Страница 1 от 1

Проблем с температурен датчик

Публикувано: 10 яну 2008, 13:50
от Sashko_pld
става въпрос за този който се намира от горе на кожуха на термостата...който управлява перката.....сега му мерих съпротивлението...горе доло при загрял автомобил,и е безкрайно голямо....п.п Перката не ми се е включвала от години ...и затова се зачудих.....та въпроса ми е следния...има ли някво отношение с модула който изчислява момента на подаване на искра и т.н демек компа....Колата е Форд Фиеста 1.1 карбуратор 1995г....благодаря ви предварително :)

Публикувано: 10 яну 2008, 19:24
от NikiNew
Тя тази перка не е ли за охлаждането на двигателя ?!? ...при тез минусовите температури само тя липсва на разхода на ел. енергията :wink:

Публикувано: 10 яну 2008, 19:55
от to6kooo
Този датчик само включва перката и няма нищо общо с други неща.Той има безкрайно голямо съпротивление защото не работи или защото не е достигната температура за перка.Ако работи той просто прави верига при темп.около 90-95градуса,но по принцип Фиестата има страшно охлаждане много рядко и се налага да включи перката :)

Публикувано: 10 яну 2008, 21:57
от Sashko_pld
тогава..кой датчик 'казва' на компа,дали е студена колата или е загряла....за да се променя момента на запалване???

Публикувано: 10 яну 2008, 23:38
от venom4o
друг е ! Сиерата е със механична перка и пак има два датчика единия е на всумкателния колектор и казва на компа колко градуса е водата другия е на блока и показва стрелката

Публикувано: 11 яну 2008, 11:02
от carrot
Датчика, който се намира отгоре на термостата отговаря само и единствено за включването на перката - след достигане на определена температура (има различни датчици) т.е. това е термоключ.
Датчика, който се намира отпред на термостата дава сигнал към уреда на таблото.
Датчика за температурата на охлаждащата течност/двигателя, който подава сигнал към "компа" :D се намира отдолу на входящия колектор :wink:
Характеристиката му е следната (според Haynes):

Съпротивление:
при 0ºC - 89 to 102 kОhms
при 20ºC - 35 to 40 kОhms
при 100ºC - 1.9 to 2.5 kОhms
при 120ºC- 1.0 to 1.4 kОhms

Публикувано: 11 яну 2008, 12:41
от Sashko_pld
Благодаря на колегата carrot :) да те питам....кое определя дали да гълта топъл въздух и отпред да си гълта нормално??знам,че някав вакуум ги комадва...ама на мойта фиеста няма нищо свързано...смисъл няма маркуч...за вакуум...имам проблем ..много богата смес и цапа свещите...вчера смених възд.филтър и ги изчистих свещите от черния нагар и има разлика сега....някой ако е имал подобен проблем и го е решил,ако може да сподели :)

п.п. малко се отклонявам от темата...ама си мислих,че тоя температурен датчик прави мизерии...и за това ...като е студена не работи като хората.....извинявам се предварително :oops:

Публикувано: 11 яну 2008, 12:59
от doctordre
принципно трябва на тръбата към въздушния филтър да има клапа, като е студена колата взима топъл въздух от изпускателния колектор. постепенно клапата се отваря и въздух идва и отвън. поне на сиерата е така, не вярвам да е по-различно щом е карбуратор, въпреки че аз поне досега не съм видял кола с работеща такава система. всички си карат директно на студен въздух отвън :roll:

Публикувано: 11 яну 2008, 13:01
от carrot
За въздуха - предната част на кутията на въздушния филтър би трябвало да има допълнителен отвор върху изходящия колектор (свързани са чрез една тенекия :lol: ). Та вътре в кутията има една пластина свързана с клапа, която според температурата на въздуха регулира притока на топъл/студен въздух.
Напълно е възможно проблема ти да е от датчика за температурата - премери го дали е близо до посочените данни.
Не си уточнил дали си с моноинжекция или карбуратор. Оппаа, уточнил си :), ама съм кьорчо ;)
По принцип "компа", при управлението на момента на запалване се интересува от положението на коляновия вал (чрез датчик на Хол), от температурата на въздуха (датчик в кутията на в. филтър), от температурата на охл. течност (датчик във вх. колектор), от налягането във вх. колектор (маркучле, което отива от вх. колектор в "компа") - туй при карбуратор, на Fiesta Mk3, HCS мотор. При моно има още :lol:

ред.: Провери си датчиците първо, огледай/ослушай разните маркучлета да не са заминали. В краен случай може на карбураторджия да пипне качеството на сместа, ама само ако ти гори много и не върви!, вкл. на дълъг път!
Ако караш само на къси разстояния не е ненормално да ти цапа свещи...студена, смукач...

Публикувано: 11 яну 2008, 13:03
от Sashko_pld
на мен пък ми взима постоянно от един кожух на дупки над изх.колектори....свещите ми са в черен нагар....какво ги цапа постоянно незнам... :? :?

Публикувано: 11 яну 2008, 13:17
от madboy
Sashko_pld написа:....свещите ми са в черен нагар....какво ги цапа постоянно незнам... :? :?
http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=602" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 11 яну 2008, 14:01
от Sashko_pld
сега излезнах за малко да ида до един магазин...чудо...колата има мощност....не мирише на неизгорял бенз.... върви супер...и взех на бързо един спрей за карбуратора да го почиста...и ся напраих едно кръгче...и върви много (колкото за 1.1 мотор) ....дано проблема с разхода изчезне и ще черпя...че 13-14 / 100км...не е хубав разход ...явно проблема беше във възд.филтър...не е стигало достатъчно въздух...за сега е това...благодаря ти пак колега...отвори ми очите за тоя комп... :) :)