За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Maho
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 20 апр 2008, 23:23
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.8 16v DOHC
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от Maho » 08 сеп 2008, 13:08

Имах идентични проблеми като на колегите по горе, почистих го мама му и МАФ, но проблемите си останаха :cry: :cry: Сега остана да мисля, че е от свещите ще сменя и тях, дано се оправи, че ако не се оправи не знам къде да търся проблема :(
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от tankovbg » 09 сеп 2008, 13:33

Много е написано за този важен сензор.
Имам предвид двигатели Зетек S
Важно е обаче не само почистване, а преди това проверка дали работи.
Как става:
Според тази схема
massairflow2.gif
Включете на контакт, с дигитален уред измерете входното напрежение между точки А и В на конектора, трябва да е минимум 10,5 волта.
След това измерете управляващото напрежение между точки C и D, уреда трябва да отчете приблизително от 0,34 до 1,96 волта, която стойност зависи и от околната температура. Ако имате помпа и обдухвате нишките, би трябвало това напрежение да се променя.Всичко това означава, че MAF сензора работи.
Ако това не се случва има прекъсване на нишка или резистор.
Независимо от това го почиствайте с контактен спрей при всяка смяна на въздушния филтър.
Не докосвайте сензорните елементи (нишките), това може да доведе необратима повреда.
Фактически MAF сензора, датчика за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух са определящите елементи за правилната работа на двигателя във всички динамични режими. Ако MAF сензора излезе от строя, то компа взема предвид показанията за положението на дроселовата клапа ТР и датчика за температурата на входящия въздух и дозира впръскваното гориво, което вече е неточно. Ако и ТР датчика излезе от строя двигателя спира, ако има наранявания (замърсявания) по пътечката на променливия резистор (вътре), то двигателя не работи правилно във всички режими.
Важно значение за правилната работа на системата е и състоянието на вакумния регулатор за налягането в горивната система. При нормално каране и рязко подаване на газ се създава рязък вакум в колекторните тръби, регулатора моментално трябва да затваря оттока на горивото към тръбопровода обратно за резервоара за да се поддържа оптималното налягане към инжекторите, в противен случай колата ще забие муцуната, от което много колеги се оплакват с прословутото замисляне на двигателя (забиване на муцуна) при рязко подаване на газ.
Ако няма пропуски в шланговете около всмукателните колектори, то причината трябва да се търси най напред в тези датчици и вакумния регулатор (както и филтъра за бензина).
Но трябва да се има предвид, че при старите износени двигатели на които компресията е поспаднала, дебита на засмуквания въздух няма да е като нов двигател, разреждането във всмукателните колектори намалява, от там и MAF сензора дори да е напълно изправен ще подаде информация за по малко гориво.
Температурния датчик на кутията на филтъра може да се провери с дигитален оммер, като се мери съпротивлението на крачетата на конектора и като се сложи (по далечко) над нагрята плоча например на котлон, съпротивлението трябва да се променя.
Вакумния регулатор може да се провери като разкачаме маркучето към колекторните тръби и всмукваме с уста, трябва да оказва съпротивление, ако смукнем бензин лошо, маркучето също трябва да няма пукнатини и да е оригинално. По същество вътре има мебрана и клапан.
Това всичко е по смукателния тракт.
Не бива да се забравя и ролята на кислородния датчик, разположен на изходящите колектори, той също внася корекция в количеството впръсквано гориво в зависимост от остатъчния кислород в изгорелите газове.
За тези които имат рециркулация на отработените газове (EGR) нещата стават още по сложни.

Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от kremi_s » 20 сеп 2008, 20:09

Днес свалих и почистих този MAF сензор по указания начин с точно показания на снимката контактен спрей и .... проблема с вдигащите се при изключване от скорост и натискане на спирачката обороти изчезна моментално. Голямо благодаря на колегата пуснал темата и на всички вас, които сте споделили опита си с това чудо в темата . Сега почвам да търся енфо как да почистя и стъпковото моторче, после и дебитомера.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от Murphy » 02 окт 2008, 23:43

kremi_s написа:Днес свалих и почистих този MAF сензор по указания начин с точно показания на снимката контактен спрей и .... проблема с вдигащите се при изключване от скорост и натискане на спирачката обороти изчезна моментално. Голямо благодаря на колегата пуснал темата и на всички вас, които сте споделили опита си с това чудо в темата . Сега почвам да търся енфо как да почистя и стъпковото моторче, после и дебитомера.
Колега, за колко време ресетна компа, след като чисти МАФ-а ?
Russian Roulette is not the same without a gun!

stefan_kpvbg
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 ное 2008, 17:31
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от stefan_kpvbg » 08 ное 2008, 17:41

Благодаря за темата на всички, много ми помогнахте, това бяха месеци нерви, а работата била за 15 мин. :D

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от icoboys » 09 ное 2008, 03:15

Колега, за колко време ресетна компа, след като чисти МАФ-а ?[/quote]

Компа напълно се ресетва за 24 часа братле иначе няма ефект .
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от bateto113 » 15 дек 2008, 12:39

така или иначе от качените снимки не разбрах къде точно се намира този сензор МАФ или МАП с фиеста 1,25 съм ZTEC 1996 година ако това има значение,и при мен се получават същите проблеми...?ако има някой да ми обясни ще взема и аз да го почистя!!! Благодаря предварително!!

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от samsung_bg » 15 дек 2008, 13:13

bateto113 написа:така или иначе от качените снимки не разбрах къде точно се намира този сензор МАФ или МАП с фиеста 1,25 съм ZTEC 1996 година ако това има значение,и при мен се получават същите проблеми...?ако има някой да ми обясни ще взема и аз да го почистя!!! Благодаря предварително!!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от bateto113 » 15 дек 2008, 14:45

много благодаря,отивам да го изчопля!!!

dragnev1
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dragnev1 » 31 дек 2008, 09:34

отскоро имам fiesta boston 1.1i 93 как да разбера имали такиъв датчик и дали е map или maf извинявам се ако се повтарям

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от DigiPro » 31 дек 2008, 11:25

dragnev1 написа:отскоро имам fiesta boston 1.1i 93 как да разбера имали такиъв датчик и дали е map или maf извинявам се ако се повтарям
Колега при тебе е MAP сензора (с вакуум) и няма какво да му се чисти.

dragnev1
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dragnev1 » 31 дек 2008, 11:30

а къде се намира и какво представлява че и моята първо заглъхва и после се форсира име съмнява че е от него благодаря

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от DigiPro » 31 дек 2008, 11:37

dragnev1 написа:а къде се намира и какво представлява че и моята първо заглъхва и после се форсира име съмнява че е от него благодаря
Намира се до купето (пред волана) и е една правоъгълна кутийка в която влиза едно маркуче от смукателните колектори и куплунг с няколко кабела. Проблема ти не е от него а от стъпковото моторче което е клеясало и реагира по бавно. То се намира отстрани на смукателните колектори.
Изтегли си Haynes manuals и там има описано всичко.

dragnev1
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 08 дек 2008, 18:09
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1i 92
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dragnev1 » 31 дек 2008, 11:39

ок благодаря много а ако ми дадеш и линк _friends_

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от DigiPro » 31 дек 2008, 11:43

dragnev1 написа:ок благодаря много а ако ми дадеш и линк _friends_
Колега има цял раздел във форума - "Софтуер, документации и ръководства". Съветвам те да поразгледаш целия форум. Повечето проблеми са се случвали вече на други колеги, понеже колите ни не са първа младост. Ето линка: http://tco.data.bg/p/files/ford/Haynes% ... a%2089-95/

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от essex » 04 яну 2009, 17:00

абе пичове чудя се дали този МАФ ще е проблема понеже става по лошо (кат я запаля колата а тя е Форд Ескорт 96 год 1,6 16 в. инжекция , ми държи 1800-2000 оборота за 3-4 сек пада на 400 и гасне за тожа трябва първите 5 мин да си държа крака на педала за газ - към 1500 оборота ) та мисълта ми е че лятото е почистен стъпкови мотор и съвсем малък ефект та се чуда дали да погледна МАФА ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dimkass
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 04 яну 2009, 19:53
Модел на автомобила: ford eskort 1.8i,
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dimkass » 04 яну 2009, 21:23

Здарвейте!Прочетох какво сте написали за MAF-a,намерих го :) и го почистих :roll: .Благодаря на всички писали по-темата.10x

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от georgi61 » 07 яну 2009, 20:49

колеги не само Зетек го има но Ендура Е го има

Потребителски аватар
Виктор
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 23 апр 2009, 23:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI 115hp - 2003 Facelift
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от Виктор » 30 юни 2009, 20:14

......а някой знаели дали TDCI- та на Мондео имат такъв МАФ сензор и ако да къде се намира ,че ми се ще да го проверя ако има такъв в какво състояние е.....
Изображение

Потребителски аватар
toreto_sz
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от toreto_sz » 16 юли 2009, 22:49

страхотна тема,към нея може да се добави и тази с почистване на катализатора или една за годишна профилактика на автомобила с която нашите стари бараки да станат по икономични пъргави и тихи и да се качи като важна.

за всички с ДИЗЕЛ също имаме така че сваляите и чистете моя беше целия черен

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13460229" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453425" onclick="window.open(this.href);return false;

след третиране с DL-60 се накипна но не падна и накрая взех клечки за уши наприсках ги и много внимателно почистих стана като нов

http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=13453504" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта