Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 14 мар 2014, 00:33
- Модел на автомобила: Fiesta mk3 1.1i
- Status: Извън линия
Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Здравейте колеги , като нов участник във форума реших и аз да ви занимавам с моят проблем , и бих бил много благодарен за съвети , мнения всякакъв вид помощ .
Проблемът ми е ,че колата(Фиеста 1.1 мк3 93г. G6A) , не иска да запали .
До сега съм направил следните манипулации :
-нови свещи , кабели . Налични са искри при всеки цилиндър .
-почистване на моно-инжекцията (карбуратора както му вика тая в магазина за резервен комплект) ,смяна на уплътнения мембрани, въздушен филтър, бензинов филтър, като запали и резервоара ще бъде лъснат като нов, жилото за газта е здраво . И бензин тече на воля .
-проверих и копчето за изключване на бензинова помпа при удар и самата бензинова помпа . Наред си е .
-Всички бушони са налични и даже здрави ,читави . Релетата си щракат . Всички кабели съединения чисти , лъщят като купола на Александър Невски.
-Клапаните са центровани съответно 0,2 на intake-a и 0,3 на exhaust-a по ред на нещата от мъртвата точка на 1-ви цилиндър на по 180° всеки следващ.
-TPS-а (датчик позиция на дроселовата клапа) има плавно съпротивление , (по спомен от 700 до 5,6к Ω) захранва се с 5V .
-Акумулатора е изправен и зареден показва 12,5 V. Стартера върти ама и той се чуди за чии .
Направо се побърквам , много Ви моля помогнете , какво изпускам . Освен маховика да е превъртял друго не остава май . Макар ,че мъртвата точка на 1-ви цилиндър си отговаря на означението и е най-високата точка на 1-ви като го гледам през дупката за свещта .
Благодаря предварително .
Проблемът ми е ,че колата(Фиеста 1.1 мк3 93г. G6A) , не иска да запали .
До сега съм направил следните манипулации :
-нови свещи , кабели . Налични са искри при всеки цилиндър .
-почистване на моно-инжекцията (карбуратора както му вика тая в магазина за резервен комплект) ,смяна на уплътнения мембрани, въздушен филтър, бензинов филтър, като запали и резервоара ще бъде лъснат като нов, жилото за газта е здраво . И бензин тече на воля .
-проверих и копчето за изключване на бензинова помпа при удар и самата бензинова помпа . Наред си е .
-Всички бушони са налични и даже здрави ,читави . Релетата си щракат . Всички кабели съединения чисти , лъщят като купола на Александър Невски.
-Клапаните са центровани съответно 0,2 на intake-a и 0,3 на exhaust-a по ред на нещата от мъртвата точка на 1-ви цилиндър на по 180° всеки следващ.
-TPS-а (датчик позиция на дроселовата клапа) има плавно съпротивление , (по спомен от 700 до 5,6к Ω) захранва се с 5V .
-Акумулатора е изправен и зареден показва 12,5 V. Стартера върти ама и той се чуди за чии .
Направо се побърквам , много Ви моля помогнете , какво изпускам . Освен маховика да е превъртял друго не остава май . Макар ,че мъртвата точка на 1-ви цилиндър си отговаря на означението и е най-високата точка на 1-ви като го гледам през дупката за свещта .
Благодаря предварително .
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Здравей колега,
и аз съм я сърбал тази попара и в момента се сещам за две-три неща:
1. Комутатор - но ти казваш, че имаш искра на свещите
2. Датчик за положение на коляновия вал
3. Окислена букса на компютър - при мен това се оказа, но проблема се оправи, когато разпробихме куплунга на компютъра с фини бургии, малко по-големи от отвора.
Успех!
п.п. Виж и моторчето за празен ход - мисля, че беше с 3 жички - да не са окислени.
и аз съм я сърбал тази попара и в момента се сещам за две-три неща:
1. Комутатор - но ти казваш, че имаш искра на свещите
2. Датчик за положение на коляновия вал
3. Окислена букса на компютър - при мен това се оказа, но проблема се оправи, когато разпробихме куплунга на компютъра с фини бургии, малко по-големи от отвора.
Успех!
п.п. Виж и моторчето за празен ход - мисля, че беше с 3 жички - да не са окислени.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Налични са искри, ама дали са в правилния момент и с нужната мощност. Понякога при пробив в комутатора, при проверка има слаба искра, която не е достатъчна да се запали сместа.
Как угасна, по време на движение или нещо си правил по нея и след това е спряла да пали?
Дава ли някаква индикация, че се опитва да пали, да припалва но да не задържа?
П.П. Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор.
Как угасна, по време на движение или нещо си правил по нея и след това е спряла да пали?
Дава ли някаква индикация, че се опитва да пали, да припалва но да не задържа?
П.П. Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 14 мар 2014, 00:33
- Модел на автомобила: Fiesta mk3 1.1i
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Благодаря колеги за бързото отзоваване .
- искрете ги гледах , на тъмно доста да силни изглеждат и чести , но както са казали хората на око само жена . Та някаква идея ,как мога да измеря този комутатор в изкуствена среда ,те са три пина ,но кой е + кой земя , че ако се добера до осцилоскоп ,той няма да е подвижен или поне за мен . И какви трябва да са му сигналите ( U=f(t) ) .
П.П " Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор." - На жената това и е работата.
Гледам да съм по изчерпателен с информацията за да мога да получа адекватни отговори .
Колата беше на дядо ми , но той почина бог да го прости , та има сантиментална стойност и реших да я оправя в негово име , когато я карах до гаража вървеше , имаше проблем с ниските обороти (може би от стъпковото моторче ),беше и паднал акумулатора ,после седя цяла зима и сега не иска да запали . Няма и следа от експлозия в цилиндъра.
На моторчето за празен ход съм му изчистил конектора .
Датчика за колянов вал няма как да пресъздам триенето ( близкото положение на маховика ) , така че нов .
Извинявай колега за тъпия въпрос , но къде се намира компютъра ?
Чета в айтодатата за отвор за проветрение на маховика (Crankcase breather valve ),която причинявала нестабилни ниски обороти . трябва и това да видя .
Видях и конектора за проверка на грешки . дано намеря някое лед диодче хахааха .
HACKO написа:Налични са искри, ама дали са в правилния момент и с нужната мощност. Понякога при пробив в комутатора, при проверка има слаба искра, която не е достатъчна да се запали сместа.
Как угасна, по време на движение или нещо си правил по нея и след това е спряла да пали?
Дава ли някаква индикация, че се опитва да пали, да припалва но да не задържа?
П.П. Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор.
- искрете ги гледах , на тъмно доста да силни изглеждат и чести , но както са казали хората на око само жена . Та някаква идея ,как мога да измеря този комутатор в изкуствена среда ,те са три пина ,но кой е + кой земя , че ако се добера до осцилоскоп ,той няма да е подвижен или поне за мен . И какви трябва да са му сигналите ( U=f(t) ) .
П.П " Правилно е казала "тая в магазина", моноинжекцията е модифициран карбуратор." - На жената това и е работата.
Гледам да съм по изчерпателен с информацията за да мога да получа адекватни отговори .
Колата беше на дядо ми , но той почина бог да го прости , та има сантиментална стойност и реших да я оправя в негово име , когато я карах до гаража вървеше , имаше проблем с ниските обороти (може би от стъпковото моторче ),беше и паднал акумулатора ,после седя цяла зима и сега не иска да запали . Няма и следа от експлозия в цилиндъра.
pifivo1 написа:Здравей колега,
и аз съм я сърбал тази попара и в момента се сещам за две-три неща:
1. Комутатор - но ти казваш, че имаш искра на свещите
2. Датчик за положение на коляновия вал
3. Окислена букса на компютър - при мен това се оказа, но проблема се оправи, когато разпробихме куплунга на компютъра с фини бургии, малко по-големи от отвора.
Успех!
п.п. Виж и моторчето за празен ход - мисля, че беше с 3 жички - да не са окислени.
На моторчето за празен ход съм му изчистил конектора .
Датчика за колянов вал няма как да пресъздам триенето ( близкото положение на маховика ) , така че нов .

Извинявай колега за тъпия въпрос , но къде се намира компютъра ?
Чета в айтодатата за отвор за проветрение на маховика (Crankcase breather valve ),която причинявала нестабилни ниски обороти . трябва и това да видя .
Видях и конектора за проверка на грешки . дано намеря някое лед диодче хахааха .
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Съветвам те да се свържеш с този човек, гарантирано ще я върне към живота.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Наско ти е посочил по-правилното решение на проблема, а иначе компютъра се намира като застанеш срещу колата отпред, отляво под чистачката, като куплунга му е в двигателния отсек, а самия компютър е в купето под жабката.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 14 мар 2014, 00:33
- Модел на автомобила: Fiesta mk3 1.1i
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.1 93г Не иска да ЗАПАЛИ и това си е
Така продължавам напред , днес установих че можело да се четат грешки от компЮ. , било много лесно и практично. Благодаря много на доц. Стоянов за предоставянето на лабораторията си за изследване на комутатора , читав е .
Има две грешки:
1. Code 48 - closed throttle position switch явно TPS-a е заминал . Жалко. Хубави омове даваше , . Но преди това ,разбира се че ще се изследва по подробно окабеляването , както следва и мерене на напрежението на затворен , отворен клапан .
2. Code 23 - датчик за темп , на таблото .
Благодаря колеги за предложението , но ми се занимава , Бай Митко е кадърен човек , дай боже всеки му знанията му , то си е хубаво да се чете .
Ще проверя и кабелите на компЮ.
Има две грешки:
1. Code 48 - closed throttle position switch явно TPS-a е заминал . Жалко. Хубави омове даваше , . Но преди това ,разбира се че ще се изследва по подробно окабеляването , както следва и мерене на напрежението на затворен , отворен клапан .
2. Code 23 - датчик за темп , на таблото .
Благодаря колеги за предложението , но ми се занимава , Бай Митко е кадърен човек , дай боже всеки му знанията му , то си е хубаво да се чете .
Ще проверя и кабелите на компЮ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта