За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от z42 » 16 май 2012, 10:58

Снощи направихме пробата с разкачането, но тъкмо прочетох отговора ти и тръгнах да пиша, и сървъра на форума нещо излезе от строя.

Значи, виновника при мене за пропадането на оборотите явно наистина е ТПС-а, а моя двигател си работи и без двата сензора - и без МАФ и без ТПС едновременно! Наложи се преди да разкачим и ТПС-а да изгася, за да махнем въздуховода с все МАФ-а и темп. сензор, защото иначе нямаше достъп до буксата на ТПС-а, но не вярвам това да е от значение - сигурно и при работещ двигател ще е същото.
В темата за оборотите описах по-подробно какво сме правили:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 57#p417657" onclick="window.open(this.href);return false;

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от yorki_man » 16 май 2012, 22:08

Благодаря на всички отзовали се! Понеже не съм човек който лесно се отказва особено от техниката пък и искам да покарам тази машинка със 136к.с. под капака и продължих да пробвам. Ами днес като се връщах от работа откачих куплонга на МАФа и покарах. Ами страшна кола, напълни ми душата както по рано. Развърта до 5500 невероятно бързо и качествено на 1-2-3 за 4та свърши отсечката. Ами какво значи това сега - трябва да сменям темата маи и да се местя при МАФ датчика. Уж го чистих, пък като се замисля дали не се случи моето придърпване след почистването, но не мога да се сетя. Майстора ми каза карай така - ще ти кажа какво ще правим. Ами ще ви държа в течение. Ако пък някой иска да посъветва нещо - приемам идеи.
Днес продължих да се боря - сутринта като запалих с разкачения МАФ не ми държеше обороти докато беше студена, после вс е наред. В края на деня след работа сложих друг МАФ. Ами доста по добре беше, по малко хълцаше и добре вървеше. Но общо взето пак хълцаше, пък уж датчика беше от кола в движение. Но с това не се спрях. Намерих още един МАФ датчик. След монтажа му колата стана перфектна като нова. Добре върви не хълца около 1800об, държи обороти и на бензин и на газ. Сравнявам трите МАФа ами надписите им са различни, и на единия жичките вътре са различни. Ще се опитам да кача снимки но нещо трудно ми се получава този процес. Остава да видя как ще е колата утре сутрин на студено. Като имам резултат ще пиша.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от z42 » 17 май 2012, 00:43

Леле мале...
В същност, и на мене днес ми мина през ума за моята кола дали на предишния собственик не са му сложили някой сензор не като за нея...

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от yorki_man » 17 май 2012, 22:20

Резултата след 40км днес е:
1. Като запаля колата студена оборотите на бензин (понеже паля на бензин) малко се колебаят от 1200 до 300 и обратно. Това трае буквално 1минута и след това всичко се нормализира. Може би пак нещо не е наред или аз много се задълбочавам . Но пък с един от другите МАФове като слагах колата студена е мн добре а после се скапва. Все пак я карам загряла, така че ще исзбера последния датчик който сложих.
2. Като загрее колата, 2 минути са достатъчни и колата работи добре, държи обороти на бензин и даже на газ (досега на газ се колебаеха от 200/300 до 1000).
Незнам какъв ми е разхода засега, трябва да покарам и обезателно ще публикувам.
Смених и въздушния филтър днес и съвсем се успокои колата.
Като изключа МАФа колата на бензин студена пак не държи обороти, а като стопли е добре. На газ много се колебаеха. От това си вадя изводи че все пак си работи този МАФ който сложих.
Ако някой има някакво мнение да каже.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от z42 » 18 май 2012, 01:11

И на мене ми се струва, че поне този МАФ си ти работи (а може пък и другите, не знам).
Обаче да падат до 300 си е сериозно пропадане, не задълбочаваш излишно, бъди сигурен! Такова нещо трябва да се оправя.

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от yorki_man » 27 май 2012, 16:38

yorki_man написа:Резултата след 40км днес е:
1. Като запаля колата студена оборотите на бензин (понеже паля на бензин) малко се колебаят от 1200 до 300 и обратно. Това трае буквално 1минута и след това всичко се нормализира. Може би пак нещо не е наред или аз много се задълбочавам . Но пък с един от другите МАФове като слагах колата студена е мн добре а после се скапва. Все пак я карам загряла, така че ще исзбера последния датчик който сложих.
2. Като загрее колата, 2 минути са достатъчни и колата работи добре, държи обороти на бензин и даже на газ (досега на газ се колебаеха от 200/300 до 1000).
Незнам какъв ми е разхода засега, трябва да покарам и обезателно ще публикувам.
Смених и въздушния филтър днес и съвсем се успокои колата.
Като изключа МАФа колата на бензин студена пак не държи обороти, а като стопли е добре. На газ много се колебаеха. От това си вадя изводи че все пак си работи този МАФ който сложих.
Ако някой има някакво мнение да каже.
Здравейте!
Почвам да разказвам какво направих че сега колата си върви нормално:
1. От многото МАФ датчици избрах моя си, който почистих и с който ми хълцаше на 1800 оборота като загрее. Отказах се от този с който не хълцаше като загрее защото поведението на колата беше все едно е изкл датчика и студена не държи оборот.
2. Откачих маркучето от ЕГР клапана (някой ме беше посъветвал из темите тук да го направя но не мога да го намеря да му благодаря - трябваше веднага да го направя) и го запуших. Направих и една запушалка на самия клапан.
Ами това е, колата сега си държи обороти студена, не ми придърпва на ниски обороти като загрее. Разхода си ми е нормален на газ (поне аз така си мисля) - 11/100 смесен цикъл. Остава колебанието на оборотите на газ само като загрее,но мисля, че това е от изпарителя.
И така, от цялата работа смених свещи от МП(х9.68лв) и кабели ТЕСЛА (46лв). Мисля този клапан ЕГР засега да не го бутам, ако някой има друго мнение - приемам съвети.
Изображение

Потребителски аватар
ivan0v
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 12 юли 2011, 20:40
Модел на автомобила: Фиеста 1.3i 8v
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от ivan0v » 11 юни 2012, 21:41

Здравейте,искам да попитам ако някои знае какво е захранващото напрежение на МАФ-а? В АутоДата-та пише "BatteryVoltage"(което го разбирам като 12V) на м/у пин 2 и 3 с мултицета като премеря е 5V.Вече втори МАФ ми гори без видима причина,някои ако може до помогне ще съм благодарен.
Колата е Фиеста 1.3 J4C мотора с верига.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от opex » 15 юни 2012, 15:43

На МАФ-а с 4 проводника има +12в, маса, +5в от компютъра, връщаща "сигнална" към компютъра.
На МАФ-а с 5 проводника допълнителния е за вграден датчик за температура на входящия въздух.

Не знам какво имаш предвид под "гори маф-а" или как го класифицираш като 'изгорял', може да пуснеш отделна тема и да опишеш. МАФ-овете са стандартни и ако не са рязани и преснаждани кабелите на буксата от индианец няма как да се обърка нещо и не виждам от какво като причина на напрежение може да гори един МАФ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

ivailodm
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от ivailodm » 09 фев 2013, 19:42

freon написа:Да прочетох го затова не отговорих първия път но пък за колегите дето нямат такава заливка каквото е закрепването на моя MAF просто уточних какъв бит ще е нужен защото и аз не съобразих отначало за пъпката в средата която пречи на плътен бит да влезе
Проблема с винтчетата го реших много лесно. Бъркаш с една малка права отверка в дупката и чупиш пъпката в средата. Много лесно се чупи. След това си влиза нормална звезда без проблем.

dts000
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 07 мар 2011, 18:53
Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dts000 » 26 ное 2013, 23:12

Изчетох цялата тема. Проблеми общо взето едни и същи с този MAF
Моят Форд Ескорт 1,6 16 V ZTEC мотор е със следния проблем:
На бензин неможе изобщо да се форцира двигатела. Зорлем вдита до 2000 оборона.
На газ се форцира идеално, но гасне на ниски обороти и в града е убиствено да караш. Постоянно гасне на кръстовищата.
Ще почистя този МАФ и ще пиша дали има ефект.
А и на бензин работи нормално на свободен ход, т.е. не ми гасне двигатела.
Ако нявой има съвет, помагайте.

dts000
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 07 мар 2011, 18:53
Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от dts000 » 08 дек 2013, 20:49

Най-сетне и аз почистих зебитомера. Колата значително подобри работата на двигателя, но не мога да кажа че е перфектно. На газ оборотите не се задържат постоянно около 800 оборота, а се въртят около 100 и падат до около 500. Но поне не гасне като преди. На бензин значително по добре работи колата. Ниските обороти са и перфектни.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от k0kicha91 » 10 яну 2014, 16:11

Това "чудо" ли е MAF датчика на моят форд фокус?
Двигателят е 1.8 TDDI (90hp)

Изображение
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от DigiPro » 10 яну 2014, 17:39

k0kicha91 написа:Това "чудо" ли е MAF датчика на моят форд фокус?
Двигателят е 1.8 TDDI (90hp)
Някой нямат MAF, а имат MAP сензор, а това на снимката може да е датчик за температурата на входящия въздух. Най-добре провери в Microcat по VIN номера как е при твоя двигател.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от k0kicha91 » 12 яну 2014, 11:03

След проверка в Microcat се оказа, че това наистина е датчик за температурата на входящия въздух. А относно MAF или MAP сензорите - нищо не откривам. В Microcat ми излиза, кое трябва да е единият от двата сензора, но на колата го нямам. Ако някой с Ford Focus 1.8 TDDI 1999г. 90к.с. знае нещо ще съм благодарен да сподели.

Изображение

Part 12A697 - Датчик за температура на входящия въздух
Part 12B579 - Това трябва да е този датчик, но изписва "Тази част не е за този двигател"
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от essex » 12 апр 2014, 21:18

Колеги след много ровения и опити, вчера сложих един маф от кола която знам че върви прекрасно.Резултата е че набира с лекота, само че в ниските обороти до 2000 е спъната, според мен е точно стъпковия мотор защото не държи 1200 след като изключа от скорост и не ги спада бавно а бързо, при натоварване на двигателя от алтернатор и хидравликата стъпковия реагира много забавено, над 70 км/ч оборотите падат бързо на 500 и отскачат до 1000 и така може цяла вечност да си го прави докато по някое време не ги закрепи на 700.
Установих че при отваряне на дросела, автоматично трябва да се отвори стъпковия, така помога при тръгване и отпускане на педала оборотите на падат скорострелно като мен защото е отворен, а леко и бавно спадат до както би трябвало да е!
Намерих поредица от клипчета ето едно http://www.youtube.com/watch?v=h_86FkUN42w на 5-тата минута дават за МАФ, дават и стойностите при различните обороти.
900 оборота - 0.6 волт
2000 оборота - 1.2 волт
3000 оборота - 1.5 волт
4000 оборота - 1.8 волт
Според мен когато се кара на газ, мафа е главния отговорника за трудното форсиране, определя ъгъла на изпреварване.
Ето ги мойте измервания:
900 оборота - 1 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.3 волт
4000 оборота - 2.6 волт
С другия маф от добре работещата кола:
900 оборота - 0.9 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.2 волт
4000 оборота - 2.4 волт
малко по добре е
След почистване на моя маф:
900 оборота - 0.8 волт
2000 оборота - 1.4 волт
3000 оборота - 2 волт
4000 оборота - 2.2 волт
Сега започна да реагира при по-малко натискане на педала на газта. Но в крайна сметка е далеч от нормалните стойности, за това ще си набавя друг маф който да е по близко до стойностите и добре работещ стъпков мотор.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от essex » 26 авг 2014, 12:51

Имам 3 мафа, на студена кола на бензин глъхне, гасне, не може въобще да се изфорсира, вчера един по един ги слагах докато с единия маф не заработи добре, от друг ескорт който работи перфектно на бензин само взех мафа за проба и с него колата работи добре студена. Днес слезнах и на студена кола, след като запали изначаках 10 сек да видя дали ще изгасне, не изгасна, след това доста бързо ръчках педала на газта но мотора си реагираше много добре на сега запален и нямаше и помен от гасненето и това че не може да се форсира. Следователно проблема е бил само и единствено в мафа. Сега остава да разбера защо като другите 2 мафа привидно работят и имат някакви стойности, двигателя гасне и не работи добре.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от opex » 27 авг 2014, 00:33

не всичко е до напрежемие спрямо обороти :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от essex » 29 авг 2014, 11:42

ами тогава какво е според теб, защото аз нямам идея :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

zhekov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 дек 2013, 11:26
Модел на автомобила: Mondeo 1.6, 88 к.с. 1996 г
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от zhekov » 18 мар 2015, 16:03

смених Маф сензора с такъв втора употреба от морга, проблема с прекъсването се оправи, дори на диагностиката вече не показва че има грешка в Маф-а. но разхода на гориво се вдигна драстично.
Моя за съвет!!!
Благодаря ви предварително
ПС: Номера на Маф сензора който сложих на мястото на стария е с друг номер

zhekov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 22 дек 2013, 11:26
Модел на автомобила: Mondeo 1.6, 88 к.с. 1996 г
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от zhekov » 28 мар 2015, 21:23

zhekov написа:смених Маф сензора с такъв втора употреба от морга, проблема с прекъсването се оправи, дори на диагностиката вече не показва че има грешка в Маф-а. но разхода на гориво се вдигна драстично.
Моя за съвет!!!
Благодаря ви предварително
ПС: Номера на Маф сензора който сложих на мястото на стария е с друг номер
със смяната на маф-а освен, че се вдигна и разхода ами и километража не отчита правилно скороста , ако се движа реално със 120 км/ч ми показва че се движа с 90 , индикатор ана изминатите километри не върти , тези проблеми се получиха след смянанат ана МАФ-а , има ли някаква вероятност да е от него

ПС: Този МАФ ми скъсва нервите , дайте съвет

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 43 госта