ще се пробвам със сигурност като си закупя каренцето.

Публикувано: 17 апр 2007, 12:47
от Атанас
Ми не знам, като гледам картинката и снимката ми се струва, че ще стане *072* , но е напълно възможно и да греша :)

Публикувано: 19 апр 2007, 11:09
от cruise
ПОМОЩ ЗА ИЗБОР НА КАРЕНЦЕТО

турско 25лв в никакъв случай
италиянско 45лв
от AUTOPLUS 80лв. твърдят оригинално от Форд

Прочетох вув форума 50лв от мото пфое някой може ли да потвърди тази цена че не ми отговарят по майла. Ако е така да отивам там да търся.

Публикувано: 20 апр 2007, 09:54
от Bakara
Най-добре отиди на сервиз, защото след смяната ще трябва се преави реглаж на предницата.

Публикувано: 20 апр 2007, 10:14
от Атанас
Bakara написа:Най-добре отиди на сервиз, защото след смяната ще трябва се преави реглаж на предницата.
Оти бре? Ще се обосновеш ли?

Публикувано: 20 апр 2007, 10:32
от valboy
Атанас написа:
Bakara написа:Най-добре отиди на сервиз, защото след смяната ще трябва се преави реглаж на предницата.
Оти бре? Ще се обосновеш ли?

*00147*

Публикувано: 20 апр 2007, 12:00
от BOROOO
valboy написа:
Атанас написа:
Bakara написа:Най-добре отиди на сервиз, защото след смяната ще трябва се преави реглаж на предницата.
Оти бре? Ще се обосновеш ли?

*00147*
Аз съм го сменял и реглаж не е необходим. Но е възможно волана да ти дойде на една страна както стана при мен.

Публикувано: 20 апр 2007, 17:31
от Ianislav
А за инфо от мен карето струва 32 лева италианско актуална информация :)

Публикувано: 20 апр 2007, 19:26
от cruise
Ianislav написа:А за инфо от мен карето струва 32 лева италианско актуална информация :)
Благодаря за инфото Аз се бях уплашил че сте ме зарязали, а марка можеж ли да ми кажеш Задължително регулаж на гумите :P
Сега се връщам от магазина казаха ми:
каре италиянско мейли (?) 50лв.
каре опаковка форд 71лв. питам марка казват опаковка на форд

купих си свещи bosh HR 7 dc+ plus po 5 лв парчето това последното да се похваля, но и за карето ще изгоря тия дни Чудя се дали да не дам 71лв :( много ми се виждат, 32 ми звучи идеално :lol:

Публикувано: 21 апр 2007, 11:00
от alvin
Здравейте колеги!!
Бихте ли ми казали при Мондеото и ма ли го това каре и дали се сменя по същия начин??? Ако го има какви са симптомите, че е за смяна-потропване, вибрация на волана или луфт???:oops:
Благодаря!

Публикувано: 21 апр 2007, 14:46
от cruise
alvin написа:Здравейте колеги!!
Бихте ли ми казали при Мондеото и ма ли го това каре и дали се сменя по същия начин??? Ако го има какви са симптомите, че е за смяна-потропване, вибрация на волана или луфт???:oops:
Благодаря!
Колега по принцип това е слабо място на фиестичките, ти имаш хидравлика нали? Че имаш такова каре имаш, но дали ти потропва от това нека друг се изкаже по компетентен от мен. :arrow:

Публикувано: 22 апр 2007, 13:12
от runtavguz
Реглаж на предницата не е необходим.
Реглажа на предницата се свежда до това двете предни колелета да стъпват пепендикулярно на пътя, т.е. да бъдат образно казано успоредни, когато ги гледаш отпред.

Реглажа на предница(т. нар. реглаж сходимостта на колелата) се изразява в навиване или развиване на кормилния накрайник по резбата на кормилната щанга докато се постигне нулево отклонение от пепендикуляра между колелото и пътя.
Реглаж се прави когато имаш външно или вътрешно износване на гумите, което всъщност посказва дали предницата е свита или разкрачена. Ако има такова износване, то след реглаж е задължително да се подменят гумите с нормално износени или нови. В противен случай се получава едно много леко дърпане на волана вляво или вдясно.
Причина за разкрачване на предницата може да бъде и луфт в шарнирния болт, когато той е износен. Това се получава, защото сходимостта е коригирана "отгоре" с комилния накрайник, но луфта в шарнира подвежда "отдолу".

Реглажа сходимостта на колелата не решава проблема с луфта във волана. Той най-често се дължи на каренцето между кормилния прът и рейката. По-рядко разбира се и в самата рейка, която е космическа сума. Не съм сигурен обаче дали самата рейка няма винт, с който да се регулира луфта при нейното износване(това го е имало при по-старите руски автомобили). Когато се подменя самата рейкат тогава се налага даа се прави реглаж, тъй като тя е пряко свързана с кормилните щанги, респ. накрайници.

Механичното каренце(между корм. прът и рейката) в Мото Пфое не се продава отделно, а комплект с кормилния прът на невероятната цена от 189лв май без ДДС(дори го нямат налчино а се доставя от Германия).

При смяната на каренцето единственото възможно отклонение е да не напаснеш правия ход на автомобила с правилната позиция на волана - малко дразнещо, но не е болка за умиране.

Публикувано: 22 апр 2007, 21:00
от Ianislav
Да споделя аз днес извърших тази интервенция. Както е написал колегата по-горе не беше нужен никакъв реглаж освен да се напасне при изправени гуми двата пръта на волана да стоят хоризонтално (емблемата да е права :P ) Смяната не беше особено трудна като изключим не много добрия достъп който имах до там (изпарителя на газовата уредба се пада точно отгоре).След добро стягане луфта изчезна напълно (волана се отлепяше с почти един пръст напред) и страничния луфт изчезна.

Публикувано: 23 апр 2007, 07:35
от cruise
На заплата и аз ще го сменям сам :P няма да давам да ми пиптат колата некадърни монтьори (според мен повечето са в моята околност). Тази седмица съм отделил пари да сменям средно и задно гърне.
Благодаря на всичи са уточненията мисля, че сега за всеки ще е по ясно, заемайки се с тази интервенция.

В повечето магазини също са некадърни гледат тия каталози гледат тоя компютър и пак ми дават не за моята кола :x . Затова днес не си взех гърнета :idea: като ги сваля отивам сравнявам и догава ги взимам какво да се прави неволята учи :wink:

Публикувано: 23 апр 2007, 23:16
от Ianislav
За каренцето специално мисля че няма как да го объркат защото единствено то излиза в каталозите (поне в нашата фирма) :P

Публикувано: 24 апр 2007, 21:43
от DigiPro
Колеги а случайно някой да е сменял въпросното каренце на Фиеста 1,6 16V 95г. Доколкото съм чувал то е по скъпо и май е по различно от това за 1,1 и 1,3. Май вървяло комплект с кормилния прът? Освен това достъпа до това каре е невъзможен отгоре ако не се разглоби половината двигател.

Публикувано: 03 май 2007, 00:23
от runtavguz
Каренцето между кормилната рейка и кормилния прът се сменя от непрофесионалист за 20 мин. максимум.(без хидравлика)

Преди няколко дни си купих и го подмених сам без проблем. Цялата философия е, че можеш да си въртиш волана както ти е удобно, за да развиеш двете гайки. Свлиш ли го от едната страна обаче не бива да мърдаш нито волана нито колелетата.
Развиваш двете гайки, посочени на картинката изваждаш старото...нанизваш новото първо откъм кормилния прът(оттам е шестограм) и после към рейката. Слагаш болтове и стягаш.

За щастие нямам никакво отклонение между правия ход на колата и правотоположение на волана. Луфта узчезна, колата се държи по-стабилно....(особено като съм с нови носачи, шарнири и реглаж, някъде от преди месец)

Каренцето(при механчина рейка) струва 42 лв немско(MAER или Meller, нещо подобно) от магазин за авточасти Форд в Плевен над градската градина.

Публикувано: 04 май 2007, 00:20
от Ianislav
Прав е колегата сравнително бързо и лесно се разглобява и сваля (ако нямаш проблеми като мен с клеясали болтове де),а относно центровката на волана...при мен малко на магия се получи защото аз го въртях след свалянето на карет и...късмет беше че не се наложи да го свалям за да го нагласям наново :)