За MAF сензора
- Maho
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 20 апр 2008, 23:23
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.8 16v DOHC
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Имах идентични проблеми като на колегите по горе, почистих го мама му и МАФ, но проблемите си останаха
Сега остана да мисля, че е от свещите ще сменя и тях, дано се оправи, че ако не се оправи не знам къде да търся проблема 




- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Много е написано за този важен сензор.
Имам предвид двигатели Зетек S
Важно е обаче не само почистване, а преди това проверка дали работи.
Как става:
Според тази схема Включете на контакт, с дигитален уред измерете входното напрежение между точки А и В на конектора, трябва да е минимум 10,5 волта.
След това измерете управляващото напрежение между точки C и D, уреда трябва да отчете приблизително от 0,34 до 1,96 волта, която стойност зависи и от околната температура. Ако имате помпа и обдухвате нишките, би трябвало това напрежение да се променя.Всичко това означава, че MAF сензора работи.
Ако това не се случва има прекъсване на нишка или резистор.
Независимо от това го почиствайте с контактен спрей при всяка смяна на въздушния филтър.
Не докосвайте сензорните елементи (нишките), това може да доведе необратима повреда.
Фактически MAF сензора, датчика за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух са определящите елементи за правилната работа на двигателя във всички динамични режими. Ако MAF сензора излезе от строя, то компа взема предвид показанията за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух и дозира впръскваното гориво, което вече е неточно. Ако и ТР датчика излезе от строя двигателя спира, ако има наранявания (замърсявания) по пътечката на променливия резистор (вътре), то двигателя не работи правилно във всички режими.
Важно значение за правилната работа на системата е и състоянието на вакумния регулатор за налягането в горивната система. При нормално каране и рязко подаване на газ се създава рязък вакум в колекторните тръби, регулатора моментално трябва да затваря оттока на горивото към тръбопровода обратно за резервоара за да се поддържа оптималното налягане към инжекторите, в противен случай колата ще забие муцуната, от което много колеги се оплакват с прословутото замисляне на двигателя (забиване на муцуна) при рязко подаване на газ.
Ако няма пропуски в шланговете около всмукателните колектори, то причината трябва да се търси най напред в тези датчици и вакумния регулатор (както и филтъра за бензина).
Но трябва да се има предвид, че при старите износени двигатели на които компресията е поспаднала, дебита на засмуквания въздух няма да е като нов двигател, разреждането във всмукателните колектори намалява, от там и MAF сензора дори да е напълно изправен ще подаде информация за по малко гориво.
Температурния датчик на кутията на филтъра може да се провери с дигитален оммер, като се мери съпротивлението на крачетата на конектора и като се сложи (по далечко) над нагрята плоча например на котлон, съпротивлението трябва да се променя.
Вакумния регулатор може да се провери като разкачаме маркучето към колекторните тръби и всмукваме с уста, трябва да оказва съпротивление, ако смукнем бензин лошо, маркучето също трябва да няма пукнатини и да е оригинално. По същество вътре има мебрана и клапан.
Това всичко е по смукателния тракт.
Не бива да се забравя и ролята на кислородния датчик, разположен на изходящите колектори, той също внася корекция в количеството впръсквано гориво в зависимост от остатъчния кислород в изгорелите газове.
За тези които имат рециркулация на отработените газове (EGR) нещата стават още по сложни.
Имам предвид двигатели Зетек S
Важно е обаче не само почистване, а преди това проверка дали работи.
Как става:
Според тази схема Включете на контакт, с дигитален уред измерете входното напрежение между точки А и В на конектора, трябва да е минимум 10,5 волта.
След това измерете управляващото напрежение между точки C и D, уреда трябва да отчете приблизително от 0,34 до 1,96 волта, която стойност зависи и от околната температура. Ако имате помпа и обдухвате нишките, би трябвало това напрежение да се променя.Всичко това означава, че MAF сензора работи.
Ако това не се случва има прекъсване на нишка или резистор.
Независимо от това го почиствайте с контактен спрей при всяка смяна на въздушния филтър.
Не докосвайте сензорните елементи (нишките), това може да доведе необратима повреда.
Фактически MAF сензора, датчика за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух са определящите елементи за правилната работа на двигателя във всички динамични режими. Ако MAF сензора излезе от строя, то компа взема предвид показанията за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух и дозира впръскваното гориво, което вече е неточно. Ако и ТР датчика излезе от строя двигателя спира, ако има наранявания (замърсявания) по пътечката на променливия резистор (вътре), то двигателя не работи правилно във всички режими.
Важно значение за правилната работа на системата е и състоянието на вакумния регулатор за налягането в горивната система. При нормално каране и рязко подаване на газ се създава рязък вакум в колекторните тръби, регулатора моментално трябва да затваря оттока на горивото към тръбопровода обратно за резервоара за да се поддържа оптималното налягане към инжекторите, в противен случай колата ще забие муцуната, от което много колеги се оплакват с прословутото замисляне на двигателя (забиване на муцуна) при рязко подаване на газ.
Ако няма пропуски в шланговете около всмукателните колектори, то причината трябва да се търси най напред в тези датчици и вакумния регулатор (както и филтъра за бензина).
Но трябва да се има предвид, че при старите износени двигатели на които компресията е поспаднала, дебита на засмуквания въздух няма да е като нов двигател, разреждането във всмукателните колектори намалява, от там и MAF сензора дори да е напълно изправен ще подаде информация за по малко гориво.
Температурния датчик на кутията на филтъра може да се провери с дигитален оммер, като се мери съпротивлението на крачетата на конектора и като се сложи (по далечко) над нагрята плоча например на котлон, съпротивлението трябва да се променя.
Вакумния регулатор може да се провери като разкачаме маркучето към колекторните тръби и всмукваме с уста, трябва да оказва съпротивление, ако смукнем бензин лошо, маркучето също трябва да няма пукнатини и да е оригинално. По същество вътре има мебрана и клапан.
Това всичко е по смукателния тракт.
Не бива да се забравя и ролята на кислородния датчик, разположен на изходящите колектори, той също внася корекция в количеството впръсквано гориво в зависимост от остатъчния кислород в изгорелите газове.
За тези които имат рециркулация на отработените газове (EGR) нещата стават още по сложни.
- kremi_s
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
- Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Днес свалих и почистих този MAF сензор по указания начин с точно показания на снимката контактен спрей и .... проблема с вдигащите се при изключване от скорост и натискане на спирачката обороти изчезна моментално. Голямо благодаря на колегата пуснал темата и на всички вас, които сте споделили опита си с това чудо в темата . Сега почвам да търся енфо как да почистя и стъпковото моторче, после и дебитомера.
- Murphy
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
- Местоположение: PA City
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Колега, за колко време ресетна компа, след като чисти МАФ-а ?kremi_s написа:Днес свалих и почистих този MAF сензор по указания начин с точно показания на снимката контактен спрей и .... проблема с вдигащите се при изключване от скорост и натискане на спирачката обороти изчезна моментално. Голямо благодаря на колегата пуснал темата и на всички вас, които сте споделили опита си с това чудо в темата . Сега почвам да търся енфо как да почистя и стъпковото моторче, после и дебитомера.
Russian Roulette is not the same without a gun!
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 08 ное 2008, 17:31
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Благодаря за темата на всички, много ми помогнахте, това бяха месеци нерви, а работата била за 15 мин. 

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Колега, за колко време ресетна компа, след като чисти МАФ-а ?[/quote]
Компа напълно се ресетва за 24 часа братле иначе няма ефект .
Компа напълно се ресетва за 24 часа братле иначе няма ефект .
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
така или иначе от качените снимки не разбрах къде точно се намира този сензор МАФ или МАП с фиеста 1,25 съм ZTEC 1996 година ако това има значение,и при мен се получават същите проблеми...?ако има някой да ми обясни ще взема и аз да го почистя!!! Благодаря предварително!!
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
bateto113 написа:така или иначе от качените снимки не разбрах къде точно се намира този сензор МАФ или МАП с фиеста 1,25 съм ZTEC 1996 година ако това има значение,и при мен се получават същите проблеми...?ако има някой да ми обясни ще взема и аз да го почистя!!! Благодаря предварително!!


- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
много благодаря,отивам да го изчопля!!!
-
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
отскоро имам fiesta boston 1.1i 93 как да разбера имали такиъв датчик и дали е map или maf извинявам се ако се повтарям
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Колега при тебе е MAP сензора (с вакуум) и няма какво да му се чисти.dragnev1 написа:отскоро имам fiesta boston 1.1i 93 как да разбера имали такиъв датчик и дали е map или maf извинявам се ако се повтарям
-
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
а къде се намира и какво представлява че и моята първо заглъхва и после се форсира име съмнява че е от него благодаря
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Намира се до купето (пред волана) и е една правоъгълна кутийка в която влиза едно маркуче от смукателните колектори и куплунг с няколко кабела. Проблема ти не е от него а от стъпковото моторче което е клеясало и реагира по бавно. То се намира отстрани на смукателните колектори.dragnev1 написа:а къде се намира и какво представлява че и моята първо заглъхва и после се форсира име съмнява че е от него благодаря
Изтегли си Haynes manuals и там има описано всичко.
-
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
ок благодаря много а ако ми дадеш и линк 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Колега има цял раздел във форума - "Софтуер, документации и ръководства". Съветвам те да поразгледаш целия форум. Повечето проблеми са се случвали вече на други колеги, понеже колите ни не са първа младост. Ето линка: http://tco.data.bg/p/files/ford/Haynes% ... a%2089-95/dragnev1 написа:ок благодаря много а ако ми дадеш и линк
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
абе пичове чудя се дали този МАФ ще е проблема понеже става по лошо (кат я запаля колата а тя е Форд Ескорт 96 год 1,6 16 в. инжекция , ми държи 1800-2000 оборота за 3-4 сек пада на 400 и гасне за тожа трябва първите 5 мин да си държа крака на педала за газ - към 1500 оборота ) та мисълта ми е че лятото е почистен стъпкови мотор и съвсем малък ефект та се чуда дали да погледна МАФА ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 04 яну 2009, 19:53
- Модел на автомобила: ford eskort 1.8i,
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здарвейте!Прочетох какво сте написали за MAF-a,намерих го
и го почистих
.Благодаря на всички писали по-темата.10x


-
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 02 май 2008, 21:08
- Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
колеги не само Зетек го има но Ендура Е го има
- Виктор
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 23 апр 2009, 23:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 115hp - 2003 Facelift
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
......а някой знаели дали TDCI- та на Мондео имат такъв МАФ сензор и ако да къде се намира ,че ми се ще да го проверя ако има такъв в какво състояние е.....
- toreto_sz
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
страхотна тема,към нея може да се добави и тази с почистване на катализатора или една за годишна профилактика на автомобила с която нашите стари бараки да станат по икономични пъргави и тихи и да се качи като важна.
за всички с ДИЗЕЛ също имаме така че сваляите и чистете моя беше целия черен
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13460229" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453425" onclick="window.open(this.href);return false;
след третиране с DL-60 се накипна но не падна и накрая взех клечки за уши наприсках ги и много внимателно почистих стана като нов
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453504" onclick="window.open(this.href);return false;
за всички с ДИЗЕЛ също имаме така че сваляите и чистете моя беше целия черен
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13460229" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453425" onclick="window.open(this.href);return false;
след третиране с DL-60 се накипна но не падна и накрая взех клечки за уши наприсках ги и много внимателно почистих стана като нов
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453504" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта