Проблем с кабели/свещи/бобина?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с кабели/свещи/бобина?

Мнение от l_m_b » 08 яну 2006, 10:23

Здравейте, колеги!

Имам неприятности с Фиестата си. Когато колата ми се намокри се получава някакъв проблем, почва лудо придърпване, работа на 2 или 3 цилиндъра, детонации... Чудо някакво. Няма значение, дали карам на газ или на бензин.

Ходих във великия, неповторим сервиз на Дунев. Там гледаха, струваха, мериха и отсякоха - бобините които дават високо напрежение на свещите са повредени, индуцира се напрежение не където трябва, и не когато трябва, и е нужно да се сменят, абсолютно сме уверени в това! Звучеше ми много логично.... Купих нова бобина, тъй като колата ми трябва. Цената на тази бобина е направо шокираща и безобразна - 180лв. :oops:

Да ама след като я смених, проблема остана абсолютно същия и 180 лева отидоха на вятъра май, което силно ме подразни. Освен, че апелирам към всички вас ДА НЕ ХОДИТЕ НИКОГА В ДУНЕВ, не ми е ясно къде е скапания проблем. Според мен е в кофтито изолация на кабелите на свещите, които освен че са сравнително нови, има вероятност да не са особено добри. И възможно ли е, вследствие на наистина неизправна бобина, някой от тях да са се повредили? Когато бяха мокри, от един ме хвана ток, при работещ двигател. Това май не е нормално, нали? Дали да ги сменя? Изпитвам ужас, че пак може да ми се наложи да ходя на някакъв "майстор" по този въпрос. Какви други причини може да има за проблема, според вас?

Благодаря ви!

П.П. На входа на Дунев, на хубава огромна табела пише „СЕРВИЗА РАБОТИ”, в което има правописна грешка. Две думи, с една правописна грешка. Мисля да отида да им направя забележка когато си оправя колата.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 08 яну 2006, 12:56

Аз не твърдя че разбирам особено, но щом си сменил бобината ти остават кабели и свещи. Препоръчвам ти и кабели и свещи Моторкрафт от Мото Пфое. Вярно никак не са евтини (общо към 150лв по спомен) но пък ще си сигурен че си сложил оригинални предписани от завода части.
Повечето колеги от София не се изказват ласкаво за сервиза ви на Мото Пфое там. Лично аз съм доволен от Търновския, защото имат добра диагностична апаратура и хора които знаят как да работят с нея (поне за 1 - Митко съм 100% сигурен). Та досега грешна диагноза на възникнал проблем от тях не съм имал и затова само при тях ходя.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 яну 2006, 13:41

Пък аз искам да тикажа да внимаваш и със кабелите! Щото аз сикупих, нови "оригинални" Бош, и след 2-3 седмици забелязвам че и те светят като коледна елха да им е.а майката. Направо се изядох. И сега съм ги хвърлил в гаража и си карам със старите оригинални кабели!!!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 08 яну 2006, 15:25

То DigiPro
Колега я кажи,гледам все хвалиш Търновския сервиз,за сервиза на Даскалови ли става въпрос?
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 яну 2006, 16:56

От както си я взел ли е така или изведнъж почна да го прави?
2 пъти съм имал такъв проблем. Преди 3+ години кога го купих оправих го и сега скоро пак защото бях сложил едни стари кабели които пък си бачкаха.
Последно по диагноза на газаджията ми смених дист. капачка. И по моя преценка точно щото ме биеше ток от кабелите смених и тях и сега е ОТЛИЧНИК.
Щом кабелите са ти нови вземи само капачка. На запален двигател опипай и кабелите особенно около лулите да не бият ток. Хвани се обаче някъде на маса с едната ръка и пипай с другата, споко няма те пречука тока :wink:

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 08 яну 2006, 19:52

Здравейте пак!

Благодаря ви, за мненията. Като първа стъпка, мисля да отида да се поразправям с хората от сервиза. Доколкото знам, обаче, тази Фиеста е с елекронно запалване, т.е. няма палец и съответния дистрибуторен механизъм, а по-скоро има датчик на коляновия вал, който подава сигнали за позицията му към електронен модул отговарящ за предварението и момента на запалване на искрата. Така че, пази боже там да е проблема, загинал съм си с тези "спецове".

За кабелите имате право, възможно е и там да е проблема. От Мото Пфое не са чак толкова скъпи, както един колега горе каза (150), мисля че 1 оригинална свещ е 5 лева, а кабелите са под 60, така че сумарно се връзват 80. А този опит дето paci го описа е малко мазохистичен, но какво пък, няма да умра от няколко токови удари :). Истината е някъде там, но още ме е яд за дадените пари, все пак не ги бера от дърветата (ама караш - плащаш, няма начин). :oops:

Така че, имам предвид и благодаря за мненията, ще видим утре какво ще стане.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 яну 2006, 21:30

:D
По безболезнено е да си провериш кабелите на тъмно!
В МП са скъпи кабелите, но за двувалките, при това в сравнение с кабели за стандартен двигател. Препоръка - кабели, свещи, масла, ремъци...от там.
Пробвай теста и пиши какво се вижда.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 яну 2006, 21:45

kEFi, при мен беше тъмница не бягаха никакви светлинки, затова му разправям горните щуротии :lol:
Без да вадиш кабела от свеща на запален двигател не трябва да те бие ток :!:

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 08 яну 2006, 22:30

demiro точно за него, след кръговото който е
Veni, vidi, vici

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 яну 2006, 09:09

paci написа:kEFi, при мен беше тъмница не бягаха никакви светлинки, затова му разправям горните щуротии :lol:
Без да вадиш кабела от свеща на запален двигател не трябва да те бие ток :!:
:D Е, аз не казвам, че не е правилно, а че е по-безболезнено :D
А и си е точно така - не трябва да те бие ток! Ако да - нарушена изолация, нали?!

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 09 яну 2006, 20:26

Май кабелите бяха, колеги!
Няма локви навън да пробвам, ама няма припуквания, леки детонации и т.н. Взех Бош, за 44 лева комплекта, едни червенички като от NFS ;).

Остава една поука за мен и съвет към вас- НЕ ХОДЕТЕ В ДУНЕВ! Пълни скапаняци, некомпетентни, лъжци и обирджии - ремонт за 45лв ми излезе 250.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 09 яну 2006, 22:20

ewgeny написа:Пък аз искам да тикажа да внимаваш и със кабелите! Щото аз сикупих, нови "оригинални" Бош, и след 2-3 седмици забелязвам че и те светят като коледна елха да им е.а майката. Направо се изядох. И сега съм ги хвърлил в гаража и си карам със старите оригинални кабели!!!
колега колега за тия пари да си беше взел от МП за ескорта ми са 67лв комплекта
дано наистина са истински бош
Последна промяна от pepy1 на 10 яну 2006, 10:23, променено общо 2 пъти.
времето е като парите-никога не стига

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 10 яну 2006, 09:31

Абе за тия пари щеше да вземе към 1.5 броя кабели :lol: от МП - 4 броя излизат към 110 лв!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 яну 2006, 17:25

carrot написа:Абе за тия пари щеше да вземе към 1.5 броя кабели :lol: от МП - 4 броя излизат към 110 лв!
Приблизително толкова, но за двувалките (заради разположението на свещите). Пък "оригинален" БОШ за мойта двувалка ми го продаваха за 130 и нещо лева. В МП Моторкрафт ми излезе 130 с ДДС и смяната + смяна на гарнитурата на клапаните.....
Не подвеждай !

Потребителски аватар
SPEEDER™
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 10 яну 2006, 00:34
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.3 turbo:)
Местоположение: у колата
Status: Извън линия

Мнение от SPEEDER™ » 10 яну 2006, 18:14

Боже Дунев ли чух,значи не съм бил вдинствения които са го метнали там,отидох за центровка на бензин те ми казаха че бензиновата помпа е за смяня смениха я и след няма и месец отидох при един познат маистор да го питам от де това масло дето тече.и ко се оказа че бензиновата помпа е сложена на криво и шурти яко масло а държа да подчертая че маитора които ми се падна в дунев беше с счупена ръка и работеше само с едната. :shock: СМЕХ ТИ КАЗВАМ СМЕХ

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 10 яну 2006, 20:20

Ами бил е със счупена ръка щото може би някой доста му се е изнервил и е решил да му намекне че на става за майстор! Ама явно "майстора" е туп и упорит, и не разбира и от бой даже! :twisted:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 11 яну 2006, 10:40

kEFi написа:
carrot написа:Абе за тия пари щеше да вземе към 1.5 броя кабели :lol: от МП - 4 броя излизат към 110 лв!
Приблизително толкова, но за двувалките (заради разположението на свещите). Пък "оригинален" БОШ за мойта двувалка ми го продаваха за 130 и нещо лева. В МП Моторкрафт ми излезе 130 с ДДС и смяната + смяна на гарнитурата на клапаните.....
Не подвеждай !
Цени на кабели високо напрежение (цена за 1 бр., за всеки цилиндър е различна цената) според МП:
http://www.motopfohe.bg/Search/search1. ... word=12286" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 11 яну 2006, 15:50

Да! Различна е и има резон. Можеш да си вземеш 1, 2, 3...или комплект...
То и на сайтана Германос телефон или апарат ХХ струва примерно 600лв, а в магазина е 400....

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта