Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 20 май 2024, 11:58

Здравейте колеги,не знам в кой раздел да сложа темета,защото проблема е доста странен.
Първо да поясня че ще преразкажа думите на жената(до колкото една жена може да обясни :D ),защото тя кара колата!
И така:
Преди около 10-на дни тръгва с колата и след около минута светват абсолютно всички лампи на таблото,изписва нещо от сорта "проблем в двигателя"(по нейни думи),но колата си върви и работи без никакъв проблем :shock: ,спира на първото удобно място,гаси,после пали и всичко изчезва-колата си върви,нищо не свети и пише-и така до вчера(тогава не му отдадох никакво значение-викам си някакъв кратък "бъг" в системата :D .
И вчера-същото като горе НО-при рестартиране всичко остава да свети,решава да тръгне,но изчезва хидравликата(с електро-хидравлична рейка е) иначе колата си работи,спира отново,гаси двигателя и после никаква реакция на ключа!Звъни ми и вика-колата блокира :cry: -аз в шок,и така докато разговаряме около 30 секунди пробва пак да запали и о чудо-все едно нищо не е било-колата си върви,нищо не свети,хидравликата си работи, прибра я до вкъщи и днес я изпратих на работа с другата кола.
Утре трябва да дойдат да я закачат на диагностика,че така не смея да тръгна из София,но според мен ще е записала всевъзможни грешки и няма да знаем от къде да тръгнем! Та ако някой е имал такива духове в колата,моля да даде насоки!
Задължително ще пиша развитие!
Успешен ден!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 882
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 20 май 2024, 15:44

Без информация за евентуално записани грешки и смилянският боб няма да помогне. А подобно поведение изглежда да е в резултат на по-скоро електрически проблем, поради което бих ти препоръчал на първо време да провериш дали са стегнати както трябва клемите на акумулатора, като задължително ги размърдаш наляво - надясно. Ако някоя се завърти, па макар и трудно, вземи мерки да я обездвижиш. Ако там всичко е наред, ще трябва да се проверят всички букси между контактния ключ и компа на двигателя, предпазители, релета и т.н. Не е лошо да се погледнат и масите между двигателя и купето и където там ги има. Предполагам, че ще е повече от една. Самият контактен ключ също може да прави проблеми. Ако всички тези неща са наред, може да се окаже по-сериозен проблемът. Примерно имобилайзер, табло или комп на двигателя.
А пък, ако не е електрически проблемът, има още 1001 причини. Затова - първо диагностика.
Знам всички вицове за Форд :D

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 20 май 2024, 17:33

По принцип знам че тези Фокуси имат проблем с таблата,където е и имобилайзера, но не съм наясно до колко хидравликата има връзка с таблото за да откаже ?!Един лаишки въпрос-при бензинова кола когато има проблем с имобилайзера пали и след 2-3 секунди гасне,и при дизела ли е така?Защото колата не е направила и опит да завърти двигателя, знаете при слаб акумулатор или хлабава клема как само "чатка",а при нея е била абсолютна тишина!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 882
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 20 май 2024, 21:44

Нали е с електро-хидравлична рейка?!?
Знам всички вицове за Форд :D

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 21 май 2024, 08:59

ivchotr написа:
20 май 2024, 21:44
Нали е с електро-хидравлична рейка?!?
Да

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 21 май 2024, 10:58

Както предположих таблото е проблема-всички комуникации минават през него,като го "посъветваш" :D: проблема си отива или идва.
Свалих го и отиде за презапояване!
Успешен ден!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 882
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от ivchotr » 21 май 2024, 21:09

Ако го оправят, пусни някакви координати на сервиза. То и, ако не го оправят, пак не е лошо да пуснеш координати ;):
Знам всички вицове за Форд :D

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 22 май 2024, 14:44

Дал съм го на приятел,който е на ти с поялника,в 99% от случаите става въпрос за студени спойки на буксата на таблото-ето едно видеоhttps://www.youtube.com/watch?v=9W9LBNO3q2s&t=674s
Когато го взема ще пиша.
Между другото да вметна,защото е насока при диагностицирането на проблема,че в 90% от блоковете на колата грешката бе една и съща-липса на CAN комуникация!

berkut47
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 03 фев 2011, 15:28
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус МК2 2007 2.0 ТДЦИ

Мнение от berkut47 » 27 май 2024, 09:09

Таблото е монтирано и всичко е наред!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта