НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Здравейте колеги,колата е Фокус 2007г 2.0 TDCI,накратко какво се случи:алтернатора зареждаше 10.5V а на таблото никаква индикация,разбрах го по трудния начин-стартера не успя да развърти двигателя да запали в следствие изтощен акумулатор.Оказа се изгорял диоден блок.Както и да е-оправиха алтернатора,но не спира да ме гложди защо не светна индикацията на таблото за проблем в зареждането(иначе при контакт си свети)!
До колкото успях да изровя информация от нета на буксата на алтернатора са три проводника:червен-постоянен +,син-12V след контакт и сив-сигнал към ЕКУ-то на който се появяват около 10V след стартиране на двигателя,би трябвало той да отговаря за сигнализацията на таблото.По моя си логика ако по някакъв начин е прекъснат сивия би трябвало да светне лампата,но тъй като при мен не светна си мисля че е цял.
Първо питане:възможно ли е това-при такъв слаб заряд да не светне лампата?
второ питане:може ли в тест менюто да се види какъв заряд вижда ЕКУ-то или само с диагностика?
До колкото успях да изровя информация от нета на буксата на алтернатора са три проводника:червен-постоянен +,син-12V след контакт и сив-сигнал към ЕКУ-то на който се появяват около 10V след стартиране на двигателя,би трябвало той да отговаря за сигнализацията на таблото.По моя си логика ако по някакъв начин е прекъснат сивия би трябвало да светне лампата,но тъй като при мен не светна си мисля че е цял.
Първо питане:възможно ли е това-при такъв слаб заряд да не светне лампата?
второ питане:може ли в тест менюто да се види какъв заряд вижда ЕКУ-то или само с диагностика?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
До колкото контролната лампа взема информация през допълнителна верига в диодния блок - да, възможно е, зависи какво му е изгоряло.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Лампата за генератора, както и лампата за маслото индикират само наличие (напрежение/налягане), а не дали е са в нормата. Затова и не ти е светнала лампата при 10.5V, ще светне само ако потенциала е 0V или близко до 0V.
В тест менюто не може да видиш заряда, може само да видиш напрежението.
В тест менюто не може да видиш заряда, може само да видиш напрежението.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Мерси за отговорите,сега ми е малко по-спокойно!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
При 10.5V на алтернатора, работата е за притеснение.
Не виждам повод да си по-спокоен.
Не виждам повод да си по-спокоен.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Е, той нали рече, че го е оправил (след като разбрал по трудния начин, че не зарежда).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Това съм го пропуснал 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Здравейте,
за да не пускам нова тема ще опиша моя проблем тук защото смятам, че също е свързан с тези 3 кабела, нядявам се колегата няма нищо против.
Колата е фокус 2005г. 2.0 ТДЦИ. при мен проблема беше, че алтернатора зареждаше на 15.6 и лампата на таблото светеше постоянно. смених го с друг рециклиран от фирма, но тогава пък почна да зарежда 13,7 и пак светеше лампата. Ремонтиха моя и с него зарежда на 13,95-14 но пак свети постоянно лампата на таблото. Как да измеря тези кабели какъв ток има до тях и дали са прекъснати? Акумулатора е нов купуван Декември месец.
за да не пускам нова тема ще опиша моя проблем тук защото смятам, че също е свързан с тези 3 кабела, нядявам се колегата няма нищо против.
Колата е фокус 2005г. 2.0 ТДЦИ. при мен проблема беше, че алтернатора зареждаше на 15.6 и лампата на таблото светеше постоянно. смених го с друг рециклиран от фирма, но тогава пък почна да зарежда 13,7 и пак светеше лампата. Ремонтиха моя и с него зарежда на 13,95-14 но пак свети постоянно лампата на таблото. Как да измеря тези кабели какъв ток има до тях и дали са прекъснати? Акумулатора е нов купуван Декември месец.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 24 яну 2012, 13:58
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1.8 TDDI Комби 90кс
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Ако имаш ауто дата може да видиш точно на кои пинове отиват на компютъра на колата - единият кабел ходи до реле в двигателния отсег и тогава до компютъра по спомен. Мерил съм и моите но не помня кой отиваше към релето при двигателя - charging relay се водеше - №1 или №2 беше. При мен след ремонтиран алтернатор започна да си мени много показанията на заряд - или надолу 13в или нагоре 15в но оправих проблема като почистих и натегнах пластините на реле регулатора и на въпросната букса.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Ти май обясняваш за фокус мк1. И тук е и моята грешка в предния пост, че не съм написал, че става дума за фокус мк2 при мен. По схеми на бушонните табла имам само бушон, който е проверен и е здрав.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Червен - през предпазител 20А директно към +В
Син, Сив - директно към компютъра. Не знам на кой точно, но трябва на единият да има импулси за управление на заряда, другият при изгасен мотор трябва да е 0 V, а при запален да е към 13.8-14.4 и нагоре. Този с импулсите (може би сивият), ако мериш с обикновен цифров волтмер, ще дава някакви примерно 5-6-7 волта, ако това може да те насочи.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Ако правилно съм те разбрал червеният и синият кабел са свързани в един затворен кръг преминаващ през бушон? Ако е така и меря веригата в самата букса при алтернатора на двата кабела и ако с бушона всичко е наред трябва са си покаже дали са здрави или някъде има прекъсване или съм в грешка?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Е, аз не съм използвал нов ред, щото съм се объркал нещо, а защото червеният си е сам за него си към плюса на акумулатора (+Battery), а синия и сивия имат общо - влизат в компютъра, без да минават през захранване или да имат нещо общо с други проводници... Всъщност имат, но през останалите елементи на регулатора - единият дава на компютъра информация за генерираното напрежение, другият управлява регулатора.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Сега те разбрах. Просто като съм чел през телефона ми излиза като един текст и не съм видял, че за сивия и синия си ги описал на нов ред.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕ светва индикация акумулатор при неизправност!?
Малко със закъснение, но нямах време, а и трябваше да се спрява първо с теч на вода в цялата дясна страна на колата идващ от към багажника.
Относно проблема със зареждането и постоянно светещата лампа мисля, че открих и отстраних проблема. Казвам мисля, защото сега зарежда на клемите 14.06 и на алтернатора 14.12 лампата вече не свети и не записва грешка.
Ще опиша какво беше при мен може на някой да му помогне.
Както Оги беше ми казал червения от трите кабела трябва да е постоянен + минаващ през бушон, но като проследявах кабела не откривах да прави такава връзка, а сякаш отиваше със снопа кабели към компа. При по-упорито разкриване на гофрето с кабели видях, че не продължава на дясно при тройника ами прави обратен завой и поема посока нагоре, която вече е логична.


След което влиза при бушоните на втори пин от дясно на ляво и от към купето. (Всъщност връзката е точно по обратния ред описан от мен)

А ето го и виновника окислен и прекъснат кабел и то точно там където завиваше обратно.


Странното е че като правих байпас с друг кабел директно на алтернатора зареждаше на 14.20-14.30. Може би един ден ще трябва да сменя целия кабел от край до край.
Относно проблема със зареждането и постоянно светещата лампа мисля, че открих и отстраних проблема. Казвам мисля, защото сега зарежда на клемите 14.06 и на алтернатора 14.12 лампата вече не свети и не записва грешка.
Ще опиша какво беше при мен може на някой да му помогне.
Както Оги беше ми казал червения от трите кабела трябва да е постоянен + минаващ през бушон, но като проследявах кабела не откривах да прави такава връзка, а сякаш отиваше със снопа кабели към компа. При по-упорито разкриване на гофрето с кабели видях, че не продължава на дясно при тройника ами прави обратен завой и поема посока нагоре, която вече е логична.


След което влиза при бушоните на втори пин от дясно на ляво и от към купето. (Всъщност връзката е точно по обратния ред описан от мен)

А ето го и виновника окислен и прекъснат кабел и то точно там където завиваше обратно.


Странното е че като правих байпас с друг кабел директно на алтернатора зареждаше на 14.20-14.30. Може би един ден ще трябва да сменя целия кабел от край до край.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта