Форд Фиеста 1.8 DI, 2000г. въпрос за парното.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 05 авг 2018, 13:50
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Форд Фиеста 1.8 DI, 2000г. въпрос за парното.
Добър вечер/утро/ден на всички. ( да 3 сутринта е xD )
Така имам следния проблем с парното на колата. Ако някой може да даде идея какво и как и колко би струвало ( горе-долу ). Ще гледам сега да опиша горе долу добре в какво се състои проблема и какво съм пробвал ( ще прикача и няколко снимки ).
Прочетох във форума една тема от 2016та година къде хората са имали подобни проблеми с парното но това там не ми реши проблема.
Понеже форда го бях взел наскоро и му оправях проблемите ( да се похваля ) ми остана само един единствен проблем. И това е проклетото парно. От както го имам все ми духаше топло в купето и много се нагряваше предното табло. Дали ще пусна климатика дали ще го спра, всичко на студено, парното изкючено ( уж ) духа топло та се къса. Та се хванах онзи ден да търся проблема и открих няколко неща.
Първото е че се оказа че климатика ми все пак работи ( тръбите стават ледено студени ) бях се притеснил че нещо не е добре.
Моторчето за парното ( това прословуто чудо което струва приблизително 100лв ) също работи. Обаче забелязах че седи постоянно отворено, тоест духа топло. И от там се почна голямото замерване дали някъде не поддава ток ( п.с не разбирам особенно много). Днес на обед установих че плюса му е на 12V - обаче няма никаква разлика когато въртя между топло и студено. Щукна ми идеята да закача един кабел към минуса на акумулатора и да го закача към кабела на буксата ( там където трябва да е минуса ). При което след като дадох на контакт воала. В купето ми почна да духа хладно ( без да е включен климатика ). Обаче поради една глупава причина не успях да тествам дали ако завъртя ключа вътре в купето да духа на топло ще го смени. ( Предполагам че не, защото му давам постоянен минус в него случай, може би утре ще пробвам).
Сега мисълта ми е щом явно работи моторчето и може да отваря и да затваря. този кабел има ли как да се смени или да е вътре от купето проблема? След като свалих панела в купето просто нямаше как да разбера кой - кабел за кое е, понеже са 10 и хабер нямам кой за кое е.
И ако всичко това Ви се струва много ама много объркано написано се извинявам предварително ама е 3 сутринта и цял ден се чудя дали е поправимо. И само да спомена че байпас не ми се прави както и най-вероятно не искам да слагам кранче. ( макар че имам идеята в главата си за електронно бутонче вътре в купето но това е краен вариант. )
Предварително много благодаря за отделеното време и внимание на много объркан и почти не разбиращ от коли човек.
П.с не обръщайте внимание на листата и игличките в снимката ( пробвам се да ги изчистя но вече стана мааалко трудно ) в началото като взех колата даже не се виждаше моторчето..... човека никога не беше обръщал внимание защото си е (цитирам): " страх от автомивката да не ми се развали нещо колата"
Така имам следния проблем с парното на колата. Ако някой може да даде идея какво и как и колко би струвало ( горе-долу ). Ще гледам сега да опиша горе долу добре в какво се състои проблема и какво съм пробвал ( ще прикача и няколко снимки ).
Прочетох във форума една тема от 2016та година къде хората са имали подобни проблеми с парното но това там не ми реши проблема.
Понеже форда го бях взел наскоро и му оправях проблемите ( да се похваля ) ми остана само един единствен проблем. И това е проклетото парно. От както го имам все ми духаше топло в купето и много се нагряваше предното табло. Дали ще пусна климатика дали ще го спра, всичко на студено, парното изкючено ( уж ) духа топло та се къса. Та се хванах онзи ден да търся проблема и открих няколко неща.
Първото е че се оказа че климатика ми все пак работи ( тръбите стават ледено студени ) бях се притеснил че нещо не е добре.
Моторчето за парното ( това прословуто чудо което струва приблизително 100лв ) също работи. Обаче забелязах че седи постоянно отворено, тоест духа топло. И от там се почна голямото замерване дали някъде не поддава ток ( п.с не разбирам особенно много). Днес на обед установих че плюса му е на 12V - обаче няма никаква разлика когато въртя между топло и студено. Щукна ми идеята да закача един кабел към минуса на акумулатора и да го закача към кабела на буксата ( там където трябва да е минуса ). При което след като дадох на контакт воала. В купето ми почна да духа хладно ( без да е включен климатика ). Обаче поради една глупава причина не успях да тествам дали ако завъртя ключа вътре в купето да духа на топло ще го смени. ( Предполагам че не, защото му давам постоянен минус в него случай, може би утре ще пробвам).
Сега мисълта ми е щом явно работи моторчето и може да отваря и да затваря. този кабел има ли как да се смени или да е вътре от купето проблема? След като свалих панела в купето просто нямаше как да разбера кой - кабел за кое е, понеже са 10 и хабер нямам кой за кое е.
И ако всичко това Ви се струва много ама много объркано написано се извинявам предварително ама е 3 сутринта и цял ден се чудя дали е поправимо. И само да спомена че байпас не ми се прави както и най-вероятно не искам да слагам кранче. ( макар че имам идеята в главата си за електронно бутонче вътре в купето но това е краен вариант. )
Предварително много благодаря за отделеното време и внимание на много объркан и почти не разбиращ от коли човек.
П.с не обръщайте внимание на листата и игличките в снимката ( пробвам се да ги изчистя но вече стана мааалко трудно ) в началото като взех колата даже не се виждаше моторчето..... човека никога не беше обръщал внимание защото си е (цитирам): " страх от автомивката да не ми се развали нещо колата"
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.8 DI, 2000г. въпрос за парното.
Отговарям еднозначно с едно изречение защото минах по твоя път. Проблема е във копчето за студено-топло вътре в колата, това е потенциометър който се прецаква. Лошата новина е че не може да намериш същия потенциометър да го смениш и трябва да се смени целия модул.
https://www.megaparts.bg/products/avtoc ... ubmitted=1
https://www.megaparts.bg/products/avtoc ... ubmitted=1
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста 1.8 DI, 2000г. въпрос за парното.
Зад копчето за топло-студено има платка с ШИМ модулация. Самото копче е потенциометър и задава режим на електрониката. Ако почне да заяжда клапана за управление на парното от ръжда и годинки, често гори крайния транзистор. Занеси го на телевизионен техник. Или втора употреба.
Поздрави.
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта