Ел. Схема за C-MAX 2011
Ел. Схема за C-MAX 2011
Здравейте,
От скоро съм собственик на C-MAX 2011!
Щях да съм и Горд, ако не беше наводнен до покрив.
В процес на възстановяване съм, но ми се губят токовете на едно от главните трасета.
В книжката намерих всички бушони, но за релетата не пише нищо!
Ако може да ми помогните с някоя схема, ще съм много доволен!
Поздрави!
От скоро съм собственик на C-MAX 2011!
Щях да съм и Горд, ако не беше наводнен до покрив.
В процес на възстановяване съм, но ми се губят токовете на едно от главните трасета.

В книжката намерих всички бушони, но за релетата не пише нищо!
Ако може да ми помогните с някоя схема, ще съм много доволен!
Поздрави!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Не съм сигурен за кои релета говориш, но по принцип повечето от тях се намират вътре в GEM модула (модула с бушоните). Все пак ето ти пълната електрическа схема на автомобила http://dox.bg/files/dw?a=bcd7ca4206 Предполагам, че ще можеш да се ориентираш, защото има всички връзки и цветове на проводници. Схемата е за платформата C 346 (Focus 3 и C-MAX) и при мен всички неща, които съм потърсил отговарят. Поздрави и успех с възстановяването!
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Мерси много!
Това ще ми помогне много!
Много електроника много нещо!!!
Това ще ми помогне много!
Много електроника много нещо!!!

Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Здравейте,
Ударих на камък!
Схемата е супер.Подкарах всичко, без едно!
Колата преди да се наводни е била заключена двойно. Отворена е само шофьорската врата с ключ!
Дори и багажника не мога да отворя!
Може и аз да греша нещо, но работата много се закучи!
Изчетох цялата книжка за колата!
Някакви идеи, ще съм Ви много благодарен!
Ударих на камък!
Схемата е супер.Подкарах всичко, без едно!
Колата преди да се наводни е била заключена двойно. Отворена е само шофьорската врата с ключ!
Дори и багажника не мога да отворя!
Може и аз да греша нещо, но работата много се закучи!

Изчетох цялата книжка за колата!
Някакви идеи, ще съм Ви много благодарен!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Това, че е била заключена двойно няма значение. Ако централното работи и е отключена с нейния ключ от шофьорската врата, би трябвало всичко да се е отключило. В ключалката на тази врата има краен изключвател, който активира централното, когато се отключи само с ключа. Има ли дистанционно отключване и аларма? На мен ми се струва, че проблема е в централното, защото ключалките трябва да се управляват, независимо от това, че са останали двойно заключени. Напиши какво е нивото на оборудване на автомобила, за да се ориентираме какво има и какво не.
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Нивото на оборудване ще кача довечера. Имам го извадено от Moto-Pfohe по VIN.
Аларма има!
Аз разглобих шофьорската врата. Но до колкото разбрах отключването с ключ не е механично или се лъжа??? Ако е така как са успели, да я отворят? Защото, като пробвам да я заключа с ключа не става нищо. Като заключвам с дистанционното се чува прещракване от всяка брата, без тази на пасажера. А за багажника се чува само едно реле да щраква и нищо!
Мисля да пробвам да подам принудително 12V на моторчетата за заключване да видя дали работят, защото, ако са клеясали, не знам дали има вариант за отключване на тези врати!?!
Аларма има!
Аз разглобих шофьорската врата. Но до колкото разбрах отключването с ключ не е механично или се лъжа??? Ако е така как са успели, да я отворят? Защото, като пробвам да я заключа с ключа не става нищо. Като заключвам с дистанционното се чува прещракване от всяка брата, без тази на пасажера. А за багажника се чува само едно реле да щраква и нищо!
Мисля да пробвам да подам принудително 12V на моторчетата за заключване да видя дали работят, защото, ако са клеясали, не знам дали има вариант за отключване на тези врати!?!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Щом от дистанционното бравите щракат, значи централното работи. В самите брави може да има мизерия и заради това да не могат да се отключват. Заключването с ключа от шофьорската врата не е механично. Просто при завъртане на ключа се подава електрически сигнал към централното, което от своя страна отключва, или заключва вратите електрически. Не знам каква е алармата (това може да се разбере от VIN-а), но ако е допълнително монтирана, трябва да провериш и нея. Ключалката на багажника не трябва да щрака, когато заключваш,или отключваш. Тя се активира чрез натискане на бутона на самия багажник, или от ключа с двойно натискане на бутона за отваряне на багажника.
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Продължавам да съм в задънена дупка с вратите!
Вчера подадох принудително 12V на ключалките и нищо. Има товар, но не се случва нищо!
Свалих отново BCM и му проверих всички релета, едно по едно!
Днес ще го слагам да пробвам, но според мен не е там проблема, а в това, че моторчетата са клеясали!!! И не виждам инженерите на Форд да са помислили за аварийно отваряне, когато се махнат корите на вратите!
Сега ще ги залея с ръждопреобразувател, ако не стане, не виждам друг начин освен рязане и насилствено отваряне.
Вчера подадох принудително 12V на ключалките и нищо. Има товар, но не се случва нищо!
Свалих отново BCM и му проверих всички релета, едно по едно!
Днес ще го слагам да пробвам, но според мен не е там проблема, а в това, че моторчетата са клеясали!!! И не виждам инженерите на Форд да са помислили за аварийно отваряне, когато се махнат корите на вратите!
Сега ще ги залея с ръждопреобразувател, ако не стане, не виждам друг начин освен рязане и насилствено отваряне.

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Не съм сигурен за наличието на аварийно отваряне, но се съмнявам да има такова. Предполагам, че производителят едва ли е предвидил всички житейски ситуации, особено пък такава екстремна, като наводнение
Ключалките се отключват и заключват с 2 ел. мотора, вградени в самата брава. Единият е за стандартното заключване, а двойното се осъществява от втория мотор. Пробвай да подадеш напрежение на всеки един от двата и в двете посоки, защото отключване /заключване става с реверс на напрежението.

Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Не знам дали заключването с ключа е електрическо, но отключването с ключа е механично за шофьорската и ел. за всичко останали!
Днес успях да сваля шофьорската брава. Не беше лесно!
Капсулована е с един нит през средата. Не е направена да се разглабя. Но все пак сме българи - свалих двата мотора, раздвижих ги. Въртят супер на 12V. Бутнах резето на бравата с пръст, за да имитирам, че вратата е затворена. Щракна два пъти. Включих я към тока и направих проба. Разликата е в това, че като заключвам с дистанционното се чува звук на заключване, но отключването пак е същото. Само прещраква! А даже сега не мога да отворя вече и тази врата, след като я заключих резето с пръст! Ужас
Вече се чудя какво става!?!
Утре ми идва CD модула ще сложа и него да видя какво става!
Трябва да седна в една работеща кола, за да видя кое как работи.
Synthez 3D,
явно само ти си се интересувал от това как работи колата или просто работата ти го изисква.
Веднъж оправя ли я колата имаш голяма почерпка от мен!
Днес успях да сваля шофьорската брава. Не беше лесно!
Капсулована е с един нит през средата. Не е направена да се разглабя. Но все пак сме българи - свалих двата мотора, раздвижих ги. Въртят супер на 12V. Бутнах резето на бравата с пръст, за да имитирам, че вратата е затворена. Щракна два пъти. Включих я към тока и направих проба. Разликата е в това, че като заключвам с дистанционното се чува звук на заключване, но отключването пак е същото. Само прещраква! А даже сега не мога да отворя вече и тази врата, след като я заключих резето с пръст! Ужас

Вече се чудя какво става!?!
Утре ми идва CD модула ще сложа и него да видя какво става!
Трябва да седна в една работеща кола, за да видя кое как работи.
Synthez 3D,
явно само ти си се интересувал от това как работи колата или просто работата ти го изисква.
Веднъж оправя ли я колата имаш голяма почерпка от мен!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Не виждам в профила ти от къде си и затова не знам дали мога да ти покажа как работи централното на колата, но мога да пробвам да снимам едно видео, ако ми остане време днес. По принцип се интересувам от автомобилите, които имам, чета доста на тази тема и събирам всякаква информация. Предпочитам да знам кое как работи, защото техническата част е важна за мен. Ако успея днес да снимам видеото, ще го постна тук.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Ето го и видеото със заключване/отключване:
https://www.youtube.com/watch?v=dCxI_rlJdhE
А тук се сетих, че ако някоя от предните врати, или багажника не са затворени, колата не иска да се заключи:
https://www.youtube.com/watch?v=QmsZdHb65Kk
Дано това ти помогне.
https://www.youtube.com/watch?v=dCxI_rlJdhE
А тук се сетих, че ако някоя от предните врати, или багажника не са затворени, колата не иска да се заключи:
https://www.youtube.com/watch?v=QmsZdHb65Kk
Дано това ти помогне.
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Да и аз така правя, но не ми се получава.
Огледалата се прибират и нищо повече. Мигачите премигват по същия начин.
Мерси много за труда за заснемането и качването на клипчетата!
Днес ще сложа CD модула, за да видя борд компютъра, какво ще каже!
НО, като се зачетох в книжката и из интернет по-подробно, видях, че има някакви функции, които спират или вкарват в стембай системите, ако колата не се ползва повече от няколко седмици, и за да се събуди трябва да се запали.
А колата не е палена и стои без акумулатор повече от месец и половина!
Не знам дали има нещо общо!
Огледалата се прибират и нищо повече. Мигачите премигват по същия начин.
Мерси много за труда за заснемането и качването на клипчетата!
Днес ще сложа CD модула, за да видя борд компютъра, какво ще каже!
НО, като се зачетох в книжката и из интернет по-подробно, видях, че има някакви функции, които спират или вкарват в стембай системите, ако колата не се ползва повече от няколко седмици, и за да се събуди трябва да се запали.
А колата не е палена и стои без акумулатор повече от месец и половина!
Не знам дали има нещо общо!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Виж да не се е активирал транспортния режим: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=71774НО, като се зачетох в книжката и из интернет по-подробно, видях, че има някакви функции, които спират или вкарват в стембай системите, ако колата не се ползва повече от няколко седмици, и за да се събуди трябва да се запали.
А колата не е палена и стои без акумулатор повече от месец и половина!
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Nebhotep,
Мерси много за инфото, но и то не помогна ,или поне засега!
Проблема е, че след като сложих CD модула, музиката тръгна, но е и таблото.
synthez 3D,
кога светват уредите по таблото? Като натисна веднъж бутона Power или трябва да запаля колата?
Вече почвам много да се съмнявам в BCM модула, че не работи както трябва!
Мисля днес да го поръчам!
Ще пиша утре какво е станало!
Мерси много за инфото, но и то не помогна ,или поне засега!
Проблема е, че след като сложих CD модула, музиката тръгна, но е и таблото.
synthez 3D,
кога светват уредите по таблото? Като натисна веднъж бутона Power или трябва да запаля колата?
Вече почвам много да се съмнявам в BCM модула, че не работи както трябва!
Мисля днес да го поръчам!
Ще пиша утре какво е станало!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Да, музиката тръгва за около половин час и тя си работи самостоятелно и това не значи, че колата се е "събудила" Моето табло е с големия екран, но предполагам, че моментът на активиране е същия и при такова с малък екран. Последователността е следната:
1.След отключване от дистанционното се отключват вратите, но таблото не светва.
2.След отваряне на вратата таблото светва.
3. След затваряне на вратата на таблото се изписва логото на Форд
4. След заключване таблото изгасва.
Според мен ако все още имаш проблем с някоя от бравите и крайните изключватели в тях, колата не може да разбере дали вратите са отключени/заключени, или отворени/затворени и затова не може да активира таблото. Ако смениш BCM-а с такъв от друг автомобил има голяма вероятност да не стане, защото той се конфигурира спрямо наличното оборудване на всеки конкретен автомобил (т.е. за да стане трябва да е от автомобил с абсолютно същото ниво на оборудване и налични екстри).
1.След отключване от дистанционното се отключват вратите, но таблото не светва.
2.След отваряне на вратата таблото светва.
3. След затваряне на вратата на таблото се изписва логото на Форд
4. След заключване таблото изгасва.
Според мен ако все още имаш проблем с някоя от бравите и крайните изключватели в тях, колата не може да разбере дали вратите са отключени/заключени, или отворени/затворени и затова не може да активира таблото. Ако смениш BCM-а с такъв от друг автомобил има голяма вероятност да не стане, защото той се конфигурира спрямо наличното оборудване на всеки конкретен автомобил (т.е. за да стане трябва да е от автомобил с абсолютно същото ниво на оборудване и налични екстри).
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Реших да те послушам за BCM-a! Не съм го поръчвал още.synthez 3D написа:Ако смениш BCM-а с такъв от друг автомобил има голяма вероятност да не стане, защото той се конфигурира спрямо наличното оборудване на всеки конкретен автомобил (т.е. за да стане трябва да е от автомобил с абсолютно същото ниво на оборудване и налични екстри).
Идва днес специалист, закачихме я за компа, за да видим грешките.
За вратите дава грешки на моторите за двойното заключване.
По-интересното е, че, когато преди два дена накиснах бравата на шофьора със спрей за ръжда, днес проработи!!!
Утре ме чака голяма борба. Бравата на шофьора успях да я сваля. но другите, ще трябва на място.
Ще пиша, какво е станало!
Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Тези дни се занимавах с малко козметични процедури, като пране на седалки, тапицерия и т.н.
През това време бях накиснал бравите, за да се раздвижат и отворят, но уви не стана. Няма никакъв резултата!!!
Днес ми пристигат новите брави (нови за мен, но иначе от моргата). Ще разбивам старите!
Дано този проблем се реши, че да почвам да мисля за таблото, защо не светва, и да сглобявам купето!

През това време бях накиснал бравите, за да се раздвижат и отворят, но уви не стана. Няма никакъв резултата!!!
Днес ми пристигат новите брави (нови за мен, но иначе от моргата). Ще разбивам старите!
Дано този проблем се реши, че да почвам да мисля за таблото, защо не светва, и да сглобявам купето!

Re: Ел. Схема за C-MAX 2011
Да знаете слабото място на тези коли, а може би на всички с двойно заключване са моторчетата на бравите!!!
Това важи, ако колата ви е била подводница
С новите брави всичко е супер!
С махането на старите имах леки проблени, с една точна дупка с бормашината, вратата се отваря отвън!
Ще направя снимки!
Това важи, ако колата ви е била подводница

С новите брави всичко е супер!
С махането на старите имах леки проблени, с една точна дупка с бормашината, вратата се отваря отвън!
Ще направя снимки!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта