Проблем с тоците на Фокус 2001

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Mellow
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 27 юни 2006, 07:47
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с тоците на Фокус 2001

Мнение от Mellow » 21 ное 2009, 21:02

Здравейте, карам Фокус 2001 1.8 115 TDCI. Имам доста интересн проблем със зареждането на акумулатора.
Значи ремотнирах оригиналното реле преди 1 година Магнети Марели и сега се скапа. Реших да си купя ново и да го монитирам. След като го монтирах веднага след стартирането на двигателя започваше да играе волтажа и оборотите. Реших че е дефектно и го смених с друго. Новият поработи от 04.11 до 19.11. Тук проблема се проявява само когато е студена колата, играе волтажа, пада до 12.5 и и вдига до 15.5...16 Волта!!! Реших, че отново съм карък и отидох да взема друг регулатор. Сложих го и сега зарежда на 14.6/7 и когато прекаля с консуматорите светва лампата за акумулатора ( фарове, парно, радиатор, музка )
Въпроса ми е следния, какво може да е причината според вас?
от МП ми каза че 15 волта е нормално ?!?!?!? Как може да е нормално като кипенето на акумулатора започва след 14.5 !?!?!?

These are general voltage ranges for six-cell lead-acid batteries:

Open-circuit (quiescent) at full charge: 12.6 V to 12.8 V (2.10-2.13V per cell)
Open-circuit at full discharge: 11.8 V to 12.0 V
Loaded at full discharge: 10.5 V.
Continuous-preservation (float) charging: 13.4 V for gelled electrolyte; 13.5 V for AGM (absorbed glass mat) and 13.8 V for flooded cells
All voltages are at 20 °C, and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes.
Float voltage recommendations vary, according to the manufacturer's recommendation.
Precise (±0.05 V) float voltage is critical to longevity; too low (sulfation) is almost as bad as too high (corrosion and electrolyte loss)
Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.5 V (depending on manufacturer's recommendation)
Equalization charging (for flooded lead acids): 15 V for no more than 2 hours. Battery temperature must be monitored.
Gassing threshold: 14.4 V
After full charge the terminal voltage will drop quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V.
Portable batteries, such as for Miners' cap lamps (headlamps) typically have two cells, and so the voltages are one third of those shown here.

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с тоците на Фокус 2001

Мнение от OhljovchO » 25 ное 2009, 22:34

Колега защо не минеш някъде да ти замерят акумулатора?
За мен имаш проблем в него, за да грае толкоз напрежението.
Ако акумулатора се бъзика може като запали да почне да мени оборотите и да прецаква регулатора. Не виждам логика, при която регулатора ще работи кофти на студена кола, а на топла няма. Другия вариант е нещо по намотките на алтернатора ама... де да знам.
Иди мерни акумулатора с мултицет и товарна вилка, да го видиш.

Напреженията на заряд наистина са нормални:
"Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.5 V (depending on manufacturer's "
Твоите са 14,6/7V - пренебрежима разлика, нищо му няма.
Това, че ти светва при голям товар не е хубаво.
Аз залагам на проблем в акумулатора :)
Пиши после да кажеш какво е станало.
Премери също какво е напрежението, когато светне лампата при набухани всички консуматори. Трябва да падне на 13,7-14,1 нещо такова. Ако е по-ниско има нещо гнило.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с тоците на Фокус 2001

Мнение от by_cec » 26 ное 2009, 10:12

Идеята да се надделява с реле-регулатори ми се струва тъпа. За да гори това реле, значи токът през възбудителната намотка е, или на моменти става голям. Причина за този повишен ток може да бъде пробив във възб. намотка или късо м/у колекторните пластини от проводим прах(четки и колектор). Според мен алтернатора да се демонтира, разглоби и ако огледа не покаже нищо да върви на Майстор. Това от мен като съвет.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта