Страница 15 от 15

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 11:19
от iavorski
Пуснах преди година отделна тема но потъна надолу без никакви коментари затова се повтарям тук - дано не ми се сърдят админите:


Ford C-max с двигател 1.6 TDCI 108 кончета, произведен 2005 и навъртял нескромните 260 хил. км. / пу-пу да не ме чуе дявола /

В един прекрасен момент MAF-a ми започна да се оплаква от замърсяване - игра на оборотите на празен ход, придърпване и дори угасване при ускорение, неравномерна работа до 2000 оборота, липса на еластичност и т.н. Тъй като беше вторник и до сервиза в събота имаше доста време за да не ми топи нервите в софийския трафик се реших на най-простото - извадих му буксата. Преди повече от година едни пишман майстори не я бяха включили обратно и знаех как ще се държи колата без MAF.

На другия ден ми се обадиха и трябваше спешно да се разходя до Свищов и обратно - 500 км. Имах избор - кофти работещ MAF или без MAF и евентуален повишен разход. Избрах втория.

Резултата - София-Свищов-София със средна скорост 76 км/ч / през цялото време на темпомат с 90км/ч / и реален разход под 4/100. По същия маршрут съм регистрирал и с 0,2-0,3 литра по-нисък разход но не е било ноемврийска хладна вечер - парно, фарове, музика на 6 и т.н.

Оттогава насам колата навъртя над 20 хиляди / 11 месеца / и все така си върви чудесно без MAF като разхода не мога да кажа че се е качил - нито зимно, нито лятно

Говорим за сензор чиято цена нов е сочна сума пари и от чиято работа колата май не се нуждае. Лятото минах на ГТП като за моя изненада ГТП беше истинско - вкараха сонда в ауспуха, дай газ над 2000 оборота задръж и т.н. - не казаха нищо за повишени емисии.


Всеизвестното гуру на форума - Митко също се изказа че на такъв дизелов мотор MAF-а играе почти никаква роля.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 16:17
от solo5
DigiPro написа:
solo5 написа:Ford Focus 1.4. MK2 има ли MAF сензор?
Доколкото знам няма MAF, а има MAP.
OgiDogi написа:
solo5 написа:Моят двигател е ASDA, тези инициали FXJA не се ли отнасят за друг мотор?
Проверих, и ASDA е с МАР.
Всъщност, всички бензинови Фокуси от 2006 са с МАР, с изключение на 2.5 ST.
HACKO написа:
OgiDogi написа:.....
Всъщност, всички бензинови Фокуси от 2006 са с МАР,.....
Един проблем по-малко. :D:
Преди около 1 месец, ходих при един майстор и според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензор
бил с електронен педал на газта и т.н.
Почисти дроселовата клапа, смени температурен датчик с друг (стар) за проба
и след като и един друг пич направи диагностика не можа да се установи точно откъде
играят оборотите при старт и това че гасне докато не мине 1 минута от старта и поддържане на обороти с педала на газта

Някой ден трябва да планирам среща с Fordmaniac, за да си реша проблема явно

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 17:41
от deathstorm
solo5 написа: ...според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензор...
От такива "майстори" бягай надалеч!

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 18:28
от solo5
ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое :roll:

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 18:37
от HACKO
solo5 написа:ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое :roll:
Да, ама като тенекeджия или гумаджия.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 07 окт 2016, 19:49
от OgiDogi
solo5 написа:Преди около 1 месец, ходих при един майстор и според него моят Фокус няма нито MAF нито MAP сензор
бил с електронен педал на газта и т.н...
Сигурно е с телепатично управление, за да може компютърът да отгатва, кога да подаде повече или да намали горивото.
Нормално, ситуацията е горе-долу следната, при различните системи:
MAF му казва колко въздух влиза като обем/време и компютърът трябва да подаде порция гориво, за оптимално съотношение гориво/въздух.
МАР показва с колко се е увеличило/намалило налягането в колектора, т.е. дроселът се е отворил/затворил и той трябва да подаде гориво за увеличаване/намаляване на оборотите, за се нормализира налягането в някакви граници, в зависимост от натоварването.
TPS му казва приблизително с колко процента трябва да се увеличи/намали, кислородният датчик внася окончателната корекция. Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.

solo5 написа:ми не знам, уж бил бачкал в мото пфое :roll:
В минало време... явно има защо :D

Ето го МАР на Фокус 1.4 2004:
MAP.jpg
В същият корпус е интегриран и IAT (температура на входящият въздух) и вероятно е пльоснат някъде по колектора в близост до дросела, а не е изнесен с маркуч встрани.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 08 окт 2016, 17:38
от solo5
OgiDogi написа:Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.
Моят двигател е малко муден и харчи малко отгоре, но за това купе и 1.4i не знам дали може и по-добре.

Моят двигател е ASDA не знам дали има разлика с FXJA


P.S. Иначе от коли не разбирам, но то не може всички да разбират

Re: За MAF сензора

Публикувано: 08 окт 2016, 20:31
от OgiDogi
solo5 написа:
OgiDogi написа:Ако двигателят работи само по TPS и ламбда сонда, ще е един муден и ще харчи повече.
Моят двигател е малко муден и харчи малко отгоре, но за това купе и 1.4i не знам дали може и по-добре.

Моят двигател е ASDA не знам дали има разлика с FXJA


P.S. Иначе от коли не разбирам, но то не може всички да разбират
ASDA, ASDB и FXJA са с една и съща електрическа схема на двигателя, според AutoData. Просто прегледах трите и цъкнах снимка на последния.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 20 фев 2017, 07:28
от hgocheto
Здравейте колеги.имам форд ескорт 97г 1.6 /90кс.зитек.та проблемът е следния сутрин като е студена гасне проблемът е докато загрее после всичко е наред почистил съм степ мотора и мафсензора.интересното е че когато махна буксата на мафа при студен двигател колата негасне смених го с друг втора ръка проблемът е същия.почистил съм и дросела свещи кабели са на 12000км.дайте някакви идеи от къде може да е приблема.

Re: За MAF сензора

Публикувано: 26 апр 2017, 09:12
от Tsvetoslav
Здравейте колеги,
от скоро имам форд фокус 1.8 16 V 115 к.с.
От няколко дена забелязах, че колата като подавам газ на 4 и 5 предавка започва едно тресене и се едно стърже на метал по неравните ни пътища. Свещите и кабелите са сменени преди 3 дни и маслото около 2000 км.
когато е студена колата без да подавам газ почва да се тресе и да гасне. Така два три пъти и позагрее ли се оправя. Забравих да кажа, че колата е на газ/бензин.
Въпроса ми е дали е от МАФ, в нета по номер го намерих 150 лв. или е нещо друго. Искам да кажа още, че вчера откачих буксата на МАФ и потеглих. Е образно казано потеглих, защото почна да се дави, забива муцуна и да придръпва.
Ще се радвам да ми дадете насоки, да не хвърлям пари. Вярно е че новото си е ново, но ако не отстраня МАф проблема ще трябва да търся друг Сега като пиша да кажа, че при поставянето на газовия ижекцион, майстора каза че му показва грешка в дросевата клапа. Може ли да е от нея или МАФ. И как да разбера дросевата клапа ли е?

Re: За MAF сензора

Публикувано: 29 апр 2017, 10:29
от Nikola Iordanov
Първо си провери маркучите за вакум да няма спукан или изваден , провери клапана за излишното гориво да не е изпуснал и да вкарва гориво под дроселовата клапа ида го дави .Проверява се като се извади вакум маркуча от клапана затапваш маркуча с нещо подходящо , палиш мотора и ако от отвора на клапана прокапе или протече гориво е за смяна .

Re: За MAF сензора

Публикувано: 03 юни 2017, 11:33
от sbondjov
аз имам форд мондео 2.0 TDDI 115 коня дали имам МАФ или МАП сензор

Re: За MAF сензора

Публикувано: 03 юни 2017, 12:57
от OgiDogi
sbondjov написа:
03 юни 2017, 11:33
аз имам форд мондео 2.0 TDDI 115 коня дали имам МАФ или МАП сензор
Имаш и двете - едното казва на компютъра колко въздух постъпва и той регулира горивото, а другото му казва колко е напомпила турбината и съответно задейства актуатора на разтоварващия клапан (wastegate).

Re: За MAF сензора

Публикувано: 03 юни 2017, 21:39
от sbondjov
да днес изчистих това преди филтъра мисля че е МАФ сензор с контактен спрей но не съм палил колата още да видя дали има разлика но беше видимо зацапан.