Въпрос за подгяващи свещи на ТД 1.8

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Въпрос за подгяващи свещи на ТД 1.8

Мнение от schumi » 05 ное 2006, 11:10

Има ли смисъл да проверявам подгряващите свещи на мондеото след като пали и при минус 4? Възможно ли е все пак някоя да не работи и да пали при тази температура?
Благодаря!

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 05 ное 2006, 11:51

Съмнявам се... Моя се зореше и на 20 градуса през лятото и като ги смених стана супер. Твоя щом пали и на студено би трябвало всичко да е ОК :)

schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Мнение от schumi » 05 ное 2006, 12:36

Аз си мисля дали е възможно да има проблем дори и с една.

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 05 ное 2006, 12:53

На мен ми беше прекъснала само четвъртата и пак палеше за 5-6 секунди. Пак ти казвам моето мнение - щом казваш че и на студено ти пали леко, значи просто не ми се вярва да имаш проблемна свещ

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 05 ное 2006, 16:53

ако не работи дори само една ще имаш проблем при паленето
Изображение

schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Мнение от schumi » 05 ное 2006, 19:58

Мерси за отговорите, няма да си играя да проверявам свещите!!!

Потребителски аватар
sali_k
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 май 2005, 23:28
Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sali_k » 14 ное 2006, 23:58

При моя двигател 1,8Д (без турбо) ако е изгоряла едната свещ няма палене. Дори лятото въртя 10 минути!
А да палиш при -4 при изгоряла свещ е абсурд. Ако не вярваш откачи кабела на едната свещ и опитай да запалиш - невъзможно е :D .

Твоят въпрос има и друга страна.
Свещите с течение на времето променят своите характеристики. Дадена свещ може да работи, но да бъде с намален капацитет (загрява до по-ниска температура например). Това да се определи една свещ дали загрява до температурата на която е разчетена и за секундите при които се достига тази температура изисква специална апаратура и ще струва колкото няколко свещи.
Аз ти препоръчвам да провериш по каталог живота на твоите свещи (брой цикли) и ако си ги надминал може да се сменят за да не те остави колата на пътя.
Все пак ако запалиш първия път след това е лесно дори и с повредена свещ.
Искам да дам един съвет към колегите при палене със изгоряла свещ:
Полейте горивопроводите, дюзите и филтъра с кофа гореща вода.
Ако не запали повторете процедурата.
Ефекта от топлата вода е поразителен. Пазете алтернатора от заливане!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 15 ное 2006, 01:48

Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.
...дрън-дрън...мноо важно...

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 15 ное 2006, 10:24

При мен ситуацията е следната - преди време като паднаха температурите под нулата с едно подгряване не щеше да пали (или по изклиучение, но много трудно), на втория опит обаче палише без грешка. Един майстор ми каза да не я мъча (докато не разбера каква е причината и не я отстаня) и в големи студове да подгрявам 2 пъти (давам на контакт, като изгасне лампата изключвам и пак така) преди да пробвам да запаля. Пробвах веднъж (щото после времето се затопли) - запали веднага (за част от секунда). Но явно нещо не е наред, кое е най-вероятната причина?
Ще е по-лесно ако знам някои неща (компресия и т.н.) ама чакам отворените врати на МП... (та, като отворих дума - какво става? ще има ли такова нещо скоро)...

Потребителски аватар
sali_k
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 май 2005, 23:28
Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sali_k » 15 ное 2006, 11:11

snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.
Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?

А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 15 ное 2006, 12:52

sali_k написа: Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
Аз моя ескорт (1.8Д) съм го палил на 2 свещи когато кабела от релето беше прекъснал. Трудно, ама пали на -2 - -3 градуса.

Потребителски аватар
sali_k
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 май 2005, 23:28
Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sali_k » 15 ное 2006, 13:55

Drake написа:
sali_k написа: Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
Аз моя ескорт (1.8Д) съм го палил на 2 свещи когато кабела от релето беше прекъснал. Трудно, ама пали на -2 - -3 градуса.
Ако това е ел. схемата как става така, че при прекъсване на кабела от релето имаш захранване на 2-те свещи?
Може би имаш предвид прекъснат мост между свещите или при теб схемата на захранване е друга?
Прикачени файлове
prekyswane.JPG

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от Drake » 15 ное 2006, 15:08

Да, точно това имах предвид - прекъснат свързващ кабел. На схемата от лявата страна на съединението с кабела от релето.

Потребителски аватар
sali_k
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 май 2005, 23:28
Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sali_k » 15 ное 2006, 16:00

То в такъв случай излиза, че може да палим и с повредена свещ при добри параметри на двигателя.

Аз не съм много убеден, но щом има хора които казват, че може да приемем, че е така.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 15 ное 2006, 16:29

С две изгоряли и една на която и грее само върха изобщо не пали...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 15 ное 2006, 17:53

sali_k написа:
snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.
Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?

А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.
Ами мойте дизели са многообсъжданият в този форум 1.8ТД и Ауди 100 2.0 5цилинъра ТД , та на въпроса ти как палят : забравяш че си се качил на дизел , въртиш и пали ... а Аудито...знаеш че си се качил на дизел ама знаеш че не му работи релето за свещите (даже го бях извадил за мостра) и ПАЛИ за 2-3 секунди , в последствие му сложих реле от някъф Форд (с една клема по-малко) и са пали по-бързо.

Та мисълта ми е че при читав мотор и без подгряване пали ...


А ти колега ако си мислиш че си величая дизелите (особено Форда) си в грешка (справка-профила ми).
...дрън-дрън...мноо важно...

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 21 ное 2006, 08:12

И моята пали без свещи в момента.Релето ми се прецака и съм го извадил за мостра и вече 3 дена карам без свещи.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта