Страница 1 от 1

1.8 дизел не пали - дали е изтощен акумулатор? (РЕШЕН)

Публикувано: 12 фев 2008, 09:32
от Drake
Здравейте колеги,

Вчера форда отказа да запали. При завъртане на ключа стартерът превърта лениво 4-5 пъти и спира. При спирането загасват и лампите на таблото.
Това са класическите симптоми на изтощен акумулатор. Затова днес сутринта помолих един приятел с Ауди 80 да дойде да даде ток и да запалим. За съжаление, резултатът беше същия - стартерът превърта няколко пъти и спира. Лампите на таблото също гаснат.
При закачане на кабелите към двата акумулатора оборотите на аудито леко падат, което значи, че моят акумулатор започва да се зарежда. Също така, при самото закачане на минусовия кабел прехвърчат леки искри. Поради тези две причини си мисля, че вероятно не е контактен проблем със самите кабели.
Моят форд е 1.8 чист дизел, акумулаторът е Монбат 75Ah с повишен стартов ток (според брошурката) купен декември 2006-та (още е гаранционен). Аудито на приятелчето е бензин с акумулатор 60Ah. Възможно ли е генератора на аудито да е слабичък и да не може да достави необходимото количество ток за палене на дизеловия двигател? Ако не, какви са другите възможни проблеми?

Форда последно запали в събота вечерта и ми направи впечатление, че стартера завърташе по-бавно от обикновено.

Публикувано: 12 фев 2008, 10:28
от gogo_21011
Според мен, тока от Audi - то би трябвало да е стотатъчен, а и приятеля ти като дава ток също да подава и газ. Провери ако можеш дали всички кабели към стартера са закачени добре, имаш достъп до тях като легнеш под колата, виждат се лесно, дебели са. Провери ги за обра връзка, окисления ръжди, също така самите кабели завършват с кабелни обувки от мед, при мен едната се беше позачупила леко. Дизела ти за да запали му трябва хубав ток и добре въртящ стартер, нямаш ли ги тези неща не го мъчи, особенно в студено време. Успех, и пиши какво е станало.

Публикувано: 12 фев 2008, 18:53
от schumi
На моето мондео 1.8 ТД веднъж ми се е налагало да го паля с кабели от друга кола понеже акумулатора беше здал багажа и не стана,явно кабелите бяха тънки(уж са за 400А),но изобщо не искаше да завърти,проблема го реших с нов акумулатор .

Публикувано: 13 фев 2008, 17:27
от eekset
акумулатора ти сигурно е добре, но щом има "искрички" някъде ти отива тока. на мойта печка има малка консумация, но тя е от часовничето и радиото. ако има искри, имаш и консумация която всеки път ще ти "изяжда" акумулатора. зареди го и виж дали ще запали добре. ако да - добре(ще си намериш отечката и готово), ако не - зачистваш клемите, както пише по-горе и ако пак върти кофти - стартера на ремонт.

УСПЕХ!

Публикувано: 13 фев 2008, 20:09
от zaxyg
Най-лесно ще видиш дали е от акумулатора, когато го заредиш и пробваш. На брат ми дизела пали от раз, но веднъж му беше паднал акумулатора и може би 10 минути му давах ток, докато събере достатъчно, че да запали. Както казаха по-горе, на дизела му трябва силен ток. :)

Публикувано: 13 фев 2008, 23:34
от paci
На Ескорта така му бях нагласил акумулатора, че веднъж се наложи да ми дават ток и нищо не се получи докъто не свалихме акумулатора от другата кола и не го сложихме на моя ЛъФ, та го взривихме с малко повече въртене щото се беше и позадавил (карбуратор).
Обърнах му внимание после на акумулатора и всичко беше 6 .. е не баш но па и той си бе на май повече от 6 години и през това време никой не му е обръщал внимание.

Публикувано: 14 фев 2008, 13:00
от Drake
Благодаря за отговорите колеги!

Нямам възможност да се навирам под колата да гледам кабелите (много нисък тоз форд беее :P ), особено на мястото на което съм паркирал.
С друг акумулатор не съм пробвал - сегашния ми е гаранционен и ако се окаже в него проблема, трябва да ми го сменят. При закупуването на нов ще имам един излишен :)
Вчера вечерта с едно другарче цял час се мъчихме с кабели но без успех. Знам, че дизеловите двигатели хич не обичат да бъдат палени с бутане, затова и хич не съм пробвал.
Днес колата бе вкарана в бокса - като има новни ще пиша пак.

Публикувано: 14 фев 2008, 17:40
от Пламен_Plamen
При палене с кабели от друг акумулатор,особено при дизел трябва да се използват максимално къси кабели със сечение не по-малко от 35мм.Само ще добавя,че при споменатия проблем трябва да се проверят генератора,подгряващите свещи и тяхното реле.Успех.

Публикувано: 14 фев 2008, 17:53
от Vacuum
И аз имах такъв проблем миналия месец. Заредих си акумулатора за 6-7ч. и от тогава няма проблем. И моя е нов, взех го есента. Просто от това каране само в града, на фарове и стъклонагреватели, акумолатора не успява да се зареди.

Публикувано: 15 фев 2008, 10:26
от DTM
Ц, успява ако всичко по ел.системата си върши работата както трябва.
И няма утечки нейде :wink: .

Публикувано: 15 фев 2008, 10:37
от nikolovvd
Свали стартера и му направи една профилактика. Четки, лагери, почистване и смазване. Огледай си и лагерите за луфтове.

Публикувано: 15 фев 2008, 15:43
от Drake
В крайна сметка наистина се оказа акумулатора.

Днес обърнах внимание на опаковката на кабелите, с които се мъчихме да запалим - пише си 200 ампера. Продават ли се някъде кабели специално за дизели - например за 400 ампера и някакви по-нормални накрайници? На споменатите кабели клемите са така направени, че имат смешна контактна площ...

Публикувано: 15 фев 2008, 16:22
от schumi
Ами моите дето си купих са за 400 А но и с тях не стана явно трябва да са по дебели 800 и нагоре.Вземал съм ги от Практикер.

Публикувано: 15 фев 2008, 19:41
от eekset
виждал съм кабели за 600А в Шел, но май бяха ограничена бройка, наква промоция. пробвай все пак, може да има останали...

Публикувано: 16 фев 2008, 14:30
от Drake
Днес ходих при акумулаторджията от който купих акумулатора за да правя рекламация. Според него обаче, акумулаторът е ОК, но алтернатора не поддържал достатъчно напрежение. Сега при включени фарове и вентилатор на купето напрежението от алтернатора е 13.2, а трябвало да е не по-малко от 13.7 и не повече от 14.5.
А в сервиза ми казаха, че алтернатора си зареждал нормално. Сега заради тях съм един акумулатор назад :(

М/у другото стария акумулатор, който е в гаранция, се продава (трябва обаче да бъде зареден). Ще пусна отделна тема в "Продавам" със снимки, но ако някой се чувства заинтересован, може да пише на лични.

Публикувано: 16 фев 2008, 14:38
от paci
Земи го зареди, не го дръж разреден щото се скапва.

Публикувано: 18 фев 2008, 15:37
от ndrive
Атернатора ти е екстра зареди акумолатора до дупка.