Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 31 яну 2016, 15:36

Здравейте,
Алтернаторът ми незарежда. При запален двигате показва 13в, че и по-малко. При повишаване на оборотие напрежението не се променя. Забелязах, че понякога стойностите на напрежението скачат на 13,5-13.8. От сервиза казаха, че след като са сменили регулатора си е показвало 14,3-14-5в. Днес забелязах осветлението в купето да премигва за кратко. Какво друго може да е?

Поздрави!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 31 яну 2016, 23:54

Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!

Sent from my LT18i using Tapatalk

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 01 фев 2016, 10:37

Nebhotep написа:Виж първо да не е разхлабена клемата на плюсовия кабел!

Sent from my LT18i using Tapatalk
Предполагам, че говориш за плюса на акумулатора. Затегнат е.
След известно четене разбрах, че алтернатора се управлява от PCM модула. Тук и тук има известна информация по въпроса. От първия линк става ясно, че май напрежения около 13в. са нормали. Някой запознат има ли повече опит по темата?
Поздрави!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 01 фев 2016, 11:09

При мен напрежението не пада под 14,0 В. даже и под голям товар. Иначе без консуматори е 14,3-14,5 В. Това при теб не е нормално. До 14 дни ще имаш проблеми със запалването при това почти никакво зареждане!
Иначе конкретно за възможния проблем при теб:
Това е доста често срещан проблем при Мондео от тези години. Мозъкът (PCM) загубва връзка с модула за управление на зареждането поради прекъсване на проводника между тях. Той се простира от PCM до модула и минава в гофрата над лявата полуоска. Търсите евентуални прекъсвания на синьо- кафяв дебел проводник, на местата където гофрата прави резки чупки и възстановявате нарушенията. Най- вероятното място за пробив е там където снопа кабели се спуска надолу и прави чупка близо да връзката на скоростната кутия с двигателя. За купето той е закрепен с лентова скоба!
Поради този наглед дребен проблем, са започват едни опити от електротехниците за рециклиране на алтернатори, смяна на регулатори и прочие. Сподели ако откриете проблема! Успех!

* Преди да започнете да търсите може да направите диагностика и ако имаш грешки от рода на U0120, U0469, P065B или P065C, значи е прекъснат кабел!

:twistednew:

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 01 фев 2016, 11:55

Благодяря ти много!
Ще пиша като решим проблема.

пп.
Няма никакви записани грешки.

ппп.
В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.

Поздрави!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 01 фев 2016, 12:45

В линка към техническия бюлетин на Валео пише, че ако се разкачи 3-пиновия конектор, който отива към PCM модула, ако алтернатора е ОК трябва да започне да зарежда. Т.е. остава без управление от PCM-а. Това не е ли аналогична ситуация на прекъснат кабел, или бъркам.
Горе- долу това означава. Пробвайте го това и виж дали ще даде нормални стойности, но ще набие грешки, които трябва да изчистите!

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 06 фев 2016, 13:52

Днес занесох алтернатора при един доста тачен майстор тук във Варна. Закачи алтернатора на един ел. двигател. Закачи му една джаджа за буксата за управление. Каза, че това е необходимо, защото алтернатора търсел определена информация по определен протокол за да тръгне да зарежда. Развъртя го и си показа 14-15в, от което следва, че алтернатора е ОК. И сега следва въпроса къде е проблема???

пп.
От сервиза казаха, че са премерили мерили някакво напрежение по кабелчето, което идва от компа за управление на алтернатора. Явно не е прекъснато. Въпреки това, колега "Nebhotep", ако имаш накаква схема от къде точно минава кабела и как точно е закачен за PCM-a ще ти бъда благодарен.

ппп
Сега се сещам, че видях, че буксата, която е на новото реле-регулатор е с 2 пина. В нет-а чета за 3 пина. Колко пина е буксата за управление?

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 09 фев 2016, 13:25

Вчера сложили друг акумулатор и казаха, че тръгнала да зарежда. Само, че видях, че мерят на + на акумулатора и на блока на двигателя. Аз като премеря на + и на - на акумулатора пак си дава 11-12в. Май пак не е ОК?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 09 фев 2016, 15:03

Коя година и месец е производство колата? Ако е след март 2008 г. електросхемата е тази:

https://www.dropbox.com/s/6pr8f6plxz4i0 ... 1.pdf?dl=0

Буксата за управление е с два пина и представлява това:

Изображение

Кабелът отима в PCM-а на тази разпределителна букса:


Изображение

Конкретният пин на самия PCM е този:

Изображение


Не е коректно измерването на блока на двигателя! Мериш на плюса и изведения минус от дясната страна на акумулатора:


Изображение

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 09 фев 2016, 15:24

Здравей, колата е 06.2007. Благодаря за схемите.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 09 фев 2016, 15:31

Значи схемата е тази: https://www.dropbox.com/s/j356z8kbpeh78 ... 5.pdf?dl=0

Другите неща са еднакви!

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 09 фев 2016, 16:41

А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от dtrifonov » 09 фев 2016, 18:38

dtrifonov написа:А на какво може да се дължи това, че премерено на двигателя показва 14в, а на акумулатора 11-12в?
След дублиране на масата на двигателя всичко вече е ОК! Надявам се окончателно. :)

Колега "Nebhotep", благодаря още веднъж!

Поздрави!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 проблем с алтернатора?

Мнение от Nebhotep » 09 фев 2016, 18:43

;)

Sent from my LT18i using Tapatalk

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 23 госта