Стрелка за температура на охладителна течност
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 08 сеп 2008, 10:24
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 TD Комби , произведен 1999г
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Стрелка за температура на охладителна течност
Здравейте, имам следния проблем , който не съм решил още, и питам вас за съвет и решение:
Колата е Форд Ескорт 1,8 турбодизел 90к.с. Endura DE , 1999г
От няколко дни стрелката на таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя , се закова в червената зона и не мърда от там. Но в системата всичко е наред. Не е прегряла , перката си работи нормално, не надува маркучите, вода си има и не изчезва! Взех нов температурен сензор - не се оправи. Смених уреда на таблото с друг - същия проблем, стои си в дясно дори на студена кола. Рових по релетата - никакъв ефект.
Моля, споделете , ако сте се сблъсквали и решили този проблем, какво да се стори още.
Благодаря!
Колата е Форд Ескорт 1,8 турбодизел 90к.с. Endura DE , 1999г
От няколко дни стрелката на таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя , се закова в червената зона и не мърда от там. Но в системата всичко е наред. Не е прегряла , перката си работи нормално, не надува маркучите, вода си има и не изчезва! Взех нов температурен сензор - не се оправи. Смених уреда на таблото с друг - същия проблем, стои си в дясно дори на студена кола. Рових по релетата - никакъв ефект.
Моля, споделете , ако сте се сблъсквали и решили този проблем, какво да се стори още.
Благодаря!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Сензорът е температурно променливо съпротивление и ако проводникът до него се даде на маса - уредът показва максимална температура. Щом със смяната му няма разлика, значи окабеляването някъде е протрито и точно неговият проводник опира или в друг, който е маса или директно към шасито. Проследи кабелните снопове, през които минава жицата от сензора.CecoR написа: ↑11 авг 2018, 12:04Здравейте, имам следния проблем , който не съм решил още, и питам вас за съвет и решение:
Колата е Форд Ескорт 1,8 турбодизел 90к.с. Endura DE , 1999г
От няколко дни стрелката на таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя , се закова в червената зона и не мърда от там. Но в системата всичко е наред. Не е прегряла , перката си работи нормално, не надува маркучите, вода си има и не изчезва! Взех нов температурен сензор - не се оправи. Смених уреда на таблото с друг - същия проблем, стои си в дясно дори на студена кола. Рових по релетата - никакъв ефект.
Моля, споделете , ако сте се сблъсквали и решили този проблем, какво да се стори още.
Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 08 сеп 2008, 10:24
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 TD Комби , произведен 1999г
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
До сензора отиват два кабела - бял с виолетово и кафяв с бяло. И двата кабела отиват в ЕКУ-то. Може да се проверят, като се откачат от компа. Това ще го направя днес.
А когато откачиш буксата от сензора , перката се включва веднага , като се даде на контакт, дори да е студена колата.
А когато откачиш буксата от сензора , перката се включва веднага , като се даде на контакт, дори да е студена колата.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Бъркаш сензорите, откачил си този за компютъра. Другият за стрелката е само с един проводник и се намира на термостата.CecoR написа: ↑11 авг 2018, 13:24До сензора отиват два кабела - бял с виолетово и кафяв с бяло. И двата кабела отиват в ЕКУ-то. Може да се проверят, като се откачат от компа. Това ще го направя днес.
А когато откачиш буксата от сензора , перката се включва веднага , като се даде на контакт, дори да е студена колата.
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
За моята кочина съм ги описал https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=77124
Не знам как е при теб, но може и да е същото. Цитат:
Има 3 датчика за температура. Един на дебелия маркуч отгоре - включва перката. И два на изхода на термостата. И двата са с 2 проводен куплунг с единия на маса. Един от тях сочи нагоре, сив и с кръгъл куплунг. Той дава информация на компютъра за температурата на двигателя. При мен е около 22К при незагрял двигател. Срещу него и насочен напред и надолу е датчикът за стрелката на таблото. Около стотици омове, ще го сменям и ще напиша колко точно.Черен с правоъгълен куплунг.
Смених и датчика на стрелката. Заврян отдолу. Оригинал номер 91AB10884AA. Донесоха ми нов испански FAE 33260 за 9 лв. докато масовите оферти по магазините за този бяха 14 - 15 лв. Bсичките предлагани марки ориентировъчно дават около 800 ома при 20 градуса и около 700 при 30.
Разликата е че при стария е с ключ 22, а при новите е икономисан материал и е с 19.
Не знам как е при теб, но може и да е същото. Цитат:
Има 3 датчика за температура. Един на дебелия маркуч отгоре - включва перката. И два на изхода на термостата. И двата са с 2 проводен куплунг с единия на маса. Един от тях сочи нагоре, сив и с кръгъл куплунг. Той дава информация на компютъра за температурата на двигателя. При мен е около 22К при незагрял двигател. Срещу него и насочен напред и надолу е датчикът за стрелката на таблото. Около стотици омове, ще го сменям и ще напиша колко точно.Черен с правоъгълен куплунг.
Смених и датчика на стрелката. Заврян отдолу. Оригинал номер 91AB10884AA. Донесоха ми нов испански FAE 33260 за 9 лв. докато масовите оферти по магазините за този бяха 14 - 15 лв. Bсичките предлагани марки ориентировъчно дават около 800 ома при 20 градуса и около 700 при 30.
Разликата е че при стария е с ключ 22, а при новите е икономисан материал и е с 19.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Твоето е бензинка, на Endura DE сензорът за стрелката е на тялото на термостата и е с 1 проводник, завършващ с гумено Г-образно калпаче. Ако не се лъжа - ключ 12. Сензорът за компютъра е наврян на главата откъм скоростната кутия.Филипов написа: ↑11 авг 2018, 18:09За моята кочина съм ги описал https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=77124
Не знам как е при теб, но може и да е същото...
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 08 сеп 2008, 10:24
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 TD Комби , произведен 1999г
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
]quote]
....на Endura DE сензорът за стрелката е на тялото на термостата и е с 1 проводник, завършващ с гумено Г-образно калпаче. Ако не се лъжа - ключ 12. Сензорът за компютъра е наврян на главата откъм скоростната кутия.
[/quote]
Здравей! Проверих кабелите , няма късо към маса. И на двата сензора. .И двата сензора са на корпуса ня термостата. Но това е повече от тъпо, да има сензор за стрелката. При здрав работещ сензор за температура на охлаждащата течност, сензора за стрелката ще показва максимум....Тъпо! И са почват нервите. Утре ще го видя туй нящо. Ще му резна кабелчето. Не знаех , че стрелката се командва отделно. Днес изключих компа- нищо. Изключих акумулатора- нищо. Деа и стрелката не се върна изобщо. Инак туй с едното кабелче дава 60 ома съпротивление. Нямам ел. схема за този двигател , имам за до 1996г. Инак да съм го набарал до сега.
....на Endura DE сензорът за стрелката е на тялото на термостата и е с 1 проводник, завършващ с гумено Г-образно калпаче. Ако не се лъжа - ключ 12. Сензорът за компютъра е наврян на главата откъм скоростната кутия.
[/quote]
Здравей! Проверих кабелите , няма късо към маса. И на двата сензора. .И двата сензора са на корпуса ня термостата. Но това е повече от тъпо, да има сензор за стрелката. При здрав работещ сензор за температура на охлаждащата течност, сензора за стрелката ще показва максимум....Тъпо! И са почват нервите. Утре ще го видя туй нящо. Ще му резна кабелчето. Не знаех , че стрелката се командва отделно. Днес изключих компа- нищо. Изключих акумулатора- нищо. Деа и стрелката не се върна изобщо. Инак туй с едното кабелче дава 60 ома съпротивление. Нямам ел. схема за този двигател , имам за до 1996г. Инак да съм го набарал до сега.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Прекалено малко е, на студен двигател май трябваше да е около 2 килоома, на горещ - около 600-800 ома.
За проба, откачи го и виж, като дадеш контакт дали стрелката няма да падне. На схемите в AutoData го няма този датчик.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 08 сеп 2008, 10:24
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,8 TD Комби , произведен 1999г
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Колеги , благодаря, датчика за стрелката си го смених и сега си работи нормално! Замерих новия преди да го монтирам и показваше около 700 ома. Поне си проверих кабеляците , ако не друго! Цялата работа за 11 лева.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Стрелка за температура на охладителна течност
Това се нарича сигурност. Представи си, че сензорът е един и той си промени стойностите така, че да не показва повече от 80-90°. Компютърът не пуска перки, ти си гледаш стрелката и си спокоен, а си се юрнал по напечената магистрала и двигателят си прегрява...
Не е ли по-добре да се шашнеш и да спреш за почивка (и да установиш, че няма нищо страшно), вместо да си спокоен и да не стигнеш до дестинацията, като после си набутан с ремонт или с цял двигател?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта