Горят ми лампите на фаровете
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Горят ми лампите на фаровете
На 2 месеца сменям лампи H4. Първият път си викам от лампите може да е. Смених я едната с някаква евтина след 2 месеца изгоря, купих си комплект Филипс за 32 лева след 3-4 месеца изгоря едната след още месец два и другата. Забелязах че докато карам вечер от време на време ми премигват фаровете(и двата едновременно започват да светят по слабо за около 1-2 сек. и после всичко ОК). Зачистил съм клемите, които са за лампата и пак без промяна. Ако някой е имал подобен проблем или знае какво може да е, нека да сподели, а ако даде съвети какво да меря и как още по добре.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Все още не си си купил читави лампи,мен ако питаш.
Премери напрежението колко е,но не вярвам от там да излезе нещо.еФФтините лампи имат много кратък живот.А ако зачетеш другите форуми,ще видиш,че колегите непрекъснато реват от тоя Филипс,дето или по принцип си е пълен боклук,или вносителите са набълбукали пазара с ментаци...защото всички се оплакват,че крушки по 20-30 лева парчето им горят на 3 месеца.
Премери напрежението колко е,но не вярвам от там да излезе нещо.еФФтините лампи имат много кратък живот.А ако зачетеш другите форуми,ще видиш,че колегите непрекъснато реват от тоя Филипс,дето или по принцип си е пълен боклук,или вносителите са набълбукали пазара с ментаци...защото всички се оплакват,че крушки по 20-30 лева парчето им горят на 3 месеца.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Да не би алтернатора да презарежда?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
А беше ли я изчистил? Няма значение че е нова и си има дунапренче никой да не я пипа. Следващия път преди да сложиш нова крушка я погледни на светлина, да видиш колко боклуци има по нея.



- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Смени и релето за фаровете!
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Щом премигват като друса са ти хлабави пластините на самия фар.Като размърдаш жиците премигва ли или е стабилно?От това може да дава късо и да гори или изобщо да не са изгоряли а само да трябва да се наместят.Аз тъкмо днеска смених една крушка от миналата година която ми гори тъкмо като се застуди.Снощи ме спират куките и викат фара ти е изгорял,защо си със сини лампи габарити,дай сички книги,айде бегай са ама другио път като те фанем...поне разбрах и днеска си оправих крушката,че от утре нали е задължително денонощно с фарове!
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Крушките които съм вземал до сега са нямали боклуци по тях, иначе съм ги зачиствал както клемите на кабелите така и клемите на самата крушка и пак си горят. Иначе не премигват като друса, по скоро няма значение дали по равен път или в дупки. Даже не е премигване а все едно не им стига тока ама това става за 1-2 секунди. А релето как мога да го проверя.
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
methhodboy кое да изчистя стъкалцето ли? Може ли да гори заради това???
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Просто я забърсваш със сух парцал с който не си бърсал масло или нещо мазно. Колегата си ги сменяше през месец на служебната, и накрая на Горни Богров след поредните обяснения ни пуснаха с уговорка да спрем на следващата пресечка и да си сменим крушката. Извади чисто нова много се дърпа понеже исках да я изтрия, но след като му показах на уличното осветление колко мизерии има стъклото сам си я забърса. След това кара две години без да я пипа тая, а за предните два месеца смени 4. Автомобила правеше по около 2000-2500 км седмично.dj_xclusive написа:methhodboy кое да изчистя стъкалцето ли? Може ли да гори заради това???



- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Колега, огледай си фаровете например за влага, запотяване. Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома


-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Ще прверя съпротивлението иначе не ми се запотяват фаровете
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Kamazabg написа:Колега, огледай си фаровете например за влага, запотяване. Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома
Е чак пък 0. Какво ще кажеш за около 3-4?



- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Включи един мултицет и провери напрежението на акумулатора. Може да имаш презареждане и крушките са ти малък проблем. Акумулатора и той ще хвърли топа
.

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Че ти е много грешен мултицетаmethodboy написа:Е чак пък 0. Какво ще кажеш за около 3-4?Kamazabg написа:...Провери и кабелчето на "масата" което отива към крушките между него и купето или двигателя трябва да има 0 ома

Не може да е 3-4, защото там има 10А ток (при къси + дълги). Трябва да е максимум 0,1, ама това трудно се мери. Масово мултицетите имат отклонение около 0,5 ома.
При положение че гори крушки не може да се говори за голямо постоянно съпротивление, а за моментно прекъсване на връзката (при друсане, влага и т.н.).
Другото е да ги гори заради балона, както каза колегата по-горе...
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Ако съм докоснал балона докато съм я слагам, може ли това да е причината?
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Ами то съпротивлението си е там, няма къде да избяга. Това че тече 10 А ток не го бърка. Бърка го тази формулка R=pL/S,където R(съпротивление), p(специфично съпротивление), L(дължина на проводника), а S(сечение). И всеки цифров уред произведен последните 15 години може да отчете 3-4 ома съпротивление.



- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
ОФФТОПИК: methodboy, поразсъждавай над "Закона на Ома" малко за да видиш дали 3-4 ома не му пречат при 10А и 12-14В...
Другото - за отместването на нулата на уреда - преди измерване на малки съпротивления се допират сондите една за друга и се отчита "нулевото" съпротивление, после се изважда от измерената величина.
Дали от пипане на балона гърми - не ми се е случвало и не мога да кажа със сигурност, но според мен е по-логично от замърсяване на балона да се спука самият той, а не да гори жичката.
Другото - за отместването на нулата на уреда - преди измерване на малки съпротивления се допират сондите една за друга и се отчита "нулевото" съпротивление, после се изважда от измерената величина.
Дали от пипане на балона гърми - не ми се е случвало и не мога да кажа със сигурност, но според мен е по-логично от замърсяване на балона да се спука самият той, а не да гори жичката.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Крушка гори от свръхнапрежение, не виждам как слаба маса (високо съпротивление), ще доведе до повишаване на напрежението върху крушката. По-вероятно да стане пожар.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Версията да са хлабаво монтирани фаровете или да опират където не трябва от тези неща да има вибрации обсъдена ли е?
С евтин уред трудно може да се мери съпротивление около 0 ома, но спокойно може да се мерят падовете на напрежение под товар. Тогава всичко е много точно. Просто правилна употреба на инструмента
С евтин уред трудно може да се мери съпротивление около 0 ома, но спокойно може да се мерят падовете на напрежение под товар. Тогава всичко е много точно. Просто правилна употреба на инструмента

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горят ми лампите на фаровете
Ефектът се получава заради разликата в съпротивлението на волфрамовата жичка при нормална температура и когато свети. Като е студена съпротивлението й е ниско, протича голям ток, отделя се мощност която е до 10 пъти номиналната. Това е докато светне - за части от секундата. Светейки нормално (т.е. когато е загряла) съпротивлението е по-високо (3-4 пъти) и съответно токът и мощността са по-малки.HACKO написа:... не виждам как слаба маса (високо съпротивление)....
Когато обаче имаме лош контакт - това означава прекъсване на контакта от време на време, имаме прекъсване на тока, охлаждане на жичката малко под номиналната й температура, понижаване на съпротивлението й. В следващия момент контактът се възстановява - през жичката тръгва ток, по-голям от номиналния. В следствие на това колебание в температурата, имаме постоянно свиване и разширяване на материала и в един момент той не издържа и се къса.
Прекъсването се получава най-вече заради вибрации. Първоначално е спомогнато най-често от влага, която окислява контактите и намалява проводимата повърхност.
Другото нещо, което се случва едновременно с това - лошият контакт става още по-лош контакт.
При прекъсване на контакта, в следствие на голямото dI/dt (рязко намаляване на тока през веригата) и наличието на макар и малка индуктивност на свързващите проводници се наблюдава пренапрежение в областта на прекъсването - т.е. между двете части на контакта. В следствие на това успява да се запали т.нар. "волтова дъга". В следствие на този разряд имаме прегаряне по повърхностите, между които е протичал разрада. Тогава контактът се окислява допълнително и става още по-лош, отколкото е бил преди дъгата.
Държа да почертая обаче че това пренапрежение е само в областта на контакта и не влияе на крушката - тя е с ниско съпротивление и й е необходим много по-голям ток, от този който минава през дъгата за да й повиши напрежението.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта