Дневни светлини Куга
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 14 апр 2021, 19:15
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дневни светлини Куга
Здрававейте,
Закупих си форд Куга 2011, в режим ауто не ми светят светлените като дневни, преди да купя колата съм пробвал други куги и на тях положение ауто след загасяне на мотора всичко изгасва, на моята след спирене на мотора остават да светят габарити. Та въпроса ми е дали е нещо до настройка или трябва да се отбия във форд и софтоерно да базикнат.
Предварително благодаря.
Закупих си форд Куга 2011, в режим ауто не ми светят светлените като дневни, преди да купя колата съм пробвал други куги и на тях положение ауто след загасяне на мотора всичко изгасва, на моята след спирене на мотора остават да светят габарити. Та въпроса ми е дали е нещо до настройка или трябва да се отбия във форд и софтоерно да базикнат.
Предварително благодаря.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Не съм убеден, че в режим AUTO, светлините (късите) трябва да се включват автоматично със стартиране на двигателя.
Ако нямаш упътване - можеш да си го свалиш -> https://fordcms.blob.core.windows.net/m ... 8-2012.pdf
Иначе, май се правеха някакви шашми, но не софтуерни, за да се включват късите, заедно със стартиране на двигателя.
P.S. Сега ще се включи (почти съм убеден) fordmaniac-a с предложение за модул на 30% напрежение на дългите.
Ако нямаш упътване - можеш да си го свалиш -> https://fordcms.blob.core.windows.net/m ... 8-2012.pdf
Иначе, май се правеха някакви шашми, но не софтуерни, за да се включват късите, заедно със стартиране на двигателя.
P.S. Сега ще се включи (почти съм убеден) fordmaniac-a с предложение за модул на 30% напрежение на дългите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
brakas, за различни коли говорим, но на мен при изгасяне на светлините заради осветяване на сензора, габаритите ми продължават да светят още 10'тина секунди. Късите ако е тъмно при ауто ми се включват още като дам контакт, преди да запаля мотора.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Ozzie, айде да не те разочаровам.
Това е моето мнение :
Като се правят дневни светлини, трябва да изпълнява някои изисквания:
1. Да осигуряват осветление само отпред на колата, без габарити и осветление табло.
2. Да се включват автоматично за да пазят от глоби.
3. Да се изключват като се включат габарити.
4. Да пазят инсталацията от постоянното електрическо натоварване ( резултат топене на букси и кабели и тормоз на генератор и акумулатор ).
5. Да предпазват крушките от често изгаряне.
6. Да предпазват фаровете от постоянното прегряване и помътняване.
Като ми намериш заводски вариант на който и да е Форд, дето да ги изпълнява...
Светят къси или на 100 или на 80% плюс евентуално габарити . Единствено в дневен режим не можеш да включиш дълги.
Естествено, рефлекторите заминават, пластмасовите капаци ( стъкла ) на фаровете помътняват, за горене на крушки.... Ако някой не вярва, да загледа фаровете на коли карани или пък купени и карани у нас и тези от чужбина, дето нехаят за дневните, какъв е резултата.
Активирал съм софтуерно на БМВ 5 заводските дневни, ама те са 60% на дълги и нито една друга светеща крушка.
А на доста Фиести, Мондео и Фокуси съм премахнал заводската недомислица.
Най-много ме е жал за колите, дето ги карат на фарове и включени халогени!!! Такова натоварване на инсталации, генератор е варварско издевателство.
Поздрави.
Това е моето мнение :
Като се правят дневни светлини, трябва да изпълнява някои изисквания:
1. Да осигуряват осветление само отпред на колата, без габарити и осветление табло.
2. Да се включват автоматично за да пазят от глоби.
3. Да се изключват като се включат габарити.
4. Да пазят инсталацията от постоянното електрическо натоварване ( резултат топене на букси и кабели и тормоз на генератор и акумулатор ).
5. Да предпазват крушките от често изгаряне.
6. Да предпазват фаровете от постоянното прегряване и помътняване.
Като ми намериш заводски вариант на който и да е Форд, дето да ги изпълнява...
Светят къси или на 100 или на 80% плюс евентуално габарити . Единствено в дневен режим не можеш да включиш дълги.
Естествено, рефлекторите заминават, пластмасовите капаци ( стъкла ) на фаровете помътняват, за горене на крушки.... Ако някой не вярва, да загледа фаровете на коли карани или пък купени и карани у нас и тези от чужбина, дето нехаят за дневните, какъв е резултата.
Активирал съм софтуерно на БМВ 5 заводските дневни, ама те са 60% на дълги и нито една друга светеща крушка.
А на доста Фиести, Мондео и Фокуси съм премахнал заводската недомислица.
Най-много ме е жал за колите, дето ги карат на фарове и включени халогени!!! Такова натоварване на инсталации, генератор е варварско издевателство.
Поздрави.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
И още нещо на което почти никой не обръща внимание: когато светят фаровете на 100 % и са в един блок с мигачите,- то мигачите почти не се виждат, а това е предпоставка за ПТП !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Аз пък съм може би един от най-големите противници, при дневни да не ти светят габаритите и таблото. Влезеш ли в тунел си невидим и не виждаш уредите си, ето това е Васе още по-голяма предпоставка за птп. Сега ще кажете, ама то може да се пуснат в тунел, може ама не се прави, защото всеки вижда отпред, но не мисли дали го виждат отзад. Всички знаем колко са ни осветени тунелите. От АМ Хемус имаме само 1, и то го ремонтираха 3 години. Ами софийските тунели?
времето е като парите-никога не стига
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Аз също смятам че габаритите отзад не е лошо да светят денем. Режима АУТО пали и тях по тунелите.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Пепи, едно време като влезеш в тунел кво аджеба правеше????? А като се стъмни?
Още повече, че дори и БМВ с 60% при влизане в тунел не осветява добре. Така че включване на фарове е належащо. То за това има шофьор в колата.
Преди години , кога почна истерията със светлините през деня, имаше изследване, проведено на запад, че светещият габарит при двойна крушка, влошава възприемането на сигнала стоп ! Обяснението е просто, при габарит, натискането на стопа води само до повишаване на яркостта, а при тъмен габарит/стоп се получава голяма разлика тъмен/светъл каро яркост и се възприема по-добре. Пишеше, че е дадено като препоръка на заводите за новите коли и повечето го правят.
Карах в Испания, където фаровете не са задължителни и на изхода на тунелите има знак и надпис " изключете фаровете " . Любопитното бе, че колите без да светят през деня като коледни елхички, пак ги виждах.
Поздрави.
Още повече, че дори и БМВ с 60% при влизане в тунел не осветява добре. Така че включване на фарове е належащо. То за това има шофьор в колата.
Преди години , кога почна истерията със светлините през деня, имаше изследване, проведено на запад, че светещият габарит при двойна крушка, влошава възприемането на сигнала стоп ! Обяснението е просто, при габарит, натискането на стопа води само до повишаване на яркостта, а при тъмен габарит/стоп се получава голяма разлика тъмен/светъл каро яркост и се възприема по-добре. Пишеше, че е дадено като препоръка на заводите за новите коли и повечето го правят.
Карах в Испания, където фаровете не са задължителни и на изхода на тунелите има знак и надпис " изключете фаровете " . Любопитното бе, че колите без да светят през деня като коледни елхички, пак ги виждах.
Поздрави.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
В изказването ти има противоречие. AUTO включва светлините за каране на тъмно, а именно фарове, габарити, осветление номер и осветление табло. И в тунел и вечер. Ма не за през деня, щото е с датчик осветеност.zz_stefanov написа: ↑04 дек 2021, 15:04Аз също смятам че габаритите отзад не е лошо да светят денем. Режима АУТО пали и тях по тунелите.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
С датчик за осветеност и ти включва при затъмняване в т.ч. и габаритите. Отделно че са му нагласили така чувствителността, че в сумрачен ден пали светлините. Ако казваш, че осветлението в тунела няма да го задейства, то тогава и уличното също, но си светва. Сега ще проверя колко навътре в тунелите ми задейства, от скоро карам на AUTO, откакто сложих дневните.
Това с 'невидимите' стопове е решено отдавна с поставянето на третия стоп по средата отзад.
Това с 'невидимите' стопове е решено отдавна с поставянето на третия стоп по средата отзад.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Слагаш една Черна лепенка върху датчика за осветеност и получаваш "автоматични дневни светлини".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
А като завали дъжд, какво ще правим 
Аз си направих автоматични LED DRL с две реленца: viewtopic.php?f=20&t=26769&p=584175#p584175

Аз си направих автоматични LED DRL с две реленца: viewtopic.php?f=20&t=26769&p=584175#p584175

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Да съм казал върху стъклото?

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
zz_stefanov
Не разбрах какво не си разбрал.
Насе, на Форд и Мазда датчика, който отговаря за включването на фаровете нощем автоматично, също отговаря за автоматичното пускане на чистачките при дъжд. Тъй че тиксо ще пусне фарове и ще блокира автоматичните чистачки. Имам ги и двете функции на моята кола и с модула на 35% става супер автоматизирано.
Поздрави.
Не разбрах какво не си разбрал.
Насе, на Форд и Мазда датчика, който отговаря за включването на фаровете нощем автоматично, също отговаря за автоматичното пускане на чистачките при дъжд. Тъй че тиксо ще пусне фарове и ще блокира автоматичните чистачки. Имам ги и двете функции на моята кола и с модула на 35% става супер автоматизирано.
Поздрави.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
И аз не разбирам какво не си ме разбрал. Всичко което описваш освен, че съм го разбрал и го ползвам, без да слагам тиксо разбира се, защото ще блокира автоматизма на чистаките при дъжд. Сезорът за осветеност се ползва и за настройна на сензора за дъжд към външната осветеност.
Поздрави.
Поздрави.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Дневни светлини Куга
Фарове на кола с датчик дъжд/светлина
https://youtu.be/VLAGbwMy-rI
При коли без датчик
https://youtu.be/jn-a_9c4nDY
Поздрави.
https://youtu.be/VLAGbwMy-rI
При коли без датчик
https://youtu.be/jn-a_9c4nDY
Поздрави.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта