МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 20 мар 2008, 18:12

Здравейте приятели! По време на дъждовете тези дни се прояви проблем с ел. инсталацията на моето Скорпио 97-ми набор. От начало колата не искаше да пали, въпреки че стартера въртеше добре, после колата успя да запали най-накрая но малко по-късно загасна безпричинно и до там....изтеглихме я на буксир. По време на тегленето (колата беше на контакт) забелязах че уредите на таблото правят странни неща. Примерно километражът и оборотомерът рязко удряха до край. Подсушихме колата и напръскахме с контакт-спрей при бушоните и релетата и колата запали отрас, всичко беше ок докато не закъса пак. Този път вече се случват още по-странни работи. Колата сама си включва късите светлини при положение че от ключа на таблото те са спрени и после сами си изключват и пак включват и така произволно :shock: . Не знам какво да правя. Карах я на електричар и той я подсуши, но проблема с фаровете пак се появи. Друго което забелязах е че от кутията с релета под предното стъкло от шоферската страна се чува слаб пращящ звук сякаш от лошо съединение, а на пръв поглед всичко е ок. Безкрайно ще съм благодарен за вашите съвети!
Скорпион ме жили...

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от debug » 20 мар 2008, 18:23

На пръв поглед може да е наред, но докато не я погледнеш като хората не може да си сигурен. Съветът ми е да свалиш централното разпределително табло (демек кутията с бушоните), да я отвориш и да погледнеш как е платката вътре - да не би да имаш кофти спойки, нагоряли пътечки, окъсяване и прочие. Същото важи и за другата кутия с бушони - при двигателя (не знам Скорпиото дали има такава, сигурно има). Имай напредвид, че като нищо можеш да се запалиш, особено щом чуваш пращящ звук (искрене?)... Дръж си пожарогасителя под ръка и действай преди белята да е станала по-голяма.
Последна промяна от debug на 21 мар 2008, 12:49, променено общо 1 път.
Изображение

Изображение

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 20 мар 2008, 18:31

Благодаря колега. Искри не саъм забелязал. Ще пробвам да разглобя. Иначе за сега съм откачил акумулатора за да избегна рисковете
Скорпион ме жили...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от nikolovvd » 21 мар 2008, 10:02

Като свалиш таблото с бушоните и релетата и прегледаш платката ще видиш, че е окислена.
Добре си откачил акумулатора, че иначе можеше и пистите да отидат.
Почистваш всичко до блясък и дори ако имаш възможност ги калайдисай с поялник.
След това си купи малко колофон (от музикалния магазин - ползват го за лъковете на цигулки и др.) и направи 10% разтвор със медицински спирт.
Като си готов мажеш платката 2-3 пъти с четчица и си готов за следващите 4-5 години. Не забравяй да изчакаш предишния слой да изсъхне.

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 22 мар 2008, 18:10

Идеята е много добра, nikolovvd, но имам следния проблем: не мога да достигна до платката (става въпрос за тази която е в кутията под предното стъкло от лявата страна). Много ще съм благодарен за един съвет как да я разглобя тая кутия и да извадя платката. При мен няма винтове за демонтаж на кутията.
Скорпион ме жили...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от nikolovvd » 24 мар 2008, 14:21

Развиваш трите винта на чистачките и сваляш чистачкити и механизма (всичко е хванато за пласмасата).
Сега вече имаш свободен достъп до таблото. Не забравяй преди да върнеш механизма с чистачките да капнеш по някоя капка масалце, където има движещи се части и на лагерите на моторчето (лека профилактика - така или иначе си го свалил).
Мислех в Неделя да ти направя малко снимки, но не остана време. Ако имаш затруднения - пиши.

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 27 мар 2008, 00:09

Справих се с демонтажа на 2-те кутии. Като отворих кутията от шоферската страна се натъкнах на цяло наводнение. Всичко плуваше вътре че даже и кал имаше. Разбрах че на моето скорпио му липсват панелите за предпазване на въпросните кутии, както и каналите за отводняване са запушени. Сега кутиите са подсушени и почистени от клеясало остава само монтажа. Решил съм тази която беше наводнена да я вградя в купето (зад таблото отдолу съм й харесал място). Стискайте палци всичко да се получи добре.
Скорпион ме жили...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от nikolovvd » 27 мар 2008, 09:44

Няма смисъл да го вкарваш вътре.
Ако си оправил отводняването (отпушил си отвора) проблемите ти отпадат.
Ако толкова много искаш да го изолираш от вода иди в магазин "Всичко за 1 лев" и си купи подходящо правоъгълно лигенче и го закрепи над таблото.

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 12 апр 2008, 14:07

Нещата се закучиха жестоко....оказа се че проблема не е от кутиите с бушоните, поне така майстора твърди. Нямало ток на бубините. установихме че не е от комутатора, не са самите бубини, и от фабричния имобилайзер също не е. Сега ще проверим да не е от компа...Истината е че вече съм много отчаян, моля пишете вашите предположения за проблема. Сега колата не пали и това е. Стартера върти, но явно има отечка на ток, т.к. акумулатора пада бързо, иначе проблема с фаровете се оправи.
Скорпион ме жили...

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 23 апр 2008, 21:38

Вече имам диагноза от МП и тя е изгнил кабелен сноп от ДВГ кум датчик на коляновия вал. Сега се залавяме с едни майстори да го оправяме тоя сноп. Благодаря на всички които бяха съпричастни и писаха по темата!
Скорпион ме жили...

beast_scorpio
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97

Мнение от beast_scorpio » 02 май 2008, 17:04

Проблемът вече е решен и мога само да подчертая че Мото Пфое са напълно некомпетентни...Оказа се че снопът който те определиха за проблемен е напълно изправен. Целият проблем се е криел в клеясал куплунг, включен в модула на "engine management system". Почистих въпросния куплунг включих го и всичко беше идеално... След повече от месец излишно ходене по мъките най сетне отново не съм пеша!!! 8)
Скорпион ме жили...

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта