За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 19 дек 2005, 18:29

Ако става дума за ресет на ЕКУ-то http://www.tmo.com/theory/myth/ecureset.htm" onclick="window.open(this.href);return false; , но е на англйиски.
Поздрави
Изображение

beast
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2005, 01:06
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3I
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от beast » 18 яну 2006, 14:46

Колеги искам да питам мойта фиеста дали има маф или мап.2000г 1.3и.
Щото според мене тва дето ми е на смукателния колектор е мап сензор не маф ма не сам сигурен та питам :roll:

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 09 фев 2006, 12:11

Почистих си MAF-а.
Въпреки, че май изобщо не беше пипан преди, положението вътре беше общо взето добре.
Датчика ми има две жички разположени една зад друга на отделни крачета. Бяха съвсем леко почернели от прах и то само от страната от която идва въздушната струя. Изчистих ги внимателно докато лъснат и си завинтих MAF-а обратно на мястото.
Не съм почуствал разлика в поведението на колата, но то може би е заради факта, че датчика беше на практика чист.
:D
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 20 фев 2006, 12:19

Два пъти прегледах цялата тема и не можах да открия колега с дизелова кола да е направил процедурата по почистването.Да не би това да важи само за бензиновите??

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 20 фев 2006, 12:39

До "1.8d"

Никой с дизел не си е чистил MAF-a, защото май по нищо не може да се разбере че е мръсен (освен ако не душиш ауспуха :lol: и те е грижа за глобалното затопляне :lol: )

Имаше една единствена тема в която един колега имаше проблем с MAF-а на дизел (затова и ме интересуваше...), така и не се разбра как и дали го е решил, ама поне според мен проблема не беше в MAF-а другаде... (колата му и без MAF-a вървяла добре)

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 20 фев 2006, 19:33

Колеги, Отворих МАФ-а днес и аз съм с две "пружинки" една зад друга и задната стой леко тъмна до като предната е сива.Дали да ги почистя двете?
Renault Sport

Потребителски аватар
tisho.74
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tisho.74 » 22 фев 2006, 17:22

Да, почисти ги и двете, нищо няма да ти стане (то де да знаеш, ама...) :wink:

Да сте живи и здрави, колеги, за темата за Мафа- негово величество!

В събота го почистих и в неделя минах 80 км. градско в София. Хайде някой да познае тоя моя дзвер какъв разход ми даде?

Нееее, не можете, откажете се.
7,00 литра 95Н на 100 км. По-точно 5,6 литра на точно 80 км.
Може и да има някаква малка грешка, ама това си е 7,0 на сто неделно софийско градско!

Да сте живи и здрави!
Търся си форд

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 фев 2006, 16:39

Излизаме доста от темата, пусни нова за проблема ти :idea:
Изображение

angelmilev
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 25 фев 2006, 16:58
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16V
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от angelmilev » 25 фев 2006, 20:49

По темат а за резетването на компа. Аз имах доста проблеми, когато ми се случи първия път - бях извадил бушона на RAM-a и естествено чудото си изгуби настройките... Голяма мъка беше, но ето какво решение съм открил (поне при мен действа), но иска търпение и точен крак:
- като стартирате колата с газ започвате леко да отпускате педала на газт докато двигателя започва аха да загасне. В тази точка спирате да отпускате (това е на около 4-500 оборота). Ще видите как след малко колебание дали да угасне :-) двигателя започва да си повишава оборотите и стига до 900-1000. Започвате пак да отпускате педла докато пак стигнете до 400-500 об и така въртите цикъла докато при напълно отпускане двигателя не загасва. Тук е момента да се прекръстите и да палнете свещ да си вдигне оборотите до 900 някъде - направи ли го - честито! Вече си имате стабилни обороти.
Процедурата трае около 5 мин и накрая десния крак леко ви е изтръпнал, но пък сте обучили компщтъра и избягвате няколкодневните мъки докато сам влезе в час. Забелязъл съм че ако преди описаната процедура вдигнете оборотите до 2000 и задържите за 1 мин, след това до 3000 и пак задържите и след това върнете оратно през 2000 и 1000 като все задържате за по около мин., обучението май става малко по лесно - поне двигателя не му се иска да загасне толкова бързо... дано да съм бил полезен.
Иначе днес за първи път изчистих МАФа и ще видя какъв ми е разхода, както бях писал във форума - под 15 газ на градско последните 2 години не съм виждал и няма майстое дето да е помогнал. Ако ми се свали разхода, този който е пуснал тази тема има почерпка от мен :-)

angelmilev
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 25 фев 2006, 16:58
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16V
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от angelmilev » 27 фев 2006, 09:59

Благодаря отново, но някаква идея за дигностика? (без МП - Младост) Място, където майсторите мислят, а не се чешат :-) Извинявай, че малко извън темата стана... А и ми се струва, че все пак трябва да са газаджии, но тази ЛАНДИ пишман станах да търся къде да я диагностицирам - знам, че е много читава марка иначе, но в БГ май няма къде да я погледнат като хората

dds
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 29 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V - '93
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от dds » 29 мар 2006, 13:11

Изпълних инструкциите за почистване на МАФ-а.
След процедурата всичко беше ОК.
След известно време, обаче, оборотите ми паднаха на около 500 (празен ход), а на газ - изгасва.
Направи ми впечатление, че след пръскането със спея остава някакъв лъскъв тънък слой, който се забелязва ако се надраска с нокът пластмасовата повърхност.
Дали съм пръскал с неподходящ спрей?
Дали използвайки този спрей съм повредил сензора?
Ако напръскам с друг спрей дали ще се премахне това което е натрупано от предишния?
Препоръчайте някаква марка спрей за контакти, че ако купя 3-4 вида, докато попадна на подходящия ....

Потребителски аватар
Stoyan_5
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 23 фев 2005, 10:25
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Stoyan_5 » 06 апр 2006, 11:43

Аз напръсках МАФА със спрей за почистване на видеоглави.
Колата започна да работи по-стабилно и не придърпва на бензин.
Карам главно на газ.
Мисля, че ми се вдигна мощността, но за разхода на газ още на съм успял да засека.

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 06 апр 2006, 20:21

и аз наскоро го почистих и ми се стабилизираха оборотите,а за мощноста дали се е вдигнала-не съм усетил.но то при всяка кола си е рзлично

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 18 апр 2006, 02:33

Като става въпрос за различните спрейове , искам да попитам дали е подходящ спрей за електрически контакти. На него пише да се изчака поне 15 мин. до пълно изсъхване и чак след това да се сглобяват почистените клеми. Иначе чер нагар почиства добре.

Radikn
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 02 апр 2006, 08:15
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1,8 TD 95г.
Ford Mondeo MK3 2,0 TDCi 2004г.
Местоположение: гр. Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Radikn » 07 май 2006, 20:41

Колеги, кажете точно какъв спрей използвате да не взема да му видя сметката на датчика с някой случаен ?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 07 май 2006, 22:02

racer11 написа:аз го направих със спрей за почистване на карбуратори,колегите с контактен спрей.марката няма значение
стр.3 на същата тема
времето е като парите-никога не стига

Radikn
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 02 апр 2006, 08:15
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1,8 TD 95г.
Ford Mondeo MK3 2,0 TDCi 2004г.
Местоположение: гр. Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Radikn » 07 май 2006, 23:22

Мерси! На същата страница прочетох че само Zetec имат MAF,
а пък аз си видях че и моето е като на снимките и съответно си наумих да го чистя.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 май 2006, 00:22

Radikn написа:Мерси! На същата страница прочетох че само Zetec имат MAF,
а пък аз си видях че и моето е като на снимките и съответно си наумих да го чистя.
твоето е също MAF и за ползва от компютъра ти за рециклиране на изгорелите газове!

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 09 май 2006, 23:18

Моят е 1,8 tdi и също има МАF .Така ,че дизела също има такава джаджа. За почистване може да се използва и ацетон, той е абсолютен разтворител и не оставя маслени остатъци.

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 10 май 2006, 16:47

а някой, вообще разбра ли MAF съкращение ли е, и на какво ?
ясно че е датчик и какво прави, но ми стана интересно пълното му наименование :D

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 26 госта