За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 23 яну 2007, 11:56

Я и аз да питам този маф ако се развие от алуминиеворо тяло и му се забие носа (двете спиралки) в ултразвуковата вана ,няма ли да му падне батака или ще падне с жичките :)

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 23 яну 2007, 12:10

Ми до колкото разбрах после от един приятал... това моето е MAF датчик... или така наречения дебитомер (които е цялото това алуминивото назад :idea: )
Изображение Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 23 яну 2007, 19:57

Значи днеска вземах бензин за запалки (от типа "Zippo"), сипах го пак в пистолела (не, че е кой знае колко де, 125ml. за 2.5лв.) и го уползотворих :P . Утре ще пробвам как ще е :) ...

П.П. Иначе не става ли този датчик да се почисти напримерно с нещо от сорта на кореселин, разредител, антисил или синт... всичките тези неща не оставят мазнотйй след себе си... Та ми беше интересно дали няма да стане и с такива материала пак под налягане да се впръскат чрез пистолета :idea:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 23 яну 2007, 20:51

Контактен спрей!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 23 яну 2007, 22:29

Е да, това го разбрах от предишните постове... ама ми беше интересно дали става и с някакви разредители, обезмаслители и тем подобни :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 24 яну 2007, 10:32

...Ами нещо немога да схвана - при наличие на коректно евтино решение, в случая контактен спрей, за какво трябва да се търсят заместители? От чисто любопитсво - ок! Ама ако някой реши да пробва обезмаслители и тем подобни...и си скапе скъпоструваща джаджа какво правим?

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 24 яну 2007, 12:19

Ми аз точно за това питам, дали ще има + или - ефект, че като работим по коли и винаги има по малко останал кореселин, разредител или антисил... :wink:
Иначе днеска като ходих до даскалото и обратно... ми има + ефект след почистването и с 2-рия бензин (за Zippo-то говоря)
Изображение Изображение

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 15 май 2007, 19:10

някой дали ще каже какъв спрей използвате :( марка това онова :lol:

ivanbgs
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 02 апр 2007, 10:45
Модел на автомобила: Escort 1.6 Zetec 16V, 1997, бензин
Status: Извън линия

ПОЧИСТХ СИ MAF-а

Мнение от ivanbgs » 27 май 2007, 12:13

Здравейте,
Почистих MAF сензора на Зетек 1,6 16V с препарат за почистване на най-фина оптика (микроскопи, обективи, MAF сензори и т.н. :) с хартийки за чистене към него от фотото на Кодак на бул. Витоша. Става перфекто и не се налага да духаш половин час.
При мен беше замърсен единия датчик и не държеше стабилни обороти при студен двигател (за първите 1-2 минути). Сега всичко е окау.
Поздрави,
Иван
Прикачени файлове
Clean + Optic Paper.JPG
Шишенцето + хартийките за почистване струва около 9 лева

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 27 май 2007, 15:00

Добре си сторил, ама на опаковката си пише изрично, че е за стъкло.
А доколкото нишките/жичките(или както се казват) са от благороден метал, няма причина да не се чистят с всичко що разтваря мръсотията (от гроздова, през Mr Proper, та до сода за бъчви)...Стига да няма насилие над тях шото са много чупливи.
:)

simo_simo
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 18 апр 2007, 12:10
Модел на автомобила: ford fokus 1.8TDDI/01,fiesta 1.1/91
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ

Мнение от simo_simo » 31 май 2007, 14:39

Електроkлин-dry.Това е спрея за чистене

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

питане за МАФ

Мнение от pifivo1 » 01 юли 2007, 09:24

Може ли някой да ми каже, ако колата е на газ дали трябва да се чисти МАФ сензора и ще има ли някакъв ефект?Предварително благодаря. Така де, настроил съм се да го почистя, но да разбера поне дали си заслужава усилията. :lol:
Колата ми е фиеста 1.25 зетек и понякога оборотите играят, а съм сменил свещите и съм почистил моторчето за празен ход. :roll:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Re: питане за МАФ

Мнение от Brock » 02 юли 2007, 13:17

pifivo1 написа:Може ли някой да ми каже, ако колата е на газ дали трябва да се чисти МАФ сензора и ще има ли някакъв ефект?Предварително благодаря. Така де, настроил съм се да го почистя, но да разбера поне дали си заслужава усилията. :lol:
Колата ми е фиеста 1.25 зетек и понякога оборотите играят, а съм сменил свещите и съм почистил моторчето за празен ход. :roll:
Ще има ефект

:twisted:

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: питане за МАФ

Мнение от pifivo1 » 02 юли 2007, 17:43

Brock написа:
pifivo1 написа:Може ли някой да ми каже, ако колата е на газ дали трябва да се чисти МАФ сензора и ще има ли някакъв ефект?Предварително благодаря. Така де, настроил съм се да го почистя, но да разбера поне дали си заслужава усилията. :lol:
Колата ми е фиеста 1.25 зетек и понякога оборотите играят, а съм сменил свещите и съм почистил моторчето за празен ход. :roll:
Ще има ефект

:twisted:
Ами почистих го, но карах само градско.Може би има някакъв ефект, при положение, че нишките не бяха много зацапани.Едната си беше сивичка, а другата имаше малко черно, но светнаха. Може би малко по-добре се дърпа, но ще го видя на разхода на дълъг път. :wink:

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Re: питане за МАФ

Мнение от pifivo1 » 02 юли 2007, 22:53

pifivo1 написа:
Brock написа:
pifivo1 написа:Може ли някой да ми каже, ако колата е на газ дали трябва да се чисти МАФ сензора и ще има ли някакъв ефект?Предварително благодаря. Така де, настроил съм се да го почистя, но да разбера поне дали си заслужава усилията. :lol:
Колата ми е фиеста 1.25 зетек и понякога оборотите играят, а съм сменил свещите и съм почистил моторчето за празен ход. :roll:
Ще има ефект

:twisted:
Ами почистих го, но карах само градско.Може би има някакъв ефект, при положение, че нишките не бяха много зацапани.Едната си беше сивичка, а другата имаше малко черно, но светнаха. Може би малко по-добре се дърпа, но ще го видя на разхода на дълъг път. :wink:
А ето го и спрея за колегата който ме попита :D
Прикачени файлове
070702_224630.jpg
070702_224650.jpg

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 20 юли 2007, 16:52

бе и аз след като прочетох всичко по темата,взех та го почистих тоя сензор.Определено има +ефект,но пък един друг проблем ми лази по нервите.По някой път колата сама се форсира до 2000-2500 оборота седи така малко и после се оправи.а и сутрин все така не работи мн добре в продължителност на минута -две.
Мисля си че най-вероятно е моторчето за тихите обороти,но не сън сигурен къде да го търся.
Дайте някакви идеи колеги къде се намира и дали това е мястото дето да търся проблема.
Двигателя ми е 1.6 16v zetec с пластмасови колектори.
ZETEC POWER!!!!!

Потребителски аватар
pifivo1
потребител
потребител
Мнения: 349
Регистриран: 06 май 2007, 10:51
Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
Местоположение: гр.Оряхово
Status: Извън линия

Мнение от pifivo1 » 20 юли 2007, 20:46

terminatoro написа:бе и аз след като прочетох всичко по темата,взех та го почистих тоя сензор.Определено има +ефект,но пък един друг проблем ми лази по нервите.По някой път колата сама се форсира до 2000-2500 оборота седи така малко и после се оправи.а и сутрин все така не работи мн добре в продължителност на минута -две.
Мисля си че най-вероятно е моторчето за тихите обороти,но не сън сигурен къде да го търся.
Дайте някакви идеи колеги къде се намира и дали това е мястото дето да търся проблема.
Двигателя ми е 1.6 16v zetec с пластмасови колектори.

И при мен беше така, почистих моторчето за празен ход - намира се отдясно на колекторните тръби и се отвива с два болта осмица, поне при фиестата ми е така.Друго което може да е тръбичките за вакуум, под колекторните тръби - бяха хлабави и като им сложих скобички сега не ми изменя обороти.Говоря за форд фиеста, мисля че и при теб нещата са идентични.Успех

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 20:51

pifivo1 написа:Говоря за форд фиеста, мисля че и при теб нещата са идентични.
НЕ СА !!!
Индентични са със следващите PUMA, FOCUS и не всички на Фиеста
Обаче темата е "За MAF сензора" !!!
Що търсите клапана за празен ход тук ?

Потребителски аватар
ge4ev
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 12 яну 2007, 08:44
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v RKC combi "96 ГИ-Фобос.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от ge4ev » 31 юли 2007, 09:11

Абе колеги, аз преди около месец направих тази процедура даже и изключих акомулатора ако има гре6ки да ги изтрие и се получи нещо много кофти,колата не варви толкова добре както педи,по бавно ускорява и гори повече. Имаше малко нагар по една от жичките на MAF-a ,изчисти се супер с контактен спрей,като на PIFIVO 1. Назнам какво да правя.Разбрах,че в Пловдив в един сервиз имат стенд за проверка на MAF сензори и още се чудя какво да правя. :cry:
Във FORD-а e комфорда

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 31 юли 2007, 10:31

Илия Живков Гечев написа:Абе колеги, аз преди около месец направих тази процедура даже и изключих акомулатора ако има гре6ки да ги изтрие и се получи нещо много кофти,колата не варви толкова добре както педи,по бавно ускорява и гори повече. Имаше малко нагар по една от жичките на MAF-a ,изчисти се супер с контактен спрей,като на PIFIVO 1. Назнам какво да правя.Разбрах,че в Пловдив в един сервиз имат стенд за проверка на MAF сензори и още се чудя какво да правя. :cry:
След рестарт на компа, обикновено му се провежда "обучение" и...като му укажеш - така и върви после!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта