За MAF сензора
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Виждам че доста от вас са решили проблема "замърсен MAF" успешно с различни спрейове, обаче технологията при мен май не дава толкова добър резултат. Пробвах с 3 вида спрей - първия беше "Electronic contact cleaner" на фирмата ABRO, който не успя да свали напълно слоя мръсотия - остана тънка жълтеникава ивица прах върху едната нишка на МАФ-а. Освен него опитах и с някакъв "Унилерсален почистващ спрей", не помня точно марката (голям сив флакон 0.5l с надпис Professional, купих го от Бриколаж). След него - с "Dry contact cleaner G-20". От тях обаче ефектът беше почти нулев. Някъде из интернет четох, че един друг начин за почистване на МАФ е потапянето му в органичен разтворител от типа на терпентин (white spirit), ацетон и др. Реших да го приложа и това.
Изчистване на сензора до сребристо обаче така и не се получи.
Някой пробвал ли е "контактно" отстраняване на прахоляка и евентуално каква е процедурата? Че както виждам до момента, май само с напръскване със спрей няма да мина.
Изчистване на сензора до сребристо обаче така и не се получи.
Някой пробвал ли е "контактно" отстраняване на прахоляка и евентуално каква е процедурата? Че както виждам до момента, май само с напръскване със спрей няма да мина.
- Прикачени файлове
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
bdjon написа:някой дали ще каже какъв спрей използватемарка това онова
Задължително го почиствайте със спирт 95 % . Аз моя го почистих първо с контактен спрей но в него има май някакво масло което оставя слой , този слой може би предпазва клемите и ел.връзките от клеясване но не и за толкова финен сензор , след почистването му със спирта колата беше малко по добре, но при мен явно или е изгоряла едната жичка (или както се казва там )или ми е друг проблема , защото стария ми проблем ми остана на студен мотор ми падат оборотите.Спирта го сипвате в едно шишенце за почистване на стъкла и с него пръскате .
Почистих го до блязък само предната жичка или както се казва там остана малко по жълта само от едната страна обаче дето влиза въздуха , обаче няма ефект като чели колата взе по добре да работи когато е загряла но основният проблем заради който го чистих беше , че при студен мотор оборотите падат и гасне , когато махна клемата на MAF сензора няма проблем сичко се оправя сложа ли я пак почва да падат оборотите, но само при студен мотор . Моторчето за празен хот го почистих ама само моторчето а не задната му част ( клапата ) възможно ли е да е от нея ? Нещо да ме посъветвате?Brock написа:Аз използвах контактен спрей - такъв за почистване на ел. клеми и контакти - марката не си спомням
Свалих само сензора, от двете винтчета отгоре, без да откачам тръбите. Винтчетата са еврейска звезда №20 /ако не се лъжа/ с щифт по средата /значи ти трябва ключе с дупка в средата/
Последна промяна от icoboys на 11 сеп 2007, 12:31, променено общо 2 пъти.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Днес, както си бях отворил капака на двигателя (на Ескорта) и двигателя си работи комшията взе, че ми откачи буксата на MAF-а
После пак я включи. Ако се чудите защо го направи това - ами аз го питах дали има отвертка (звезда с дупка), той каза, че няма и реши да разглобява с голи ръце при запален двигател. За щастие успях да го спра да не ми изключи TPS-a
Съответно в болния ми мозък се породиха 2 въпроса:
1. Може ли да е станало нещо лошо при изключване на сензора по време на работещ двигател?
2. Нормално ли е при работа на място да не се случи нищо забележимо по работата на двигателя при положение, че се изключва и включва сензора (вече се чудя дали изобщо работи)?
Иначе няма промяна във вървежа на колата и работата на двигателя на място? Сензора не съм го отварял, щях да го чистя, ама не намерих отвертка и не зная, сигурно е замърсен

После пак я включи. Ако се чудите защо го направи това - ами аз го питах дали има отвертка (звезда с дупка), той каза, че няма и реши да разглобява с голи ръце при запален двигател. За щастие успях да го спра да не ми изключи TPS-a

Съответно в болния ми мозък се породиха 2 въпроса:
1. Може ли да е станало нещо лошо при изключване на сензора по време на работещ двигател?
2. Нормално ли е при работа на място да не се случи нищо забележимо по работата на двигателя при положение, че се изключва и включва сензора (вече се чудя дали изобщо работи)?
Иначе няма промяна във вървежа на колата и работата на двигателя на място? Сензора не съм го отварял, щях да го чистя, ама не намерих отвертка и не зная, сигурно е замърсен

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз мойта букса на мафа съм я махал много пъти при работещ двигател, няма страшно , то и така се проверява м-у другото за неисправен MAF или неисправен TPS . При работещ двигател махни буксата на MAF - сензора ако колата продължи да работи значи TPS - а е наред , после сложи буксата на MAF-а и махни тая на TPS-а ако пак работи колата значи MAF- а работи, ( когато дръпнеш обаче и буксата на TPS -a при вече изключена букса на MAF -a мотора спира незабавно, т.е по сами работят като се заместват но без двата двигателя спира)Почисти го мафа само със спирт , но без да го докосваш, повярвай ми има разлика .
А за относно отверките с дупка , това са така наречените еврейски звезди , аз си и купих от една железария за 16 лв. на топ мастер (къс комплект Г-образни). Трябва ти номер 20 , но и копмплекта ще ти свърши работа все за нещо. Има ги и по 5 лева комплект но аз не бих дал и лев за боклуци.
А за относно отверките с дупка , това са така наречените еврейски звезди , аз си и купих от една железария за 16 лв. на топ мастер (къс комплект Г-образни). Трябва ти номер 20 , но и копмплекта ще ти свърши работа все за нещо. Има ги и по 5 лева комплект но аз не бих дал и лев за боклуци.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
icoboys, ще ме накараш да изключа и TPS-а, щото аз вече сериозно се съмнявам, че тоя MAF работи, при положение, че включен/изключен няма разлика. На празен ход. Не съм карал с изключен MAF, но ако е вярно това, дето казваш ще пробвам. Аз по твоя проблем разбрах, че след като си чистил MAF-а, пак не е добре. Значи той по принцип отчита въздуха, който постъпва в двигателя. Стига да минава покрай него. Ако от другаде смуче въздух - MAF-а (колкото и да е чист) не го отчита и на практика имаш бедна смес и кофти работа на двигателя.icoboys написа:Аз мойта букса на мафа съм я махал много пъти при работещ двигател, няма страшно , то и така се проверява м-у другото за неисправен MAF или неисправен TPS . При работещ двигател махни буксата на MAF - сензора ако колата продължи да работи значи TPS - а е наред , после сложи буксата на MAF-а и махни тая на TPS-а ако пак работи колата значи MAF- а работи, ( когато дръпнеш обаче и буксата на TPS -a при вече изключена букса на MAF -a мотора спира незабавно, т.е по сами работят като се заместват но без двата двигателя спира)Почисти го мафа само със спирт , но без да го докосваш, повярвай ми има разлика .
Но да не се отклоняваме от темата - наистина ли мога двата датчика да си ги включвам и изключвам при работещ двигател с цел да разбера дали работят?
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
наистина ли мога двата датчика да си ги включвам и изключвам при работещ двигател с цел да разбера дали работят?
Да можеш да ги изключваш за проверка дали работят по отделно със сигурност, точно така ,както съм ти написал по горе. Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова , това ме навежда на мисълта дали тая предната изобщо е работела и дали испълнява ролята когато мотора е студен а задната когато е загрял , защото след почистването със сигурност ще ти кажа че сега като я настъпя до край направо така се кине и се реже че започнах пак да си обичам колата единственото което ми остана и не мога да разбера защо е когато на студен мотор запаля( пали от раз) и я оставя да работи без да подавам газ оборотите след 1 мин падат и гасне ако не подам газ и така до 2 , 3 мин някъде и загрее малко и сичко си е бомба след това !..
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абсолютно същата история при мен! Обаче със спирта не стана нищо, налях го в шишенце от препарат за миене на стъкла, с пулверизатор. Пръсках, ама много - нищо не стана. Няма достатъчно налягане. Взех един спрей за почистване на компютърни платки и моментално лъсна.Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова.


-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Как се казва спрейчето? Производител?AX!S написа:Абсолютно същата история при мен! Обаче със спирта не стана нищо, налях го в шишенце от препарат за миене на стъкла, с пулверизатор. Пръсках, ама много - нищо не стана. Няма достатъчно налягане. Взех един спрей за почистване на компютърни платки и моментално лъсна.Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова.След това отново малко спирт, за по-сигурно, след като изчаках да се изпари напълно спирта върнах сензора на мястото му. Мисля тук е момента да кажа, ако някой от Варна иска да го чисти, но няма подходящ препарат, мога безвъзмездно да му предоставя моето спрейче, защото не зная от къде можете да си купите такова
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според мен почистването може да стане със стотици препарати, но с различен успех. (Спрейовете за контакти, платки, потенциометри и пр. са слаби за целта). Работната температура на сензора май е около 200-300 градуса. Това предполага, че всички микрочастици (предимно органични) изгарят и полепват по него. Чудихме се с един авер къде има изгаряне на органика при подобна температура и единодушно стигнахме до извода, че това е готварската печка. Веднага се консултирахме с булките и те също единодушни отсекоха :"Meglio". Комшията още на другия ден опита и е възхитен от ефекта. 4-5 пръсвания/топвания през 5 минути, измиване с вода, издухване и монтаж. Мелио-то ще стане и за клапана за празен ход(както всъщност писа Паци май), пък и за всичко останало дето има наслоена мизерия (не съм пробвал в Парламента
)
пп Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори и ефектът им вероятно е обратен

пп Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори и ефектът им вероятно е обратен

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Основна заслуга за насоката към тези препарати има Disc.cocoff написа:Мелио-то ще стане и за клапана за празен ход(както всъщност писа Паци май),
Мисля че можем да му се доверим.
Той каза препарат който щипе на ръцете и ти сваля кожата един вид а аз имах ОБЕЗМАСЛИТЕЛ и си бях изгорил ръцете с него.
По-късно разбрах, че и Меглиото е същата работа но нито го знам как изглежда нито съм го ползвал.
От моя страна беше да съм достатъчно луд и да пробвам.
Щото той не знаеше с какъв точно препарат действам.
А сега остава cocoff да даде 100% ефективност и безопастност на обезмаслителите и при чистене MAF.
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не съм специалист-химик, но в wikipedia пишат, че ацетона бил един от най-силните органични разтворители.cocoff написа:...Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори и ефектът им вероятно е обратен
Announcement
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
Sincerely,
God.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Бе, знам ли как действат
Знам, че много силно обезводняват белтъчините, които са основа на всяка органична материя и затова се използват за фиксатори
. Приемам, че основен замърсител на MAF-а са микроскопични прашинки с полепнали по тях микроорганизми, плесени и пр., преминали през възд. филтър. Неорганичните частици не могат да изгорят (при 200-300 градуса) и да зацапат сензорните нишки. А една мизерия за да я отстраниш, по-скоро трябва да я намокриш, че да набъбне. Ацетонът, че е як разтворител, така е, ако става въпрос за олио и масло, но ако те са печени стотици часове и то на 200 градуса, т.е не са овъглени и не са преминали в неорганична форма-не е.
п.п. Единствената ми надежда е даскалите ми по химия да са толкова стари, че да не влязат в този форум


п.п. Единствената ми надежда е даскалите ми по химия да са толкова стари, че да не влязат в този форум

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
cocoff, от 100 кладенеца вода донесе. Според мен препарата, с който се чисти трябва да отговаря на следните условия:
- да разтваря сажди (вижте колко просташки описвам полепналите изпечени прахоляци). Това най-лесно се проверява ако се опитате да изчистите дюза на запалка (ама не палете с нея
)
- да се нанася безконтактно, под високо налягане.
- да не оставя следи, т.е. да се изпарява напълно. Кой препарат остава най-малко следи можете да проверите, като нанесете малко теи, които смятате да ползвате върху лист хартия и наблюдавате кой ще опетни най-малко
- да не разгражда двете "жички" на сензора, едва ли ще попаднете на такъв препарат, но все пак признавам си, не зная от какви материали е направен сензора.
- да разтваря сажди (вижте колко просташки описвам полепналите изпечени прахоляци). Това най-лесно се проверява ако се опитате да изчистите дюза на запалка (ама не палете с нея

- да се нанася безконтактно, под високо налягане.
- да не оставя следи, т.е. да се изпарява напълно. Кой препарат остава най-малко следи можете да проверите, като нанесете малко теи, които смятате да ползвате върху лист хартия и наблюдавате кой ще опетни най-малко

- да не разгражда двете "жички" на сензора, едва ли ще попаднете на такъв препарат, но все пак признавам си, не зная от какви материали е направен сензора.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз изчистих моя MAF + още 3 други със спрей за почистване на спирачни дискове и барабани. Резултатът, е че двете жички (при четирите опита) се белнаха до сребристо.
забележка: при мен не забелязах драстична промяна на поведението на колата, но аз галя педала на газта. Останалите три автомобила не са се оплакали. За това допускам, че са доволни.
забележка: при мен не забелязах драстична промяна на поведението на колата, но аз галя педала на газта. Останалите три автомобила не са се оплакали. За това допускам, че са доволни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта