Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 18 окт 2014, 18:05

Здравейте имам следния проблем, от бобината към кабелите няма никакъв ток. Иначе ток ходи до бобината и е здрава, ако някой знае от какво може да е да помага.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от HACKO » 18 окт 2014, 19:13

Какъв ток ходи до бобината, как разбра?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 18 окт 2014, 19:27

С пробна лампа, от трите кабела които влизат в куполинга и на трите подава ток.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от HACKO » 18 окт 2014, 19:57

Смени лампата със светодиод, и накарай някой да върти на стартер. Диода трябва да мига, не мига ли имаш проблем с комутатора, ако мига, бобината е повредена. Теста не става с лампа, задължително трябва да е светодиод, лампата е инертна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 18 окт 2014, 20:14

На трите кабела ли трябва да мига, и комутатора в компютъра ли е, трябва ли смяна на компютъра ако проблема е там?

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от baro » 18 окт 2014, 20:20

На средния имаш + на контакт а на левия и десния маса на импулси от комутатора в ЕКУ.

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 18 окт 2014, 20:26

Ок. Утре ще пробвам и ще пиша. Благодаря.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от OgiDogi » 18 окт 2014, 21:10

HACKO написа:Смени лампата със светодиод, и накарай някой да върти на стартер. Диода трябва да мига, не мига ли имаш проблем с комутатора, ако мига, бобината е повредена. Теста не става с лампа, задължително трябва да е светодиод, лампата е инертна.
Във връзка с диодите и мигането, да разкажа как ме разиграва един Escort на колега от форума преди 2 седмици.
Дърпат колата, че не пали и почвам систематично да проверявам захранвания на модулите. Според измерванията, навсякъде отиват напрежения, обаче на свещите искра няма. Сменям комутатора с друг, за проба - няма промяна. На буксата на бобината има захранване и включвам реле, което си чатка при въртене на стартер. Бобината е обвинена за липсата на искри и намирам друга. Да, ама не - и с другата няма искра. Блъскам си главата, защо няма да дава искра и връзвам диодния тестер към буксата при включена бобина - мига пущината. Викам си, чакай за последно да вържа един директен кабел от захранването на бобината към акумулатора и ОПАААА, колата запали. Таблото е ревизирано и презапоено, обаче някъде по кабелите и буксите все пак има слаба връзка и като натовари бобината, напрежението пада до няколко волта и не успява да направи искра. Само релето задейства заради малкия товар, а диодът успява да светне.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 19 окт 2014, 16:49

Пробвах ме с диодна лампа и дава постоянен плюс на двата крайни кабела.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от baro » 19 окт 2014, 19:23

Това като въртяхте на стартер или само на контакт?

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 19 окт 2014, 19:49

Като дадем на контакт и полюса светва, като завърти стартера пак свети без да мига. Сменен е датчик на хол проблема си остава.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от HACKO » 19 окт 2014, 20:45

danilov написа:Пробвах ме с диодна лампа и дава постоянен плюс на двата крайни кабела.
Това при изключена букса от бобината ли е? Буксата на бобината трябва да е изключена и диода да е свързан между средния и някой от крайните кабели.
Прегледай както каза Оги, всички букси по веригата от бобината до компютъра (комутатора при тебе е вграден) и от компютъра до акумулатора. Някой със съответния софтуер да провери имобилайзера разпознава ли ключа, че проблема може да идва оттам.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 19 окт 2014, 21:36

Да при включена букса го пробвах ме. Не мисля че е от имобилайзера има два ключа и като върта на стартер диода на имобилайзера изгасва. Утре ще пробвам с извадена букса.

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 20 окт 2014, 17:31

Пробвах ме и зелено черния кабел мига, а левия оранжево черно свети постоянен минус.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от HACKO » 20 окт 2014, 21:33

В тази ситуация, колата трябва да работи на два цилиндъра, а на тебе ти трябва друг комутатор (компютър).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от peigera » 20 окт 2014, 21:55

Може да се смени само крайния транзистор в компа на комутатора и ще стане. Направи теста отново и потърси лоша изолация в проводниците до бобината. Компютър току така НЕ ГОРИ.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от dreadx » 20 окт 2014, 22:55

Ама имаше една тема за горящи бобини от оголена изолация по кабелите.. (в смисъл по кабела, който е от компютъра до въпросната букса)
Компютърът би трябвало по-трудно да гори, а при късо към шаси по-скоро ще изгори бобината.
Потърси дали няма късо по кабелите, но ако има такова, не се знае бобината дали няма да е за смяна..

danilov
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 09 фев 2013, 18:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от danilov » 21 окт 2014, 16:24

Не става и не става, гледахме кабели, изолации, сменихме компютъра и не пали. Някой ако знае добър майстор на форд в София да пише или последна спирка в Мото пфое.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от HACKO » 21 окт 2014, 17:38

danilov написа:...... Някой ако знае добър майстор на форд в София да пише или последна спирка в Мото пфое.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 14&t=64271
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Проблем със запалването Фокус 1.6 - 99г.

Мнение от koinov_bg » 22 окт 2014, 13:54

Плюс 1 за посочения от НАСКО майстор. Ако той не ти я напрай и у мото-пфое няма да могат хихихи...
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 40 госта