Кой е виновния датчик :)
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е виновния датчик :)
Здравейте колеги,
малко предистория, а именно при студен старт след по-голям престой имам колебания в оборотите нагоре сякаш мотора прави леки форсирания. Също така след потегляне при ускоряване има едно доста неприятно подритване и ускорение на тласъци и така докато мина няколко светофара и позагрее колата. При напълно загряла остават минималки наченки на това придърпване. Имам и сякаш леко по-висок разход.
за сега съм се спрял на MAF, MAP, температурен датчик на антифриза и температурен датчик на входящия въздух(IAT).
според данните от аутодата тествах колкото можах и ще споделя резултатите.
МАF:
- +12v - имам ги
- изходящ волтаж на контакт 2.3v - имам 2.35v
- изходящ волтаж на празен ход 4v - имам 4.08 до 4.12v
- изходящ волтаж при 2000 оборота 4.4v - имам 4.36v
нямам данни за количеството входящ въздух да срявня но при мен на празен ход колебае от 8 до 15 g/s като се сменят доста бързо
IAT:
- на контакт 2.7v - при мен 2.99v
- на празен ход при мен 3.27v
- температура 13С - при мен 15.20 до 15.75С
MAP:
на канал manifold absolute pressure sensor показваше 94.750 kpa
на канал barometric pressure показваше 96.500 kpa
температурен датчик - по диагностика 10С на антифриза и 4.071v
та.. кой е разбойника
малко предистория, а именно при студен старт след по-голям престой имам колебания в оборотите нагоре сякаш мотора прави леки форсирания. Също така след потегляне при ускоряване има едно доста неприятно подритване и ускорение на тласъци и така докато мина няколко светофара и позагрее колата. При напълно загряла остават минималки наченки на това придърпване. Имам и сякаш леко по-висок разход.
за сега съм се спрял на MAF, MAP, температурен датчик на антифриза и температурен датчик на входящия въздух(IAT).
според данните от аутодата тествах колкото можах и ще споделя резултатите.
МАF:
- +12v - имам ги
- изходящ волтаж на контакт 2.3v - имам 2.35v
- изходящ волтаж на празен ход 4v - имам 4.08 до 4.12v
- изходящ волтаж при 2000 оборота 4.4v - имам 4.36v
нямам данни за количеството входящ въздух да срявня но при мен на празен ход колебае от 8 до 15 g/s като се сменят доста бързо
IAT:
- на контакт 2.7v - при мен 2.99v
- на празен ход при мен 3.27v
- температура 13С - при мен 15.20 до 15.75С
MAP:
на канал manifold absolute pressure sensor показваше 94.750 kpa
на канал barometric pressure показваше 96.500 kpa
температурен датчик - по диагностика 10С на антифриза и 4.071v
та.. кой е разбойника

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
Колега, има ли развитие по проблема ти и за какъв автомобил говорим?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
А защо си решил, че е датчик?
Електромагнитен изпълнителен елемент (тип EGR) също може да причинява различно поведение при студен и загрял двигател.
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
Здравей те, от скоро гледам един канал по ,,Ю туб", за любителска диагностика. Там майстора след като е направил всичко възможно: "четене на грешки", "гледане на живи данни", всякакви пневмотестове, наблюдение с ендоскоп, казва своята диагноза -"Има проблем с четири цилиндровият датчик. Само с мултицет, в статичен режим, не може да се вземе правилно решение.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
Кой е този канал?
-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
Каналът се нарича "Андрей Александрович", ако не противоречи на правилата.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 08 юни 2014, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 TDCI 2004г. 136к.с.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кой е виновния датчик :)
Защото така ме посъветваха и насочиха първоначално, но в крайна сметка както и ти смяташ се оказа ЕГР. Въпреки че го свалях изчистих и раздвижих продължи да прави проблем (явно електониката). Решението беше софтуерно изолиране плюс ламаринка. Иначе колебанията в грамовете от МАФ-а се нормализираха след интервенцията. Температурния на антифриза смених все пак заради стрелката на таблото (седи малко преди 90°) но без резултат пак си е така. Температурния на въздуха също смених въпреки, че си беше наред. MAP- го смених защото забелязах, че му беше пукнат корпуса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта