За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 19 авг 2007, 18:53

Виждам че доста от вас са решили проблема "замърсен MAF" успешно с различни спрейове, обаче технологията при мен май не дава толкова добър резултат. Пробвах с 3 вида спрей - първия беше "Electronic contact cleaner" на фирмата ABRO, който не успя да свали напълно слоя мръсотия - остана тънка жълтеникава ивица прах върху едната нишка на МАФ-а. Освен него опитах и с някакъв "Унилерсален почистващ спрей", не помня точно марката (голям сив флакон 0.5l с надпис Professional, купих го от Бриколаж). След него - с "Dry contact cleaner G-20". От тях обаче ефектът беше почти нулев. Някъде из интернет четох, че един друг начин за почистване на МАФ е потапянето му в органичен разтворител от типа на терпентин (white spirit), ацетон и др. Реших да го приложа и това.
Изчистване на сензора до сребристо обаче така и не се получи.


Някой пробвал ли е "контактно" отстраняване на прахоляка и евентуално каква е процедурата? Че както виждам до момента, май само с напръскване със спрей няма да мина.
Прикачени файлове
MAF-1.jpg
Това е замърсеният сензор след опит за почистването му с контактен спрей и след това с ацетон
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 19 авг 2007, 23:00

никакъв контакт
само със спрей,само че не очаквай да стане като фабрично
дори и да остане така както е на снимката ще е подобре от преди това
времето е като парите-никога не стига

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 10 сеп 2007, 23:19

bdjon написа:някой дали ще каже какъв спрей използвате :( марка това онова :lol:

Задължително го почиствайте със спирт 95 % . Аз моя го почистих първо с контактен спрей но в него има май някакво масло което оставя слой , този слой може би предпазва клемите и ел.връзките от клеясване но не и за толкова финен сензор , след почистването му със спирта колата беше малко по добре, но при мен явно или е изгоряла едната жичка (или както се казва там )или ми е друг проблема , защото стария ми проблем ми остана на студен мотор ми падат оборотите.Спирта го сипвате в едно шишенце за почистване на стъкла и с него пръскате .
Brock написа:Аз използвах контактен спрей - такъв за почистване на ел. клеми и контакти - марката не си спомням

Свалих само сензора, от двете винтчета отгоре, без да откачам тръбите. Винтчетата са еврейска звезда №20 /ако не се лъжа/ с щифт по средата /значи ти трябва ключе с дупка в средата/


:twisted:
Почистих го до блязък само предната жичка или както се казва там остана малко по жълта само от едната страна обаче дето влиза въздуха , обаче няма ефект като чели колата взе по добре да работи когато е загряла но основният проблем заради който го чистих беше , че при студен мотор оборотите падат и гасне , когато махна клемата на MAF сензора няма проблем сичко се оправя сложа ли я пак почва да падат оборотите, но само при студен мотор . Моторчето за празен хот го почистих ама само моторчето а не задната му част ( клапата ) възможно ли е да е от нея ? Нещо да ме посъветвате?
Последна промяна от icoboys на 11 сеп 2007, 12:31, променено общо 2 пъти.
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 15 сеп 2007, 21:57

Днес, както си бях отворил капака на двигателя (на Ескорта) и двигателя си работи комшията взе, че ми откачи буксата на MAF-а :x
После пак я включи. Ако се чудите защо го направи това - ами аз го питах дали има отвертка (звезда с дупка), той каза, че няма и реши да разглобява с голи ръце при запален двигател. За щастие успях да го спра да не ми изключи TPS-a :?
Съответно в болния ми мозък се породиха 2 въпроса:
1. Може ли да е станало нещо лошо при изключване на сензора по време на работещ двигател?
2. Нормално ли е при работа на място да не се случи нищо забележимо по работата на двигателя при положение, че се изключва и включва сензора (вече се чудя дали изобщо работи)?
Иначе няма промяна във вървежа на колата и работата на двигателя на място? Сензора не съм го отварял, щях да го чистя, ама не намерих отвертка и не зная, сигурно е замърсен :(

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 15 сеп 2007, 22:09

Аз мойта букса на мафа съм я махал много пъти при работещ двигател, няма страшно , то и така се проверява м-у другото за неисправен MAF или неисправен TPS . При работещ двигател махни буксата на MAF - сензора ако колата продължи да работи значи TPS - а е наред , после сложи буксата на MAF-а и махни тая на TPS-а ако пак работи колата значи MAF- а работи, ( когато дръпнеш обаче и буксата на TPS -a при вече изключена букса на MAF -a мотора спира незабавно, т.е по сами работят като се заместват но без двата двигателя спира)Почисти го мафа само със спирт , но без да го докосваш, повярвай ми има разлика .

А за относно отверките с дупка , това са така наречените еврейски звезди , аз си и купих от една железария за 16 лв. на топ мастер (къс комплект Г-образни). Трябва ти номер 20 , но и копмплекта ще ти свърши работа все за нещо. Има ги и по 5 лева комплект но аз не бих дал и лев за боклуци.
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 16 сеп 2007, 00:28

icoboys написа:Аз мойта букса на мафа съм я махал много пъти при работещ двигател, няма страшно , то и така се проверява м-у другото за неисправен MAF или неисправен TPS . При работещ двигател махни буксата на MAF - сензора ако колата продължи да работи значи TPS - а е наред , после сложи буксата на MAF-а и махни тая на TPS-а ако пак работи колата значи MAF- а работи, ( когато дръпнеш обаче и буксата на TPS -a при вече изключена букса на MAF -a мотора спира незабавно, т.е по сами работят като се заместват но без двата двигателя спира)Почисти го мафа само със спирт , но без да го докосваш, повярвай ми има разлика .
icoboys, ще ме накараш да изключа и TPS-а, щото аз вече сериозно се съмнявам, че тоя MAF работи, при положение, че включен/изключен няма разлика. На празен ход. Не съм карал с изключен MAF, но ако е вярно това, дето казваш ще пробвам. Аз по твоя проблем разбрах, че след като си чистил MAF-а, пак не е добре. Значи той по принцип отчита въздуха, който постъпва в двигателя. Стига да минава покрай него. Ако от другаде смуче въздух - MAF-а (колкото и да е чист) не го отчита и на практика имаш бедна смес и кофти работа на двигателя.
Но да не се отклоняваме от темата - наистина ли мога двата датчика да си ги включвам и изключвам при работещ двигател с цел да разбера дали работят?

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 16 сеп 2007, 20:52

наистина ли мога двата датчика да си ги включвам и изключвам при работещ двигател с цел да разбера дали работят?

Да можеш да ги изключваш за проверка дали работят по отделно със сигурност, точно така ,както съм ти написал по горе. Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова , това ме навежда на мисълта дали тая предната изобщо е работела и дали испълнява ролята когато мотора е студен а задната когато е загрял , защото след почистването със сигурност ще ти кажа че сега като я настъпя до край направо така се кине и се реже че започнах пак да си обичам колата единственото което ми остана и не мога да разбера защо е когато на студен мотор запаля( пали от раз) и я оставя да работи без да подавам газ оборотите след 1 мин падат и гасне ако не подам газ и така до 2 , 3 мин някъде и загрее малко и сичко си е бомба след това !..
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 17 сеп 2007, 18:20

Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова.
Абсолютно същата история при мен! Обаче със спирта не стана нищо, налях го в шишенце от препарат за миене на стъкла, с пулверизатор. Пръсках, ама много - нищо не стана. Няма достатъчно налягане. Взех един спрей за почистване на компютърни платки и моментално лъсна. :D След това отново малко спирт, за по-сигурно, след като изчаках да се изпари напълно спирта върнах сензора на мястото му. Мисля тук е момента да кажа, ако някой от Варна иска да го чисти, но няма подходящ препарат, мога безвъзмездно да му предоставя моето спрейче, защото не зная от къде можете да си купите такова :wink:

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 17 сеп 2007, 18:40

AX!S написа:
Аз като го почистих моя маф едната жичка която е по напред остана леко да жълтенее след якото чистене въпреки че тя не беше много черна да не кажа хич за разлика от задната която беше бая зачерняла и след почистването и блесна като нова.
Абсолютно същата история при мен! Обаче със спирта не стана нищо, налях го в шишенце от препарат за миене на стъкла, с пулверизатор. Пръсках, ама много - нищо не стана. Няма достатъчно налягане. Взех един спрей за почистване на компютърни платки и моментално лъсна. :D След това отново малко спирт, за по-сигурно, след като изчаках да се изпари напълно спирта върнах сензора на мястото му. Мисля тук е момента да кажа, ако някой от Варна иска да го чисти, но няма подходящ препарат, мога безвъзмездно да му предоставя моето спрейче, защото не зная от къде можете да си купите такова :wink:
Как се казва спрейчето? Производител?
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 сеп 2007, 20:51

Според мен почистването може да стане със стотици препарати, но с различен успех. (Спрейовете за контакти, платки, потенциометри и пр. са слаби за целта). Работната температура на сензора май е около 200-300 градуса. Това предполага, че всички микрочастици (предимно органични) изгарят и полепват по него. Чудихме се с един авер къде има изгаряне на органика при подобна температура и единодушно стигнахме до извода, че това е готварската печка. Веднага се консултирахме с булките и те също единодушни отсекоха :"Meglio". Комшията още на другия ден опита и е възхитен от ефекта. 4-5 пръсвания/топвания през 5 минути, измиване с вода, издухване и монтаж. Мелио-то ще стане и за клапана за празен ход(както всъщност писа Паци май), пък и за всичко останало дето има наслоена мизерия (не съм пробвал в Парламента :evil: )
пп Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори и ефектът им вероятно е обратен :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 сеп 2007, 23:00

cocoff написа:Мелио-то ще стане и за клапана за празен ход(както всъщност писа Паци май),
Основна заслуга за насоката към тези препарати има Disc.
Мисля че можем да му се доверим.
Той каза препарат който щипе на ръцете и ти сваля кожата един вид а аз имах ОБЕЗМАСЛИТЕЛ и си бях изгорил ръцете с него.
По-късно разбрах, че и Меглиото е същата работа но нито го знам как изглежда нито съм го ползвал.
От моя страна беше да съм достатъчно луд и да пробвам.
Щото той не знаеше с какъв точно препарат действам.
А сега остава cocoff да даде 100% ефективност и безопастност на обезмаслителите и при чистене MAF.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 17 сеп 2007, 23:20

cocoff написа:Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори
Можеш ли да обясниш какво се фиксира със спирт или ацетон и как точно става тая работа? :P

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 17 сеп 2007, 23:31

cocoff написа:...Ацетонът и спиртът са чудесни фиксатори и ефектът им вероятно е обратен :)
Не съм специалист-химик, но в wikipedia пишат, че ацетона бил един от най-силните органични разтворители.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 18 сеп 2007, 00:13

Бе, знам ли как действат :D Знам, че много силно обезводняват белтъчините, които са основа на всяка органична материя и затова се използват за фиксатори :) . Приемам, че основен замърсител на MAF-а са микроскопични прашинки с полепнали по тях микроорганизми, плесени и пр., преминали през възд. филтър. Неорганичните частици не могат да изгорят (при 200-300 градуса) и да зацапат сензорните нишки. А една мизерия за да я отстраниш, по-скоро трябва да я намокриш, че да набъбне. Ацетонът, че е як разтворител, така е, ако става въпрос за олио и масло, но ако те са печени стотици часове и то на 200 градуса, т.е не са овъглени и не са преминали в неорганична форма-не е.
п.п. Единствената ми надежда е даскалите ми по химия да са толкова стари, че да не влязат в този форум :D

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 18 сеп 2007, 10:56

cocoff, от 100 кладенеца вода донесе. Според мен препарата, с който се чисти трябва да отговаря на следните условия:
- да разтваря сажди (вижте колко просташки описвам полепналите изпечени прахоляци). Това най-лесно се проверява ако се опитате да изчистите дюза на запалка (ама не палете с нея :lol: )
- да се нанася безконтактно, под високо налягане.
- да не оставя следи, т.е. да се изпарява напълно. Кой препарат остава най-малко следи можете да проверите, като нанесете малко теи, които смятате да ползвате върху лист хартия и наблюдавате кой ще опетни най-малко :wink:
- да не разгражда двете "жички" на сензора, едва ли ще попаднете на такъв препарат, но все пак признавам си, не зная от какви материали е направен сензора.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 18 сеп 2007, 13:10

Ааааа, не, не :D Саждите са продукт на пълното горене, а такова в MAF-а просто няма и оттам, макар и принципно верни, разсъждениата ти са неправилни. Излязохме от темата...Ако искаш да поспорим, давай на лс :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 18 сеп 2007, 13:36

Аз изчистих моя MAF + още 3 други със спрей за почистване на спирачни дискове и барабани. Резултатът, е че двете жички (при четирите опита) се белнаха до сребристо.
забележка: при мен не забелязах драстична промяна на поведението на колата, но аз галя педала на газта. Останалите три автомобила не са се оплакали. За това допускам, че са доволни.

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NikiNew » 17 окт 2007, 17:09

Предварително се извинявам за лаичния въпрос, ама къде точно се намират тези MAF и TPS сензори и сответните им букси ???

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 17 окт 2007, 21:33

на стр.1 има снимки -ориентирай се
макар че ако си моноинжекция май нямаш такъв сензор ,в което не съм сигурен
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 19 окт 2007, 12:16

Дано да има ефект

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта