Изчезнаха токовете

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
goro67
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 28 дек 2009, 07:19
Модел на автомобила: fiesta 1.4
Status: Извън линия

Изчезнаха токовете

Мнение от goro67 » 28 дек 2009, 07:32

Колеги, здравейте!
Имам фиеста 1.4 бензин, моноинжекция. Карам я на газ. Онзи ден в движение, при добре затоплен двигател, колата угасна.
По никакъв начин не можах да я възпламеня, ни на газ, ни на бенз.
Впоследствие разбрах, че липсва високото към свещите. Разбрах и че, бензиновата помпа не работи.
Един приятел майстор ме посъветва първо да възстановя работата на помпата, а после да търся високото, понеже двете повреди може да са свързани.
Досега съм проверил предпазителите - наред са.
Също и инерционният изключвател на помпата. Наред е. В смисъл, че не е сработил.
Остава да подам напрежение директно на помпата, за да разбера дали е дефектирала, или не работи, поради липса на напрежение към нея.

Въпросът ми е, според вас, дали двете повреди са свързани. И ако не са, каква може да бъде причината за липсата на високо? Как става диагностиката - само на стенд ли?

Предварително ви благодаря за съветите и идеите!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от peterdi_bg » 28 дек 2009, 12:19

Не разбрах дали стартера ти върти и дали имаш ток в таблото. Ако не, най-напред можеш да направиш един прост тест. Даваш на контакт и пускаш който и да е консуматор, чийто ток минава през контактния ключ. Не ти знам инсталацията точно, но в таблото някъде под волана би трябвало да имаш една букса, която може да е причина за този проблем. През нея минават токове за стартер, свещи и табло.

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=32920

Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

goro67
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 28 дек 2009, 07:19
Модел на автомобила: fiesta 1.4
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от goro67 » 28 дек 2009, 15:04

Имам и табло, и стартерът върти идеално!
Благодаря ти, peterdi, но изглежда ще е нещо друго :-/:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от tropper » 28 дек 2009, 15:24

1) Виж първо бензиновата помпа - трябва при даване на контакт да врътне докато вдигне налягането. На повечето автомобили до нея имаш достъп или като вдигнеш задната седалка или под корите на багажника. Виж при нея кои са силовите кабели и включи малка крушчица (примерно 5Вт) и виж дали ще светне. Ако светне - ослушай се дали самата помпа завърта (чува се и с невъоръжено ухо). Ако крушката не светне - не стига захтранване до помпата. Пусни +12 и маса с външни проводници до помпата. Внимавай кое къде свързваш! Ако помпата врътне - значи е жива и проблемът е или в проводниците или в релето което я управлява. Почваш да проследяваш за да "откриеш заека".

2) При бобината освен че излиза "високо", влиза и "ниско". Трябва да имаш +12, активни при контакт. Мери с крушката, мултицета лъже при окислени контакти на ключове и релета. Ако е механична - трябва да имаш чукче, което да затваря другия край на бобината към маса, както и дистрибуторна капачка за високото напрежение, ако е електронно - бобината ще има 4 извода за високото и сътветно система от транзистори ще комутират ниското...

Ако нещо не ти е ясно по написаното, по-добре е да се ориентираш към майстор, за да не стане по-голяма беля.

Много малко неща си проверил засега.

Вариант да са свързани двата проблема е ако захранването за бобината и това за помпата се разделят в точка, която е след захранването на таблото и там да е проблема.

Да не би да имаш грешно сработил имобилайзер?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
drtazz79
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 сеп 2009, 19:22
Модел на автомобила: ford escort clx-91
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от drtazz79 » 28 дек 2009, 18:05

Здравейте колеги,аз имам същия проблем с ESCORT 1.4 mi.Горивната помпа работи но не ходи ток до бубината на високото.Карам газ-бензин.Давам контакт но помпата на бензина мълчи и няма ток на ключето за газ -бензин.Майстора който ми постави уредбата ми даде съвет да подам +12V директно от акомулатора до токовия кабел на бубината на високото и всичко си дойде на мястото но е временно решение докато се прибрах от път.Дайте някакви идеи за отстраняване на повредата !Стенд дали ще я открие? Благодаря предварително!!!

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от tropper » 28 дек 2009, 18:32

drtazz79 написа:...Стенд дали ще я открие?...
Едва ли... ровене по жиците и релетата му е майката според мен.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
drtazz79
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 сеп 2009, 19:22
Модел на автомобила: ford escort clx-91
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от drtazz79 » 28 дек 2009, 19:57

Съгласен съм ама каде по точно да ровя??? И как мога да разбера дали релетета са наред!!

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от kriki » 28 дек 2009, 20:18

Ами почни от най слабото място на тези автомобили, а именно таблото с предпазителите. По въпросът със стенда този набор автомобили са скарани с този род апаратури.

Потребителски аватар
drtazz79
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 сеп 2009, 19:22
Модел на автомобила: ford escort clx-91
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от drtazz79 » 28 дек 2009, 21:11

Там рових наи-напред ама нищо и нищо.Предпазителите са наред,кабелите видимо и те са наред и пак неиска да запали.Утре търсенето продължава.Ако открия проблема ще пиша във форума.Благодаря все пак!!

goro67
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 28 дек 2009, 07:19
Модел на автомобила: fiesta 1.4
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от goro67 » 28 дек 2009, 21:15

Благодаря ви, колеги. Благодаря, tropper.
Разбирам това, което ме съветваш. Това е ценно за мен.
Наистина още много малко неща съм прегледал. Но засега толкова :D .
Ще проверя помпата скоро.
А запалването ми е електронно. Интересувам се, как да проверя веригата за ниско напрежение към бобината. Може би ще разбера, като прегледам по- отблизо. Явно ще е свързано с комутаторния блок, но сега още ми е тъмно.

А имобилайзер нямам, доколкото мисля, понеже ключът за запалването ми е обикновен.
До скоро :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от HACKO » 28 дек 2009, 23:20

drtazz79 написа:Там рових наи-напред ама нищо и нищо.Предпазителите са наред,кабелите видимо и те са наред и пак неиска да запали.Утре търсенето продължава.Ако открия проблема ще пиша във форума.Благодаря все пак!!
Проблемите на таблото са "студени" спойки на платките зад самите бушони и където са релетата. Затова бушоните и кабелите са наред. За да се установи "студена" спойка трябва цялото табло да се свали, да се разглоби и да се огледа а най-добре да се презапоят всички спойки.

П.П. Малко объркано стана, щото се налага да се отговаря на двама, обаче това важи и за двамата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
drtazz79
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 сеп 2009, 19:22
Модел на автомобила: ford escort clx-91
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от drtazz79 » 29 дек 2009, 09:07

Много благодаря НАСКО ще послушам съвета ти и дано да е от това ._friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от HACKO » 29 дек 2009, 10:32

Това е една от възможните причини, но я слагам като най-вероятна, защото вероятността да се повреди едновременно помпата и комутатора е малка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

goro67
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 28 дек 2009, 07:19
Модел на автомобила: fiesta 1.4
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от goro67 » 30 дек 2009, 01:25

Точно така, Наско! Колата ми е отново в действие и проблемът наистина беше в таблото на предпазителите.
Но не от студена спойка, ами едното ми реле се беше извадило, явно от тръскането по дупките.

http://vulcan.snimka.bg/automobiles/tabloto.458026" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

поз. 1 е въпросното реле;
поз 2 - а това е един предпазител от 10 А, който е на сравнително недостъпно място. За къде ли е, и какво ли ще ми угасне, ако изгори? :D

Искаше ми се да извадя таблото и да презапоя всички спойки, както съветвате, но не успях да извадя куплунгите с кабели.
Почнаха да се чупят щипки и се отказах, засега. Щото вече нямам голям зор, де :)

Благодаря на всички, които ми помогнахте!

Потребителски аватар
drtazz79
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 19 сеп 2009, 19:22
Модел на автомобила: ford escort clx-91
Status: Извън линия

Re: Изчезнаха токовете

Мнение от drtazz79 » 31 дек 2009, 00:38

Здравеите на всички!!Азнаправо смених таблото с предпазители ,но е от ESKORT 1.6-95година,а моята е ESKORT -clx 1.4 -91ва.Но явно има несъответствие защото колата пали,има светлини и всички други неща като радио,парно ,запалка,но няма ток на контролните лампи за зареждане и масло,оборотомер,стрелката за температура.Възможно ли е да има разлика и ако някои знае каква? Между другото прелепих старото табло и утре ще пробвам.Имаше окис между пистите и една студена споика.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта