включване на перката

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: включване на перката

Мнение от opex » 11 юли 2012, 00:32

dreadx написа:Темата пак се отвъртя на оффтопик, и вече няма много общо с перката, обаче е възможно минималното разстояние да не запалва добре сместа.
И като написах по-горе за прекъсвания, имах предвид може би точно това за което говориш - пропуснати тактове.

Няма да е лошо, ако ти се занимава да събереш волни пожертвования 2 комплекта стари свещи и да ги направиш на 0.8, 0.9 след което да покараш колата с различните комплекти и да ги сменяш от време на време. Това би дало отговор на някои въпроси за някои фордове и някои запалвания на газ. Аз лично смятам че колата върви по-добре на 0.85 отколкото на 0.7 - каквито свещи си взех (0.7) след като четох препоръките за моята кола в сайта на BERU.

По-малкото разстояние наистина улеснява прескачането на искрата, но по-дългата искра носи повече енергия.
Не че носи повече енергия, по-точно пали сместа в по-голяма площ, от което идва по-доброто изгаряне. Точно за това обаче е нужно всичко във веригата да е изрядно и като ново. Другото е, че от прекалено голямо разстояние заминават кабелите (освен че се пропуска някой път искра), прекалено малкото разстояние пък може да изгори бобината. Трети фактор е аванса, който ако се регулира от компютър (обикновено 10* преди ГМТ на място и 25-30* при пълна газ) с прекалено увеличаване/намаляване на разстоянието между свещите той не може да смогне.
Т.е. ако кола е примерно създадена стандартно да е с 1мм разстояние, поради възраст и/или монтиране на газова е хубаво да се смъкне разстоянието на 0.9 за да работи по-добре, но това не означава, че ще работи по-добре на 0.8 (дори обратното). Или се прави инвестиция в една по-яка бобина (например за Zetek има на 44kV) и дори увеличава разстоянието на 1.1 ако не остане на стандартното и печели перфектна работа на мотора +понижен разход. Следователно трябва проба-грешка докато се открие правилната настройка.
Вярно се отклоняваме от темата, но с нашите стари автомобили, в които всичко зависи от електрическите връзки и всичко е навързано синджир-марка и дълги години не му е обръщано внимание ако искаме да заработи всичко оптимално трябва детайлно да се прегледа и подобри всичко по веригата >:D<:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта