MAF-Story
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
MAF-Story
Здравейте, искам да споделя практическото си наблюдение върху ролята на MAF сензора.
Двигателя е 1.6 TDCI 109 кончета, произведен 2005 и навъртял нескромните 260 хил. км. / пу-пу да не ме чуе дявола /
В един прекрасен момент MAF-a ми започна да се оплаква от замърсяване - игра на оборотите на празен ход, придърпване и дори угасване при ускорение, неравномерна работа до 2000 оборота, липса на еластичност и т.н. Тъй като беше вторник и до сервиза в събота имаше доста време за да не ми топи нервите в софийския трафик се реших на най-простото - извадих му буксата. Преди повече от година едни пишман майстори не я бяха включили обратно и знаех как ще се държи колата без MAF.
На другия ден ми се обадиха и трябваше спешно да тръгна на 500 км пътуване. Имах избор - кофти работещ MAF или без MAF. Избрах втория.
Резултата - София-Свищов-София със средна скорост 76 км/ч и реален разход под 4/100. По същия маршрут съм падал с 0,2-0,3 литра надолу но не и през ноември с включени парно, къси, дълги, музика и т.н.
В момента вече две седмици за спорта карам Софийско с изключен MAF - разхода е идентичен с работещ MAF - 7,5 до 8,0 / 100 км.
Искам да чуя от хората които са технически грамотни - за къв х.й е този MAF сензор тогава ако трудно може да ми спести повече от 0,2 литра.
Двигателя е 1.6 TDCI 109 кончета, произведен 2005 и навъртял нескромните 260 хил. км. / пу-пу да не ме чуе дявола /
В един прекрасен момент MAF-a ми започна да се оплаква от замърсяване - игра на оборотите на празен ход, придърпване и дори угасване при ускорение, неравномерна работа до 2000 оборота, липса на еластичност и т.н. Тъй като беше вторник и до сервиза в събота имаше доста време за да не ми топи нервите в софийския трафик се реших на най-простото - извадих му буксата. Преди повече от година едни пишман майстори не я бяха включили обратно и знаех как ще се държи колата без MAF.
На другия ден ми се обадиха и трябваше спешно да тръгна на 500 км пътуване. Имах избор - кофти работещ MAF или без MAF. Избрах втория.
Резултата - София-Свищов-София със средна скорост 76 км/ч и реален разход под 4/100. По същия маршрут съм падал с 0,2-0,3 литра надолу но не и през ноември с включени парно, къси, дълги, музика и т.н.
В момента вече две седмици за спорта карам Софийско с изключен MAF - разхода е идентичен с работещ MAF - 7,5 до 8,0 / 100 км.
Искам да чуя от хората които са технически грамотни - за къв х.й е този MAF сензор тогава ако трудно може да ми спести повече от 0,2 литра.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта