Страница 1 от 1
много странно - пулсиращо напрежение?!?
Публикувано: 01 мар 2005, 21:16
от ivboje
Oт няколко дни, забелязах(вечер на тъмно) как леко ми премигват светлините, мисля че само при влажно време. Замерих нaпрежението на акумулатора - естествено следва пулсациите, но стрелковия ми мултицет е много смотан, с цифров не може да се хване амплитуда, и навън валеше сняг така че...нищо не можах да установя(причина).
Aкумулатора засега не ми е паднал(моя дизел доста върти при -10, 15 за да запали

(( ) ама съм сериозно притеснен.
Hякой има ли опит с подобно явление???
Имам чувството че е от алтернатора

Публикувано: 01 мар 2005, 21:22
от ivboje
В допълнения - предния пит като ми се случи се оправи от самосебеси след 15-на минути. и след това забелязах, че същия ефект се появява при включване на доп. консуматор(например като щтракна копчето на джама и той е затворен)
Може и да не е алтернатор а някво окъсяване от мокрото

Публикувано: 02 мар 2005, 09:44
от Brock
Да ти кажа и при мене се проявява този "феномен". При мене премигват фаровете като ми се адейства ABS-а или като потеглям и оборотите са по-ниски, с натискането на копчето на ел. джама когато е затворен - а бе когато се пуска по-голям консуматор. Аз си го обяснявам с това, че се случва само когато съм на празен ход, когато колата работи в оптимален режим /по-скоро икономичен/ - компютъра подава такива данни на датчиците, че мотора работи само и единствено с такава мощност, че да покрива включените в момента консуатори. Когато се включат допълнителни консуматори, за миг оборотите падат, докато компютъра подаде данни за повишаване на мощността, която да компенсира новия консуматор.
Дали е така - не съм сигурен.

Публикувано: 02 мар 2005, 17:20
от ivboje
10Х!!!
Наистина се появява при празен ход само, но аз съм все още притеснен - допреди седмица нямаше такова нещо - независимо от консумацията

Публикувано: 02 мар 2005, 17:20
от PUTER
М на мен много скоро ми се случи това нещо...
В продължение на няколко дни,колата го правеше тоя номер.
Първо над 5-6000 об/мин лампата на динамото светеше.
След това над 2500 об/мин започна да премигва лекичко всичко(фарове,
осветление на табло,лампата в купето и т.н)
И накрая,в една приятна сутрин,колата започна да придърпва,всичките уреди по таблото се нулираха и така:)
Оказа се алтернатор...а ако някой кара 2.5 мотор,не му го пожелавам да го сменя...беше ужасно

Публикувано: 02 мар 2005, 20:12
от TINTI
Да кажа и аз нещо това при мен го няма значи сменетеги с FORD FIESTA

шегичка!!!
Това ми се случи на служебния микробус TRANSPORTER
там проблема беше в акумулатора беше пробила клетка /1 или 2/
също неможех да видя какви цифри пише на мултицета

варираха драстично

и след няколко дни вече и не палеше

!!!
ТУК МЕЖЕБИ ДА ПОМОГНАТ>>
http://212.36.24.100/portal/index.php?o ... &Itemid=68
Публикувано: 02 мар 2005, 21:19
от ivboje
благодаря за мненията момчета! решил съм засега да изчакам - то ще си покаже

, а като разбера какво точно е ще пиша за натрупване на колективен опит

Публикувано: 02 мар 2005, 21:28
от aaleks
При мен също имаше леки пулсации 14,67-15,15 V, при по-голяма консумация отиваше към 15,15 V, но това си излезе от плочката /както бях писал/.
При празен ход и включване на голям консуматор е нормално да се промени звукът на мотора.
При празен ход закачете мултицет /за предпочитане цифров, по-лесно се отчитат даните/ на акомулатора показанията са около 14,00 - 14,62 V зависимо от модела алтернатор и влючете голям консуматор, ако напрежението се понижи /около 13 V/ и остане толкова най-вероятно е: хлабав ремък и при товар алтернатора боксува; износени четки на същия; лоша връзка /незнайно къде/ и от още хиледи неща!
Публикувано: 14 ное 2006, 21:28
от sali_k
Според мен не е нормално да има напрежение над 14 волта.
При ниски обороти напрежението без включен консуматор трябва да е 13 в и при 3000 оборота да бъде около 13,6 волта.
Ако се стига над 14в има проблем в реле регулатора и е възможно да има последствия за някои от ел. "уредите". Касетофона най-лесно сдава багажа при високо напрежение.
По принцип пулсациите могат да се получат ако в някой от диодите има пробив (ако греша ме поправете). Повечето алтернатори са трифазни променливотокови и е необходим блок за "изправяне" на напрежението.
Мисля, 4е най-често използваната схема е на Гретц за трифазен ток.
Друга вероятна причина за поява на пулсиращо напрежение може да бъде лош контакт или повреда в четките или колектора. При монтаж на нов колектор без да се балансира на струг е много вероятно да появят проблеми, макар, че при изправни диоди не би трябвало да има пулсации.
Щом с невъоръжено око се забеляза премигване според мен проблем може да бъде в хлабав ремък.
Публикувано: 16 ное 2006, 22:13
от evg2
Тоя проблем при мене беше решен със смяна на четки, почистване контактните пластини на ротора.
Публикувано: 17 ное 2006, 19:26
от chains
често за пулсиращите светлини вина има хлабав или износен ремък /проверка на когато вали дъжд и се намокрят ролките - положението се влошава/; износени четки - особено при инжекционите при високи обороти когато двг има нужда от повече ток започва да присветва или направо светва лампата. Ако има налице някоя по-горе изброените причини трябва да се отстрани, защото води да не добро зареждане и особено сега като караме на фарове и пуснато парно се изщощава батерията и може да се наложи някоя сутрин бутане!
Не е изключено и регулатора да е почнал да излиза от нормата, което е кофти, защото мине ли над 15V има реална опасност за смърт на компа!
пп: повечето хора не знаят, ама е необходимо 2000 - 3000 км. след смяна на ремъка на алтернатора същия да се пристегне, защото леко се е отпуска.