Страница 12 от 15

Re: За MAF сензора

Публикувано: 14 май 2011, 08:32
от freon
Свърши тя това го правих преди месец :) може и да съм го прецакал знам ли иначе не успях да докарам и на 2те жички еднакъв цвят общо взете мисля че изобщо и не промениха цвета :) а термистора отчита Т на входящия въздух предполагам диагностичния ми кабел при живи данни го показа 31 градуса на място може и да е прецакан и да взема средни стойности щото си беше доста студено около 10 градуса около немпература но записана грешка в ЕКУ имам само за подгрев на ламда сонда че съм си взел нова тия дни ще я сменям

Re: За MAF сензора

Публикувано: 31 май 2011, 22:01
от kirqka79
днес и аз си изчистих въпросния сензор,но промяна не забелязах,все пак ескорта е 75 коня и не мога да очаквам чудеса

Re: За MAF сензора

Публикувано: 19 ное 2011, 00:44
от opex
На ескорта МАФ-а дава около 0.5 волта при работа на място, на мондеото около 0.8-0.9 волта със същия МАФ, което е нормално поради по-големия дебит на студен въздух през него за единица време поради по-долемия обем на двигателя/буталото при такт.
Някой знае ли на кое колко би трябвало да е или някъде да пише?
На един клип в youtube на форд експлорър се казва, че е нормално да е 0.8-0.9 волта, но все пак искам да знам дали е явно съвместим маф-а от ескор 1.6 с мондео 2.0. Аз го карам от известно време така и си работи идеално, но все пак.

Ако някой иска да го премери, мери се сложи '+'сонда на мултицета на най-лявия проводник, а '-'сондата на '-'на акумулатора.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 09 дек 2011, 08:56
от amxbg
Значи карам форд ка и имам проблем с разхода, мисля че е от това проблема и реших да почистя MAFа но като пробвам да го отворя - немога.
Проблема идва от тези болтове - http://www.muscularmustangs.com/maf3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
На единия имам няква пласмасова тапа и не мога да е махна, тя е вкарана убилно и няма как да е махна. Някаква идея какво да правя?

Re: За MAF сензора

Публикувано: 09 дек 2011, 10:03
от Milcho
Вземаш една ножовка (или само лист) и леко резваш отгоре болтовете, така че да могат да се развиват с обикновенна отвертка.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 11 дек 2011, 16:35
от opex
Може да го напръскаш със спрей с тръбичка (от Кондрад G22 спрей) през отвора за въздух.
И може първо да се премери като работи двигателя какви напрежения подава този МАФ преди да се отваря, защото може и да не е от него, а от друг сензор за сместа, като ECT или Ламбда сонда

Re: За MAF сензора

Публикувано: 20 дек 2011, 02:40
от cossy
Купи си битче от най-близката железария и не се излагай :!:

Re: За MAF сензора

Публикувано: 20 дек 2011, 08:16
от freon
да уточня бит или както е известен като (еврейска звезда) но да е с отвор в средата защото аз сега си имам 2 комплекта и с отвор и без :)

Re: За MAF сензора

Публикувано: 20 дек 2011, 17:23
от Milcho
Не четете!
amxbg написа:...
Проблема идва от тези болтове - http://www.muscularmustangs.com/maf3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
На единия имам няква пласмасова тапа и не мога да е махна, тя е вкарана убилно и няма как да е махна. Някаква идея какво да правя?
В някои случаи на единия болт има заливка. Предполагам става въпрос за това:
Изображение

Re: За MAF сензора

Публикувано: 21 дек 2011, 08:15
от freon
Да прочетох го затова не отговорих първия път но пък за колегите дето нямат такава заливка каквото е закрепването на моя MAF просто уточних какъв бит ще е нужен защото и аз не съобразих отначало за пъпката в средата която пречи на плътен бит да влезе

Re: За MAF сензора

Публикувано: 27 дек 2011, 19:21
от krasid098
Здравейте колеги,

Аз имам следния проблем. Колата пали нормално, но въобще не може да се изфорсира... Като я изфорсирам почва да гасне необратимо ( в смисъл загасва ) до следващото палене. Колата е на газ, но все пак искам да си ми работи всичко.
Пробвах да изключа дебитомера - никаква разлика...

Днес изчетох темата. Свалих сензора , който беше значително черен. С три спрея пръсках така и не може да се почисти добре.
Сложих го... и наистина има разлика, поне може да се кара на бензин. Но цялата работа продължи не повече от десетина километра. Сега пак същото.

Кажете точно с какъв спрей да пръскам. В темата не е изяснено много ясно. В крайна сметка да пробвам ли с кореселин или спирт за зипо?
Как се ресетва ECU-то?
Според мен не става с изключване от акумулатора. Няма ли РОМ или нещо такова.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 27 дек 2011, 20:45
от opex
Спрея трябва да е като за почистване на електрически контакти и да се изпарява супер бързо без да оставя следи от него и да лъсва компонентите като нови.
ВД-40 и разни подобни до колкото знам оставят някакъв филм. Който казва, че го е ползвал и е ок - ДА, почиства, но не трябва да оставя филм или каквото и да е по елемента.
Ако има Conrad в Пловдив си купи от него спрей "G22" Dry Contact Cleaner.
Самия датчик не трябва въобще да се докосва.

Компютъра се ресетва, като изключиш акумулатора за 15мин. Не че няма други начини, но този е най-сигурен.
След това колата се пали и се изчаква да загрее и успокои на място 5-10мин.
След това се кара 20-на км. в различни режими и най-добре поне още долкова по магистрала на 4-та 5-та 120-130.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 28 дек 2011, 08:25
от freon
орех е прав ресетва се с акомулатора после правилно е описал и режимите за адаптация макар че аз не го чакам да работи на място следя си го с кабела за диагностика докато изчисти грешката за недовършен тест с такъв кабел също можеш да го ресетваш и в какво се състои ресет-а като изчистиш грешките в еку-то като дори да няма такива той се ресетва а за почистването на MAF с короселин става стига 1во да свалиш гуменото уплътнение по периферията и да не го потапяш целия а само чофката с пластинките просто другите спрейове няма ти свършат работа
мислил съм и за друг вариант може би също удачен почистване във вана със ултра звук както за дюзите ако някой е пробвал така да сподели резултат

Re: За MAF сензора

Публикувано: 28 дек 2011, 10:39
от krasid098
ОК. Ще ида до Конрад да търся този спрей. Ако не го намеря ще действам с кореселина. Дано стане. Просто е много мръсен... направо беше черен. Сега е по-малко черен :D
Тази сутрин паля на бензин. Никакъв проблем.
Покарах малко и като загря пак почна да гасне...
Най вероятно е тоталка, но ще пробвам да го изчистя все пак.

На новите цените са доста "примамливи" :D
На Hoffer - 300 лева, както и на Hella.
Някакви по евтини варианти има ли?


П.С. Благодаря за съветите!

Re: За MAF сензора

Публикувано: 29 дек 2011, 00:34
от иво г. иванов
freon написа:мислил съм и за друг вариант може би също удачен почистване във вана със ултра звук както за дюзите ако някой е пробвал така да сподели резултат
Зная само за едни вани- уреди за почистване с ултразвук. Работят с медицински дезинфектант-не на сухо и
според мен не е подходящо за потапяне на детайли с различен от стомана материал. За диодчето отстрани да
не говорим.
Тези за дюзите какви са?

Re: За MAF сензора

Публикувано: 29 дек 2011, 09:39
от freon
пича дето ми почиства моите дюзи каза че е перфектна ваната за почистване на бижюта дори е чистил стъпкови моторчета
то не е нужно да потопиш всичко а пласмасата на MAF сензора щом издържа на короселина на дезифектант ли няма издържи разбира се че се мисли кое и как да се потопи на фокуса маф-а е като тръбичка в края на която са 2те платинени нишки а малко по нагоре е (резистор май беше) за мерене на температурата на входящия въздух. Не съм го потапял в такава вана само в чашка с коресилин и задната нишка не блесна както предната разбира се после задължително промиване и подсушаване с топъл въздух (сешоар)

Re: За MAF сензора

Публикувано: 25 фев 2012, 09:45
от nasko-g
Здравейте.Искам да питам някой знае ли какви стойности трябва да показва маф сензор модел 98AB-12B579-B3B AFH60-13. Става въпрос за форд фокус 1.8 тдци 2002.Проблема е че,когато температурата на въздуха падне под 20°С двигателя почва да работи по-търдо вибрациите стават по силни и най-лошото почва да гори точно 10 на 100.И обратно ако температурата на въздуха е над 20°С звука на мотора става много по-приятен вибрациите почти изчезват и най-важното започва да гори 6-6.5 на 100 .говаря за градско.И понеже цяла зима ми гори 10на сто реших да откача маф сензора и да карам без него.Резултата е че няма апсолюто никаква разлика . Пак 10 на сто,колата си върви по същия начин като и с мафа.Затова и взех да се съмнявам че въпросния маф че нещо не работи.И по спецялно тази част от него която мери температурата на входящия въздух.Въпроса е може ли да се измерят стойностите на мафа за да разбера със сигурност дали проблема е в него. Какви трябва да бъдят примерно при 0-10 или 20°С.Мафа има три сензора два които изглеждат еднакво и един червен и по-дебел.Има 6 конектора ( E A B C D F ) .И на кои от тези букви трябва да измеря стойностите на температурата на входящия въздух.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 14 апр 2012, 17:28
от yorki_man
Здравейте! Попаднах и аз на тая тема щото се ровя от доста време във форумите да намеря някаква информация или подобни проблеми на моите, но май ще се окажат свещи накрая. Почистих си и аз този датчик, забравих да го снимам и да го покажа тук. На едната жичка има малко по диаметър синичко цилиндърче а пък на другата е като ел елемент, резисторче или съпротивление и аз незнам какво. Използвах първо MEDIX - обезмаслител 10-20 пъти напръсках и после със чист спирт пръсках с една помпичка за наливни парфуми и да ви кажа ли светна. Изчаках го 1ч да изсъхне и го монтирах. Днес сутринта (след 12ч) запалих, ами доста по спокойно работи мотора, но други разлики засега няма.От стараната където се обдухва бяха почернели от мръсотия и омаслени. Благодаря за подробното описание в началото на темата за проблемите пък и на всички писали тук. Имам друг въпрос - ще приложа снимка на един датчик който не го знам за какво е и какви са проблемите от него?

Re: За MAF сензора

Публикувано: 15 май 2012, 17:09
от z42
Колеги, чета тук - много нещо изписано, чак свят да ти се завие! Но основно става дума за почистването и по-малко за диагностиката.
Моя MAF уж изглежда чистичък, ама знам ли го... то и на повечето снимки дето гледах из нета не правя разлика между "чистия" и "почистения".
Вътрешната нишка е леко по-тъмна (както май е обичайно), а външната изглежда съвсем като нова.
Като сваля MAF-a (на спрян двигател), после като карам колата има мощност и сякаш си върви както и с него. Разликата сякаш е в това, че когато е без него, много по-често ми се проявява дълбокото пропадане на оборотите на празен ход при загрял мотор (дълбоко в смисъл че отива към гаснене, но компа ги вдига поне засега и само се колебаят така). И със и без сензора имам нестабилни обороти на празен ход на загрял двигател (леко притрисане).
Ресетиране на компа не съм правил по време на пробите, казват ми че на моята кола (галактиката от профила) не й бил толкова "умен" и нямало нужда.

==================================

Най-важното:

Вярно ли е това, че MAF-а се проверява като изключиш TPS при работещ двигател и обратно - като изключиш така TPS тестваш MAF-а?
Наистина ли е безопасно (не видях други освен написалия го да го потвърждават това)?

Изобщо, как трябва да си проверя MAF-а? По клипчета гледам с осцилоскоп, но не ми е много убедително с осцилоскопа като не знам перфектно как работи системата. Търся по възможност категоричен (и безопасен) практически метод.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 15 май 2012, 18:47
от freon
ако разкачаш само едно от 2те компа го компенсира със усреднени настройки при разкачане и на 2те ще угасне
но така както обясняваш най вероятно е байпасния клапън или TPS в смисъл не определя правилно положението на дросела и колко въздух да премине през байпаса при затворена клапа поне така мисля аз ако си намериш от някой да вземеш и само да наложиш едно по едно едното и другото ще се установи разлика 100%