1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!
моята не работи от както взех колата. знам, че проблема е в съпротивленията на вентилатора, но въпроса ми е може ли да се ремонтират без да се сменят?
Последна промяна от racer11 на 16 мар 2005, 22:45, променено общо 1 път.
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Аз имах подобен проблем, но при мен така и не се разбра какво е. Значи проблема беше в това, че изключиха всички степени на вентилаторчето. Отидох да го погледнат и след като разместиха пластините тръгна, пръснаха с контактен спрей и толкоз. 20 кинта за нищо. Да ама докато си карам (това след месец и нещо) пущината пак огасна. Водя я у сервиза и ония се блещят, не е проблема в превключвателя, не е бушон. не е реле... и кфо кфо... прокараха ми нова инсталация за вентилатора и така се реши проблема. Знам, че на теб няма да ти помогна, ама да си кажа. Пък и си мисля, че първа степен не ти трябва много много, поне аз не я използвам често. Карай си така, не виждам защо да ги даваш тези пари на вятъра.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж сега - когато ти е изгоряло съпротивлението ти работи само последната най-силна степен на вентилатора. При тебе проблема явно е в самия ключ/бутон за вентилатора - просто го свали и премери.
Иначе за смяната на съпротивлението съм го правил - на ескорта на баща ми. Наистина ТЕРМОсъпротивлението е на цена ~1 лев във всеки уважаващ себе си магазин за електронни компоненти, а смяната ще ти отнеме ~30 минути.
А линк се прави по следния начин:
избираш бутона URL въвеждаш адреса и пак избираш URL
на края връзката изглежда така /без кавичките естествено/:
"адрес на линка"
Иначе за смяната на съпротивлението съм го правил - на ескорта на баща ми. Наистина ТЕРМОсъпротивлението е на цена ~1 лев във всеки уважаващ себе си магазин за електронни компоненти, а смяната ще ти отнеме ~30 минути.
А линк се прави по следния начин:
избираш бутона URL въвеждаш адреса и пак избираш URL
на края връзката изглежда така /без кавичките естествено/:
"адрес на линка"
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ще пробвам за линк-а имах предвид. а за съпротивлението доколкото съм чел точно това е проблема. т.е. ако не ти работи само една степен на вентиатора, проблема е в "баластните съпротивления" те са в един корпус, но предполагам, че има по едно за всяка степен. а това за ключа не ми беше идвало на ум. наистина ли е възможно там да е проблема?
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето ти къде се намира съпротивлението:
свали го и го премери, за да визиш дали проблема е там - което ме съмнява, но по-добре да се убедиш
В тази кутийка А се намира една серпентина, която играе ролята на съпротивление, което сваля напрежението и вентилатора се върти по-бавно, а въпросното ТЕРМОсъпротивление е вътре и то гори най-често. То играе ролята на предпазител - ако серпентината се нагрее много, това ТЕРМОсъпротивление изгаря, за да не се запали нещо в колата. Свали въпросната кутийка и я разгледай, съответно премери всички изводи
свали го и го премери, за да визиш дали проблема е там - което ме съмнява, но по-добре да се убедиш
В тази кутийка А се намира една серпентина, която играе ролята на съпротивление, което сваля напрежението и вентилатора се върти по-бавно, а въпросното ТЕРМОсъпротивление е вътре и то гори най-често. То играе ролята на предпазител - ако серпентината се нагрее много, това ТЕРМОсъпротивление изгаря, за да не се запали нещо в колата. Свали въпросната кутийка и я разгледай, съответно премери всички изводи
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ключа само разпределя откъде да минава тока през съответното баластно съпротивление - през кои намотки - без никакво съпротивление, с по-малко съпротивление, с по-голямо съпротивление и т.н.
Аре са премери и кажи къде ти е проблема и тогава ще разсъждаваме пак, как да си решиш проблема по-евтино, а не да даваш 43лв.
Аре са премери и кажи къде ти е проблема и тогава ще разсъждаваме пак, как да си решиш проблема по-евтино, а не да даваш 43лв.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
значи виж сега каква ми е идеята и кажи дали ще стане според теб. ще започна с крайния резултат - безстепенно, ДИСТАНЦИОННО регулиран на скоростта на вентиратора. харесва ли ти? сега към идеята - значи мисля си да си взема един ключ за домашно осветление, който се регулира дистанционно и безстепенно с каквото и да е дистанционно т.е. и това от CD -то в колата ще свърши работа. ако този ключ се свърже вместо съпротивленията и се постави някъде под таблото /за да не се вижда / дали ще се постигне ефекта, който търся? единствения проблем, за който се сещам е различното напрежение, но не знам дали то има значение - предполаган, че съпротивлението и силете на тока са по-важни. айде кажи какво мислиш, че се въудошевих.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Жалко, но идеята иначе си струва.
1.проблем - напрежението е ниско за да захрани самия ключ който е предвиден за 220V, не че неможе да се промени но не си струва.
2.......... - тока е голям при вентилатора ~10Ампера /10Ах14V=140W/, а ключът е max. 2-3Ампера /2Ax220V=440W (600W)/, нищо че изглежда ватовете /W/ са в твоя полза, не че и това неможе да се промени ама тя ще излезе една свързано с майката и насълзените и очи.
1.проблем - напрежението е ниско за да захрани самия ключ който е предвиден за 220V, не че неможе да се промени но не си струва.
2.......... - тока е голям при вентилатора ~10Ампера /10Ах14V=140W/, а ключът е max. 2-3Ампера /2Ax220V=440W (600W)/, нищо че изглежда ватовете /W/ са в твоя полза, не че и това неможе да се промени ама тя ще излезе една свързано с майката и насълзените и очи.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Съпротивление с такава мощност на да ли ще се продава къде и да е.
Виж сега, не съм запазнат с подробности за степените на вентилатора, но относно последния ти въпрос: Може да се приспособи, но не ти го препоръчвам
Но внимавай тази жица загрява, затова я навий на нещо огнеопорно и я сложи на проветриво място и да не опира в нещо да го запали.
Ако изскаш по-малко да загрява сложия на 2-3 ката, но ще са ~2-3 пъти по дълги жиците, но ще е 2-3 пъти по-ниска температурата на жицата.
Сигуренли си, че "съпротивлението е изгоряло", мисля, че Brock може да се окоже прав за
Няма ли по моргите нещо по евтино от МП? Ако успея утре ще отида до моргата да се запозная какво е това чудо с тия степени и как е кондиката им на свързване /ако имат /, но само утре мога след това се потапям за 10-12 дена в голямото град "София братче център на просветата"
Виж сега, не съм запазнат с подробности за степените на вентилатора, но относно последния ти въпрос: Може да се приспособи, но не ти го препоръчвам
Вземаш съпротивителна жица кантал - от открит нагревател, най-много левче да не се изръсиш за някой нагревател от 10лв. и си подбираш определена дължина от жицата която да ти отговаря на силата с която да ти върти вентилатора. Това става като едината жица я закачена неподвижен за единия край на нагревателя а другата жица я местиш по нагревателя дотато ти хареса как се върти вентилатора, режеш от там и готово.и после ще има
Но внимавай тази жица загрява, затова я навий на нещо огнеопорно и я сложи на проветриво място и да не опира в нещо да го запали.
Ако изскаш по-малко да загрява сложия на 2-3 ката, но ще са ~2-3 пъти по дълги жиците, но ще е 2-3 пъти по-ниска температурата на жицата.
Сигуренли си, че "съпротивлението е изгоряло", мисля, че Brock може да се окоже прав за
и ако е прав - не ми се вярва тази спирала да прекъсне, а да има лоша връзка някъде по нея или от нея до ключати и някой пишеше за черна кутийка и вътре са съпротивленията и май ми стана каша в главата !Ключа само разпределя откъде да минава тока през съответното баластно съпротивление - през кои намотки - без никакво съпротивление, с по-малко съпротивление, с по-голямо съпротивление и т.н.
Няма ли по моргите нещо по евтино от МП? Ако успея утре ще отида до моргата да се запозная какво е това чудо с тия степени и как е кондиката им на свързване /ако имат /, но само утре мога след това се потапям за 10-12 дена в голямото град "София братче център на просветата"
Небойте се роби Спартак е с вас!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 101 госта