Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Възприятието не е пълноценно, все едно е подскочил автомобила в дупка. Не е едно и също да ти светне тъмен фар, или да се усили светлината, от 50 % на 100 % !dimkar написа:Напротив. Всичко си работи пълноценно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Цитирам стария на в-к "Стандарт" от днес:
http://www.standartnews.com/tehnologii/ ... 61624.html
Гледам, че майора костов още не е писал коментари по нея.
На кого да вярваме сега?
http://www.standartnews.com/tehnologii/ ... 61624.html
Гледам, че майора костов още не е писал коментари по нея.
На кого да вярваме сега?
Черната перла
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Всякакви майори, генерали, контраадмирали, реконтра поковници и всичко коз младши лейтенанти да се четат задължително със закона в едната ръка, отворен на съответната страница. Квалификацията им е компрометирана из основи. И това компрометиране не съм го направил аз или бай Пешо...направила го е практиката на българските съдилища.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
"...Най-подходящата алтернатива е монтирането на допълнителна машинка на пътя на кабелите за фаровете. При запалване на колата, устройството пуска ток към дългите светлини, но с по-малка сила. Така те светят на около 30-40% от възможностите си. Така се осигурява достатъчно силна светлина за през деня, но и достатъчно слаба, за да не пречи по никакъв начин на движещите се насреща. Паралелно се щадят крушките, животът на които трае дълго, а и при включване на къси светлини, дългите гаснат..."
И аз така си мисля.
И аз така си мисля.

- tonyfireman
- потребител
- Мнения: 117
- Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
dimkar,
защо да са 30-40 %, а не са на 80 или 90 %? Кое го определя? Ти ли реши така или производителят на съответния модул?
И защо да светят дългите, а не късите? Вярно дългите повече се виждат отдалеч, но аз като ме заслепяваш не ме интересува на 30-40-50-110 % са ти запалени - все тая. Пише дневни или къси. LED-овете са сертифицирани (DRL - Day running light - дневни светлини) уж за тази цел и влизат в изискванията за 400-800 кандела (в българския превод на евронормите, в другия - истинския до 1200). Твоите дълги на 30-тина % колко кандела са?
С две ръце съм за LED DRL допълнително поставени от мен, които да са сервифицирани по ИКЕ 87 и поставени според ИКЕ 48. Само да видим какво ще реши ААдминистрация и ще търпи ли пак промени скоро ЗДП.
А и филипс нека се намесят и си защитят правата, дето са плащали за сертификата и техните LED-ове са над 100 лева. И тях нямало да признават... И тези от 15 лева в и-бей и филипса имат Е4 00RL маркировка и т.н. номера на сертификата. Сам избери кои да накичиш на колата. Аз избрах кои, защото нямам гараж.
Ако не - да си светят къси на 100 %. Дълги, камо ли от коли с десен волан (пази боже с несменени фарове) не - само на тъмно и то 150 м преди и 50 м зад друго ППС.
Нищо лично (само не карай срещу мен на дълги).
Поздрави!
защо да са 30-40 %, а не са на 80 или 90 %? Кое го определя? Ти ли реши така или производителят на съответния модул?
И защо да светят дългите, а не късите? Вярно дългите повече се виждат отдалеч, но аз като ме заслепяваш не ме интересува на 30-40-50-110 % са ти запалени - все тая. Пише дневни или къси. LED-овете са сертифицирани (DRL - Day running light - дневни светлини) уж за тази цел и влизат в изискванията за 400-800 кандела (в българския превод на евронормите, в другия - истинския до 1200). Твоите дълги на 30-тина % колко кандела са?
С две ръце съм за LED DRL допълнително поставени от мен, които да са сервифицирани по ИКЕ 87 и поставени според ИКЕ 48. Само да видим какво ще реши ААдминистрация и ще търпи ли пак промени скоро ЗДП.
А и филипс нека се намесят и си защитят правата, дето са плащали за сертификата и техните LED-ове са над 100 лева. И тях нямало да признават... И тези от 15 лева в и-бей и филипса имат Е4 00RL маркировка и т.н. номера на сертификата. Сам избери кои да накичиш на колата. Аз избрах кои, защото нямам гараж.
Ако не - да си светят къси на 100 %. Дълги, камо ли от коли с десен волан (пази боже с несменени фарове) не - само на тъмно и то 150 м преди и 50 м зад друго ППС.
Нищо лично (само не карай срещу мен на дълги).
Поздрави!
Черната перла
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Досега не съм видял кола с допълнително монтирани LED DRL, която да ми хареса, как изглежда. Всичките са от "пернишки, по-пернишки". Нямам нищо против да свържа модулите на късите, но моите се регулират до 35%. На тази мощност късите светят по-слабо от габаритите - пробвано. Ако някой ден доживея ченге да се заяде с мен, веднага ще инвестирам в нови модули, които позволят реглаж до 100% и ще ги вържа на късите. Тогава, за разлика от тези, с допълнително монтирани LED DRL, ще бъда бетон. Но досега, вече повече от 2 години, нито някой ми е присветнал, че го заслепявам, нито ченге ме е притеснило. 
П.П. И на двете коли съм ги настроил на 25%, т.е. 2-ро положение, от общо 4. От повече мощност не виждам нужда. Достатъчно се виждат, без да заслепяват. Ако не вярваш, ела да ти покажа. А това, колко кандела са, е последната ми грижа.

П.П. И на двете коли съм ги настроил на 25%, т.е. 2-ро положение, от общо 4. От повече мощност не виждам нужда. Достатъчно се виждат, без да заслепяват. Ако не вярваш, ела да ти покажа. А това, колко кандела са, е последната ми грижа.

- sashuls
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 апр 2012, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8 DOHC, '93г.
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Споделям мнението на димкар.
аз карам от 3 месеца на 30% дълги, и никой не мие присветнал. в началото постоянно се оглеждах където има отражение. окончателното ми мнение че по нищо не се различават от късите - като яркост и като заслепяване.
моя модул се регулира 20%, 25%, 30%, 35%, 40%, 50%, 60%, 100% мощност и мога да го обърна веднага на късите. Ще го пробвам и ще споделя каква им е силата и как изглежда
към Тони: 30% не са измислени от бг фирмата производител на модула а от утвърден стандарт който следват не малко автомобилни производители. Всички нови автомобили, на които купувача не желае да доплати за лед дневни светлини се настройват именно по този начин. 30% е НЕВЪЗМОЖНО да те заслепят.
Лед дневни светлини които наистина са достатъчно ярки за да се нарекат такива са фабричните, или тези на филипс които струват над 250лв. Всичко друго е нямам думи!
Не един път съм виждал от тези евтините "пернишки" дневни светлини, на които след няколко по сериозни превалявания от дъжд или сняг половината спират да светят защото им влизало вода в платката. Или пък едната свети по-различно от другата.
аз карам от 3 месеца на 30% дълги, и никой не мие присветнал. в началото постоянно се оглеждах където има отражение. окончателното ми мнение че по нищо не се различават от късите - като яркост и като заслепяване.
моя модул се регулира 20%, 25%, 30%, 35%, 40%, 50%, 60%, 100% мощност и мога да го обърна веднага на късите. Ще го пробвам и ще споделя каква им е силата и как изглежда
към Тони: 30% не са измислени от бг фирмата производител на модула а от утвърден стандарт който следват не малко автомобилни производители. Всички нови автомобили, на които купувача не желае да доплати за лед дневни светлини се настройват именно по този начин. 30% е НЕВЪЗМОЖНО да те заслепят.
Лед дневни светлини които наистина са достатъчно ярки за да се нарекат такива са фабричните, или тези на филипс които струват над 250лв. Всичко друго е нямам думи!
Не един път съм виждал от тези евтините "пернишки" дневни светлини, на които след няколко по сериозни превалявания от дъжд или сняг половината спират да светят защото им влизало вода в платката. Или пък едната свети по-различно от другата.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Интересна статия на която попаднах http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1515964
Интересни акценти:
- Акт може да отнесе и водач, който кара на дълги фарове и заслепява идващите насреща дори и денем.
- Дали монтирането на допълнителни дневни светлини е промяна в конструкцията на автомобила? Този въпрос трябва да решат до дни експертите от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИИАА) към транспортното министерство. Тяхното становище се чака от службите на КАТ и докато се получи, пътните полицаи ще глобяват шофьорите, които карат денем само на фарове, монтирани в автосервиз.
- Сертификат в техотест е 102 лв. но и те не знаят какво да се прави още, скоро трябва да има решение
- Допълнително реле за разсеяните. Устройство, което автоматично включва късите светлини в момента на стартиране на двигателя и ги гаси при спирането му. Това е най-новият хит на автопазара, появил се след 7 август, когато влезе в сила промяната в закона. Цената на най-простото реле е към 45 лв., предлага се онлайн и по 38 лв. Монтира се в купето и не се вижда. Използването му не пречи на електрическата инсталацията на автомобила и не се нуждае от технотест. "Не само че не е в нарушение на закона, уредът помага на хората да не нарушават закона", обясни гордо майстор от столичен автосервиз.
Коментари ???
Интересни акценти:
- Акт може да отнесе и водач, който кара на дълги фарове и заслепява идващите насреща дори и денем.
- Дали монтирането на допълнителни дневни светлини е промяна в конструкцията на автомобила? Този въпрос трябва да решат до дни експертите от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИИАА) към транспортното министерство. Тяхното становище се чака от службите на КАТ и докато се получи, пътните полицаи ще глобяват шофьорите, които карат денем само на фарове, монтирани в автосервиз.
- Сертификат в техотест е 102 лв. но и те не знаят какво да се прави още, скоро трябва да има решение

- Допълнително реле за разсеяните. Устройство, което автоматично включва късите светлини в момента на стартиране на двигателя и ги гаси при спирането му. Това е най-новият хит на автопазара, появил се след 7 август, когато влезе в сила промяната в закона. Цената на най-простото реле е към 45 лв., предлага се онлайн и по 38 лв. Монтира се в купето и не се вижда. Използването му не пречи на електрическата инсталацията на автомобила и не се нуждае от технотест. "Не само че не е в нарушение на закона, уредът помага на хората да не нарушават закона", обясни гордо майстор от столичен автосервиз.
Коментари ???
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Говорим си за едно и също нещо непрекъснато-отвратително като качество законодателство, създавано вече над 15 години от малка група крайно некомпетентни и затънали до ушите в корупция хора...Статията също е писана от див аматьор!
"Най-строга е санкцията към шофьори, спипани да карат със сини, червени или жълти сигнални лампи, без колите им да са на специален режим за движение. Глобата е от 50 до 200 лв., а книжката се взема за срок от 1 до 6 месеца."
Жълтите светлини не са специален режим на движение,а означение на МПС "което поради специфичния характер на движението си представлява препятствие или опасност за другите участници в движението по пътя". Използването на жълта светлина почти няма регламентация у нас.Заради което ги ползват всички-пътна помощ,боклуджии,всякакви сервизни автообили...
Но това вече ме срази:
"Много важни са и още две изисквания - едното е светлинният лъч да е насочен така, че да не заслепява, а другото - диодите да намаляват наполовина излъчваната светлина, когато водачът включи основните фарове."
То няма такава глупост просто...
"Най-строга е санкцията към шофьори, спипани да карат със сини, червени или жълти сигнални лампи, без колите им да са на специален режим за движение. Глобата е от 50 до 200 лв., а книжката се взема за срок от 1 до 6 месеца."
Жълтите светлини не са специален режим на движение,а означение на МПС "което поради специфичния характер на движението си представлява препятствие или опасност за другите участници в движението по пътя". Използването на жълта светлина почти няма регламентация у нас.Заради което ги ползват всички-пътна помощ,боклуджии,всякакви сервизни автообили...
Но това вече ме срази:
"Много важни са и още две изисквания - едното е светлинният лъч да е насочен така, че да не заслепява, а другото - диодите да намаляват наполовина излъчваната светлина, когато водачът включи основните фарове."
То няма такава глупост просто...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Гледай колко си заблуден! Като че ли незнаеш какво се получава, когато на проЗД човек му дадеш власт!



- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Новия закон за целогодишно ползване на фаровете ???
Еми те си играят със ЗДП, като юноша с п*****a.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта