Трип на дизелово Мондео МК2
- bikercho
- потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 06 авг 2009, 22:04
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 2.0 sedan Ghia,
Ford Mondeo MK1 2.0 sedan Ghia - Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Снопа от трипа които е от горе долу 12 13 кабела не съм сигурен влиза в един 5 пъти по голям сноп с кабели а там вече всичко е изолирано с изолирбан фабрично и просто е невъзможно проследяването на кабелите от трипа има и друг много кофти момент независимо за коя част от инсталацията говорим давам следния пример : ако искаш да проследиш даден кабел да кажем черно син които излиза примерно от клуча за фаровете примерно казвам този черно син кабел след около 2 3 педи разстояние вече влязъл в големия сноп с кабели е запоен към да кажем черно червен кабел и от там си продължава като черно червен на цвят кабел и човек се заблуждава аз лично съм разплитъл част от инсталацията при мондео мк1 и съм го виждъл точно този пример които дадох така че тлябва да се мери с мултицет кое къде отива и пак е много трудно ако се отвори ел схема на даден елемент от колата в autodatata може да се види това за което казах успех все пак в работата по трипа
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Момци инсталирате си Ford TIS и ще можете да намерите всеки един кабел къде отива общи точки, маси и квото се сетите по инсталацията.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
След пренареждането на буксите (или не е заради това) температурата отчита вярно.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Ако си с борд има разлика във връзването на темометъра първо отиваше на трипа и после от един пин на трипа е към борда.

-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 31 окт 2013, 10:21
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TURBODIESEL
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
И аз имам трип на моето мондео мк2 97 дизел, но и при мен е така като при колегата BladeMan не ми отчита всичко работи 

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Така , вече и VSS-а работи , тоест имам за момента: (температура , хронометър , дата , час , скорост (моментна (която не е чак толко моментна)и средна за пътуването) , изминато разстояние. Цял ден връзвам и разменям и мъдря жиците за нивото на горивото и все не става. Поради това ,че трипа е 5.0 би трябвало според всички международни форд форуми да се върже към една жица (бяло/червена , точно до VSS) от зад на таблото. До тази жица (кабел) идват ~6 волта (по средата на първата част на червеното на скалата за горивото) ,но като го свържа и пише че няма конекшън към квото и да било , което е странно при положение ,че би трябвало все нещо да показва при положение ,че му даваш някакъв сигнал , то даже и направо 12 волта да му дадеш трябва да изкара нещо , но уви. Ако някои се сеща за нещо да споделя.
ПП . Откарал съм +12 волта на пин 15 (по схема от форд форум UK) и съм разменил пин 7 с пин 8 (сигнала за нивото на горивото)
ПП . Откарал съм +12 волта на пин 15 (по схема от форд форум UK) и съм разменил пин 7 с пин 8 (сигнала за нивото на горивото)

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Работиш в грешна посока, трипа не мери напрежение, а съпротивление от поплавъка и ако не го кефи сигнала няма да каже нищо, на поплавъка мисля, че отиваха 5 волта теб ти трябва обратния сигнал иначе все ще дава отворена верига.

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Мери съпротивлението на поплавъка, работи на принципа на мултицет един вид.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
http://www.talkford.com/community/topic ... ing/page-5
В тая тема хората са намерили начин ,обаче при мен не става..
Diablo казваш ,че и двете мерят съпротивлението при поплавъка което значи ,че когато свържа кабела на трипа към кабела на нивомера на таблото би трябвало да тръгне, или пропускам нещо???
В тая тема хората са намерили начин ,обаче при мен не става..
Diablo казваш ,че и двете мерят съпротивлението при поплавъка което значи ,че когато свържа кабела на трипа към кабела на нивомера на таблото би трябвало да тръгне, или пропускам нещо???

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Пробвай с резистор 100 ома на входящия пин на трипа, а другия край на резистора към изхода за сондата за резервоара трябва да деде 12 до 14 литра моя в момента е така че е по стара версия.
Иначе така е да.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Иначе така е да.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Според теб значи съпротивлението към трипа от нормалната сонда за трип е по-голямо от това към таблото?

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Ако може някои да измери на пина на трипа за горивото колко волта отиват ще му бъда благодарен! 


- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Не, не съм се изразил правилно, оригиналната схема с сонда в резервоара с 2 писти за трип е следната от таблото идват 5 волта и захранват и двете писти на сондата, едната отива на таблото другата на трипа, но стойностите им са различни и са на обратно и са в противоположни посоки, та през 98 края някъде форд слагат друг нивомер който работи на обратно от старите нивомери и променят таблото, освен че работи на обратно е и с други стойности, затова се твърди че така трябвало да работи, въпреки, че аз такава схема в тиса не съм виждал, а и не съм търсил, че съм с версия 3,0 която работеше със стария нивомер с 2 писти, но като си сложих табло от 99 година се наложи да сменя нивомера и сега трипа ми пак не работи поради горните причини, в момента съм му вързал един резистор от 100 ома за да не си сменя показанията при всяко палене и да не ми пищи, че няма гориво.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
На мен идеята ми е ,че когато сложа 6 волта на трипа би трябвало да покаже някаква (независимо каква) стойност , а той седи с чертичките!??!

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Е няма как да ти покаже нещо с тия 6 волта при положение, че захранването е 5 волта винаги ще ти дава отворена верига, а и нещо друго като правиш такъв опит винаги давай и връщай контакта иначе дори и да си на прав път без рестарт не тръгва да чете нищо трипа.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
малко интересно инфо , което може да помогне:
The PCM is the Powertrain Control Module, and yes, as far as I am aware is the same as the ECU, it basically provides the trip with the instantaneous fuel consumption figure.
The output of the fuel sender unit takes the form of resistance on the wire, and differs between Trip Comp and non Trip Comp equipped car differs thus:
The signal from the normal fuel sender unit into the standard instrument panel fuel gauge should be 14 Ohms when empty and 22 Ohms when full. This gives a total spread of 8 Ohms, with an increase of 1 Ohm indicating
roughly 7.5 Litres of fuel, and one Litre of fuel being 0.13 Ohm.
The signal from the sender unit in a rip computer equipped vehicle should be 50 Ohms when empty and 251.72 Ohms when
full. This is a total spread of 201.72 Ohms, with an increase of 1 Ohm
indicating roughly 0.3 Litres of fuel, and one Litre of fuel being 3.28
Ohms.
This pretty much explains why Ford used a different sender for the trip - it
is exponentially more accurate than the standard fuel gauge sender unit and would give a much more accurate idea of the fuel remaining than the 1/4, 1/2, 3/4 etc tank remaining figure on the standard gauge.
The fuel tank sender should be a straight swap, although it will also involve replacing the fuel pump as they form an assembly. It would take about 10 minutes to do (two fuel hoses, one multiplug, twist and lift, replacing the gasket when refitting). I got a price from Ford and it was several hundred pounds, so consequently I too am making do without the range feature for the time being images/icons/wink.gif" border="0
The 'chimes' occur when the estimated range remaining reaches 50, 25, 12 and 0 miles. The only function of the trip computer in the ice warning (other than displaying the ambient temperature as one of it's functions) is to send the signal to the AWS to light up either the Orange ice symbol (4°C to 1°C) or the Red ice symbol (0°C and below).
No, I've yet to fit the ice warning sensor as it means removing the bumper and I'm reluctant to do that without a good reason. I'm reasonably confident that the loom and plug will be there - everything else seems to be.
As regards the plug, if you couldn't, or wouldn't, remove one surreptitiously from a scrapper (how often do they sell an entire loom, anyway!) then you could try bodging something up using a computer ribbon cable and plug cut to size. If you've seen the end of an IDE cable they are very similar
The PCM is the Powertrain Control Module, and yes, as far as I am aware is the same as the ECU, it basically provides the trip with the instantaneous fuel consumption figure.
The output of the fuel sender unit takes the form of resistance on the wire, and differs between Trip Comp and non Trip Comp equipped car differs thus:
The signal from the normal fuel sender unit into the standard instrument panel fuel gauge should be 14 Ohms when empty and 22 Ohms when full. This gives a total spread of 8 Ohms, with an increase of 1 Ohm indicating
roughly 7.5 Litres of fuel, and one Litre of fuel being 0.13 Ohm.
The signal from the sender unit in a rip computer equipped vehicle should be 50 Ohms when empty and 251.72 Ohms when
full. This is a total spread of 201.72 Ohms, with an increase of 1 Ohm
indicating roughly 0.3 Litres of fuel, and one Litre of fuel being 3.28
Ohms.
This pretty much explains why Ford used a different sender for the trip - it
is exponentially more accurate than the standard fuel gauge sender unit and would give a much more accurate idea of the fuel remaining than the 1/4, 1/2, 3/4 etc tank remaining figure on the standard gauge.
The fuel tank sender should be a straight swap, although it will also involve replacing the fuel pump as they form an assembly. It would take about 10 minutes to do (two fuel hoses, one multiplug, twist and lift, replacing the gasket when refitting). I got a price from Ford and it was several hundred pounds, so consequently I too am making do without the range feature for the time being images/icons/wink.gif" border="0
The 'chimes' occur when the estimated range remaining reaches 50, 25, 12 and 0 miles. The only function of the trip computer in the ice warning (other than displaying the ambient temperature as one of it's functions) is to send the signal to the AWS to light up either the Orange ice symbol (4°C to 1°C) or the Red ice symbol (0°C and below).
No, I've yet to fit the ice warning sensor as it means removing the bumper and I'm reluctant to do that without a good reason. I'm reasonably confident that the loom and plug will be there - everything else seems to be.
As regards the plug, if you couldn't, or wouldn't, remove one surreptitiously from a scrapper (how often do they sell an entire loom, anyway!) then you could try bodging something up using a computer ribbon cable and plug cut to size. If you've seen the end of an IDE cable they are very similar

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Оказа се ,че от сондата излизат букса с 5 кабела както и на самата сонда пиновете са 5. Би трябвало да отчита.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Трип на дизелово Мондео МК2
Колеги , каква данна изписва трипа ако не ти работи литри на 100 км / разхода ???

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта