вакуумна система+датчик за температурата на въздуха

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

вакуумна система+датчик за температурата на въздуха

Мнение от slaf4u » 05 юли 2007, 23:57

здравейте отново.
колкото повече се занимавам с ескорта толкова повече разбирам че предишният му собственик е бил някой мърляч или заблудена лелка.
искам да попитам, как да проверя дали вакуума на колата някъде не издиша, кой маркуч за какво е?
видях също така и темата за почистване на MAF сензора, тъй като съм с моноинжекция си мисля че нямам такъв сензор, моля ако греша да бъда поправен. може ли да се почисти по описания начин и сензора за температурата на въздуха дето се намира на от горе на дросела?
готин задник а? :twisted:
Прикачени файлове
21042007(00).jpg
21042007(001).jpg
12102006(002).jpg

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 07 юли 2007, 11:05

мойто фордче беше същото :lol: карах го близо 4 години 8) какви проблеми имаш на снимките изглежда доста запазено :D

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 07 юли 2007, 14:24

в генерално отношение си реших проблемите с колата :). сега остана само проклетото мудно реагиране при подаване на газ от 850-900 об/м. (празен ход) до към средата на хода на педала на газта. просто има едно замисляне около 0,5-1 секунда. интересното е че когато съм над 2500 об/м реагира много добре на газта (предполагам че смяната на TPS-a си е оказала влиянието що се отнася до еластичноста при високи обороти).
мисля си че може да има отечки по системата за вакуум както и замърсен датчик за темп. на въздуха (IAT). за това ми беше и питанката за почистване на тоя датчик. някой до сега разглобявал ли го е, днес не успях... :oops: имах ключ 24 и дойде малък-не можах да го развъртя от моното.

->към "bdjon" :каква е максималната скорост която си вдигал с твоя?аз повече от 150 не мога да вдигна...?(всъщност от както смених TPS-a не съм пробвал...) е?

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 07 юли 2007, 17:31

И АЗ 140-150 повече не съм вдигал а карах и на газ по-принцип тези двигатели са малко по- мудни(поне така ми казаха) :lol:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 юли 2007, 11:20

slaf4u написа:в генерално отношение си реших проблемите с колата :). сега остана само проклетото мудно реагиране при подаване на газ от 850-900 об/м. (празен ход) до към средата на хода на педала на газта. просто има едно замисляне около 0,5-1 секунда. интересното е че когато съм над 2500 об/м реагира много добре на газта (предполагам че смяната на TPS-a си е оказала влиянието що се отнася до еластичноста при високи обороти).
мисля си че може да има отечки по системата за вакуум както и замърсен датчик за темп. на въздуха (IAT). за това ми беше и питанката за почистване на тоя датчик. някой до сега разглобявал ли го е, днес не успях... :oops: имах ключ 24 и дойде малък-не можах да го развъртя от моното.
->към "bdjon" :каква е максималната скорост която си вдигал с твоя?аз повече от 150 не мога да вдигна...?(всъщност от както смених TPS-a не съм пробвал...) е?
Продават се едни спрейове за почистване на карбуратори. Взимаш такъв, махаш тавата на филтъра, такаче да имаш визуален контакт с въпросния датчик, палиш колата и даваш газ отпред - докато даваш газ, пръскаш с въпросния спрей в гърловината. Това ще почисти не само този датчик, но и другите отвори и отворчета

:idea: :idea: Със същия този спрей, можеш да провериш за "отечка на вакуум" - Сглобяваш всичко както си му е редът, палиш колата и я оставяш да си дойде на свободен ход - след това започваш да пръскаш със спрея около вакуумите и карбуратора - естествено не там откъдето взима въздух двигателя и ако има отнякъде откъдето да дърпа въздух, двигателя започва да качва оборотите докато пръскаш на проблемното място. Това е най-лесния начин да локализираш проблема.

:twisted:

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 09 юли 2007, 11:45

мерси за отговора. а когато този спрей попадне в двигателя не може ли да го увреди нещо?все пак ще пръскам направо във въздухопровода към дросела...
предполагам 4е не става въпрос за обикновен спрей за контакти...или?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 юли 2007, 11:49

slaf4u написа:мерси за отговора. а когато този спрей попадне в двигателя не може ли да го увреди нещо?все пак ще пръскам направо във въздухопровода към дросела...
предполагам 4е не става въпрос за обикновен спрей за контакти...или?
Не е проблем - количеството не е голямо. Въпросът е когато пръскаш колата да е около 3000 и повече обороти. Става и с БрейкКлинер, но НАЙ-ДОБРЕ е със спрей за почистване на карбуратори - има такъв.

:twisted:

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 09 юли 2007, 11:55

мерси много!
доста ми е позасран IAT-a така че не знам колко спрей ще отиде.:)

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 11 юли 2007, 14:58

искам още веднъж да благодаря на Brock. вчера извърших интервенцията. взех си спрейче на Valvoline(10 lv) и почистих датчика както ми обясни. "пъпката" му стана точно като на новия които бях гледал преди това. не съм го замервал но мисля и това да направя по късно. не знам дали колата ще върви по добре, все още обучавам компа (свалих +а на акумулатора след почистването за да започне ecu-то да си събира нормално данните,на чисто :) )
интересно ми стана 4е докато пръсках в инжекцията върху датчика, (спрея беше много горещ защото го бях забравил в колата и го беше напекло слънцето-глупаво от моя страна, добре че не се е пръснал) в първия момент оборотите падаха драстично (поне с 1000), отдавам това на факта че температурата на спрея е била много по висока от околната среда и падането на оборотите е било до момента в който компа е успял да подаде съответното количество гориво за постигане на оптималната смес за положението на дросела.
та така...хубаво е че го има форума за да си помагаме...

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 28 госта