Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Здравейте.
Наскоро купен, вървеше като оса за 300 км. Влизам сутринта, свети лампата за двигателя. Тръгвам - придърпва и ручи. Помислих си нещо единия цилиндър. Закарахме, сменихме: свещи, кабели онези казаха че видимо на тъмно хвърчала искра не където трябва. Също датчик за газта, че не подавал нещо към компютъра както трябва. Маслото било на минимум, но го доляха, също и филтрите. Не че е карана 300 км без масло, просто предния ден забравили да го долеят докъдето трябва.
За сменяне сменихме, проблема остана. Ручи като трактор и вибрира едно такова. И не върви хубаво.
Някакви идеи за какво да гледаме?
Мерси предварително.
Наскоро купен, вървеше като оса за 300 км. Влизам сутринта, свети лампата за двигателя. Тръгвам - придърпва и ручи. Помислих си нещо единия цилиндър. Закарахме, сменихме: свещи, кабели онези казаха че видимо на тъмно хвърчала искра не където трябва. Също датчик за газта, че не подавал нещо към компютъра както трябва. Маслото било на минимум, но го доляха, също и филтрите. Не че е карана 300 км без масло, просто предния ден забравили да го долеят докъдето трябва.
За сменяне сменихме, проблема остана. Ручи като трактор и вибрира едно такова. И не върви хубаво.
Някакви идеи за какво да гледаме?
Мерси предварително.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Закарай я на компютърна диагностика, да се види какви грешки дава.
Принципа проба-грешка ( кабели, свещи, датчици...) ще ти излезе далеч по-скъпо.
Принципа проба-грешка ( кабели, свещи, датчици...) ще ти излезе далеч по-скъпо.
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Какво значи "забравили да го долеят"? Всеки ден ли го доливаш това масло или си сменял някакви консумативи? Щото ако е всеки ден - нормално да ручи, че даже и не знам как живее ощеkirka написа: Не че е карана 300 км без масло, просто предния ден забравили да го долеят докъдето трябва.

Ако си сменял някакви консумативи - кажи какви, че имам някои подозрения

- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Колега, и аз като го взех моя, добре вървеше. После започна едно прекъсване едни чудесии.
Сленях филтри, кабели, свещи и тн. Колата продължаваше да прекъсва при по-рязко подаване на газта.
От това прекъсване ми премигваше жълтата лампа Check Engine.
Оказа се че запалителната бобина си е заминала. Купих си най-евтината от коссер-53 лева, смених я и колата ЗАПЯ
Ако не ти се дават толкова пари, може да си нямериш от някой приятел или автоморга, само да я пробваш !
Успех
Забравих да кажа, че диагностика не хваща проблемна запалителна бобина !
Моята е закачана поне 5 пъти преди да установя проблема сам
Сленях филтри, кабели, свещи и тн. Колата продължаваше да прекъсва при по-рязко подаване на газта.
От това прекъсване ми премигваше жълтата лампа Check Engine.
Оказа се че запалителната бобина си е заминала. Купих си най-евтината от коссер-53 лева, смених я и колата ЗАПЯ

Ако не ти се дават толкова пари, може да си нямериш от някой приятел или автоморга, само да я пробваш !
Успех

Забравих да кажа, че диагностика не хваща проблемна запалителна бобина !
Моята е закачана поне 5 пъти преди да установя проблема сам

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Еми като за току-що купена кола - масло и филтри, ремък и ролки. А какво значи, че са забравили - а кажи, що за льольовци... забравили и толкоз. Ама тя е карана 5 км така има-няма.chistacha написа:Какво значи "забравили да го долеят"? Всеки ден ли го доливаш това масло или си сменял някакви консумативи? Щото ако е всеки ден - нормално да ручи, че даже и не знам как живее още(в кръга на шегата го казвам това)
Ако си сменял някакви консумативи - кажи какви, че имам някои подозрения
Ще трябва да видим и за тази бобина, antipower дето разправя. Че иначе парите започват да текат здраво... въпреки че, не мога да си изкривя душата, като видях свещите чак се изненадах, че не е от тях, така изглеждаха.
Благодаря за полезната информация на всички. Продължавайте в този дух, пък като оправим форделата ще пиша кой печели наградата на публиката

- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
На мен ми намирисва на недобре зацепен ремък. Възможно е и недобре затегнат болт на зъбните колела някой от валовете, тъй като те са с конуси, а не с шпонки. Ако майсторът ти ги е правил с "белязки", а не с инструментите за тая работа, преспокойно може да наакал положението. Рученето и вибрирането ми мязат точно на удари на буталата по клапаните, а не на неработещ цилиндър. Имай предвид, че това е най-лошият възможен случай, но е добре да се има предвид и да се провери, ако друго не реши проблема. Силно препоръчвам да не я караш в такова състояние, а да седи в сервиза, докато открият проблема. Дано да е бобината! 

- FocuSnika
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 19 фев 2014, 20:13
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2001
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Здравейте, пичове!
Става въпрос за моя Фокус. Преди малко го взех от сервиза. Сменили свещите, кабелите и някакъв датчик за свещите. Сега колата върви доста по-добре, защото работи и 4-ти цилиндър. Остава си само едно леко придърпване някъде между 1500 и 2500 оборота. От сервиза мислят, че е някакъв МАП датчик, но не намерили по моргите да пробват с друг, а и не им се рискува с нов. Казаха, че са пробвали с друга бобина, но нищо не се е променило. Сега се чудя кво да правя, ама не ми се дават 80-100лв само да ми кажат "не е от него"...
Съвети?
Става въпрос за моя Фокус. Преди малко го взех от сервиза. Сменили свещите, кабелите и някакъв датчик за свещите. Сега колата върви доста по-добре, защото работи и 4-ти цилиндър. Остава си само едно леко придърпване някъде между 1500 и 2500 оборота. От сервиза мислят, че е някакъв МАП датчик, но не намерили по моргите да пробват с друг, а и не им се рискува с нов. Казаха, че са пробвали с друга бобина, но нищо не се е променило. Сега се чудя кво да правя, ама не ми се дават 80-100лв само да ми кажат "не е от него"...
Съвети?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Ами оказа се бобината. И центровката. Мислех, че само Вартбурзите имат центровка...
Така че, antipower е в десятката и печели наградата на публиката.
Благодарим на всички!

Благодарим на всички!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Браво! Сега внимавай с оборотомера!



Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Преди да сменяте каквото и да било проверете ЕГР, придъпването е много вероятно да е от него. Направо го изолирайте.
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Каква бобина сложи на фокусчето ?
Радвам се, че съм бил полезен !
Радвам се, че съм бил полезен !
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 18 фев 2014, 20:23
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Ами честно казано не знам каква, но е от морга, не е нова. А не се оказа евтина, щото е от морга - колкото си дал за твоята кажи-речи. Абе халал да са, фокусника се върна в играта, не дава да го барнеш... само от любопитство, какво е това ЕГР ?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
EGR e един клапан който връща газовете за доизгаряне в смукателния колектор. Цялата му идея е екология. Проблемът им е че след 10 години работа се скапват най общо казано и спират да работят примерно постоянно отворен. Бърка сместа и тн. Затапването му искам малко търпение.
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Защо си мисля, че ЕГР имат само дизелите? Може би и някои големи бензинови мотори.
1.6 бензина със сигурност няма такъв
1.6 бензина със сигурност няма такъв

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Фиестата ми беше 1,1.OhljovchO написа:Защо си мисля, че ЕГР имат само дизелите? Може би и някои големи бензинови мотори.
1.6 бензина със сигурност няма такъв


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Не се води ЕГР, но има подобно устройство и идентична функция, съответно и прави подобни проблеми, малко по-неосезателни но все пак бърка работата на д-ля. Особенно тази система, при която се вкарва въздух във изпускателния колектор, като остане отворен клапана и бърка ламбда сондата и преобогатява сместта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 10 фев 2014, 12:51
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Здравейте колеги.
Притежател съм на Фокус 2000г , бензин 1,6 16V 100 конски сили.
От скоро и аз имам такъв проблем с придръпване при подаване на газ.
След смяна на кабели и свещи проблема остана.
Искам да попитам къде се намира този ЕГР при фокуса, и как мога да пробвам дали проблема е там или да започна както казаха колегите по-горе с бобината.
Благодаря предварително.
Притежател съм на Фокус 2000г , бензин 1,6 16V 100 конски сили.
От скоро и аз имам такъв проблем с придръпване при подаване на газ.
След смяна на кабели и свещи проблема остана.
Искам да попитам къде се намира този ЕГР при фокуса, и как мога да пробвам дали проблема е там или да започна както казаха колегите по-горе с бобината.
Благодаря предварително.
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Аз съм за бобина 
И аз минах по този път и се оказа тя !

И аз минах по този път и се оказа тя !
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 10 фев 2014, 12:51
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Много благодаря за отговора antipower.
Пропуснах да спомена, че съм с газова уредба, и на бензин не усещам да прекъсва.
Винаги когато прекъсва ми се чува едно прещракване на реле в блока който е в краката на шофьора.
Пропуснах да спомена, че съм с газова уредба, и на бензин не усещам да прекъсва.
Винаги когато прекъсва ми се чува едно прещракване на реле в блока който е в краката на шофьора.
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Помощ, проблем с Фокус 1.6 100кс. 2000г.
Ако е бобина, ще прекъсва и на газ и на бензин.
Най-добре да се посъветваш с някой газаджия.
Най-добре да се посъветваш с някой газаджия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта