Акумулатора не зарежда

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Акумулатора не зарежда

Мнение от Polly » 19 мар 2005, 14:09

Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.
Възможно ли е това да е от ниските обороти ( сега оборотите са ми ниски) или ремъка на алтернатора се е разхлабил ( или трябва нов).
И въобще възможно ли е да от ремъка или първо да оправям оборотите и тогава да проверя и ако има проблем да сменя ремъка. Иначе не се чува шум от ремъка, а и самия ремък е сравнително запазен.

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

При.........

Мнение от bobi 68 » 19 мар 2005, 16:38

хлабав ремък е напълно възможно да нямаш добър заряд(това как изглежда на външен вид често не значи нищо) :shock:Това не значи че е задължително за смяна-допълнително натягане(опъване)често решава проблема(ако причината е ремък) :roll: .А да ти светва или премигва контр.светлина за заряда на таблото?

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Да

Мнение от Polly » 19 мар 2005, 23:16

пресветва ми лампичката на акумулатора на таблото? това от ремъка ли е...или е друго?
мога ли сама да си натегна ремъка ( евентуално и някой които не е майстор?)

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Най-вероятно от ремъка...........

Мнение от bobi 68 » 19 мар 2005, 23:59

Polly написа:пресветва ми лампичката на акумулатора на таблото? това от ремъка ли е...или е друго?
мога ли сама да си натегна ремъка ( евентуално и някой които не е майстор?)
А за натягането сама просто и не помисляй-не е задължително от майстор,но все пак трябва да е човек в час,натяга се до опр.положение(а може и да е за смяна)!!!!!!!Най-добре виж в някой сервиз все пак,надали струва повече от 5-10лв.-ще спестиш главоболия и нерви,да не говорим че това е само предположение! :lol:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 20 мар 2005, 10:34

ОК а лампичката, която пресетва на таблото докато паля какво общо има?
Иначе ок, ще я закарам да ми я види човек, който разбира.

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Хммммммммм......

Мнение от bobi 68 » 20 мар 2005, 12:16

Ако въпросната лампа светва при палене(същото се отнася и за маслото,бензина,еърбег-ако имаш и т.н.)и веднага след това угасва-всичко е о.к..Проблем има ако свети или примигва по време на работа на двигателя на празен ход или в движение.Тогава зареждането не е на ред но както ти писах може да е от ремъка,а може и от нещо съвсем друго-нека да я погледнат в сервиз-така просто гадаем :wink:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Акумулатора не зарежда

Мнение от aaleks » 20 мар 2005, 13:13

Polly написа:Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.
Възможно ли е това да е от ниските обороти ( сега оборотите са ми ниски) или ремъка на алтернатора се е разхлабил ( или трябва нов).
И въобще възможно ли е да от ремъка или първо да оправям оборотите и тогава да проверя и ако има проблем да сменя ремъка. Иначе не се чува шум от ремъка, а и самия ремък е сравнително запазен.
Ако не можеш да мериш с мултицет, послушай bobi 68 - ходи на майстор и не се мъчи. :)
Но ако можеш да мериш с мултицет и имаш /а той струва 6-10лв./ свиркай ще ти кажа кво да мериш и къде ти е проблема, ще отнеме 5-10 мин. :wink: гаранция 95%
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 20 мар 2005, 16:28

Ок мерси много. Лампичката престветва само при палене. Иначе ще я закарам другата седмица да я прегледат и да видя какво и е точно.;-) :lol:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Възможни проблеми ако не зарежда...

Мнение от kEFi » 21 мар 2005, 11:20

1. Лоши връзки - проверка на връзките на акумулатора, както и алтернатора.
2. Повреден алтернатор - лошо, защото хич не е малко пари.
3. Както колегите писаха - хлабав ремък (ама ако е така ще ти свири)
4. Някъде имаш кабел или консуматор с оттечка т.е. консумира ток и при изгасена кола и изваден ключ. Възможно е също да има нагорял кабел или връзка, съответно повишена консумация на ток и т.н.
Ако имаш мултицет - мери се на двете клеми; доколкото си спомням (а и някъде го бях писал тук) трябва да имаш поне 14V на акумулатора. Показанията могат да мръднат малко -0.1V при включени всички ел.консуматори и форсаж на 3 000об/мин.
И все пак е добре да я погледне специалист, ама такъв, на който му имаш поне малко доверие.
Успех!

Допълнение (копирано от конференцията):
Колеги, ако случайно (или не) Ви се скапе акумулатора и имате нужда от нов...то не си играйте да търсите същия (б.а. с плоски клеми, за разлика от всички останали пък и на по-висока цена...както винаги оригинално решение на инженерите от Форд). Става и стандартен акумулатор (личен опит). Само си вземате допълнително клеми, които обикновено Ви ги дават безплатно в магазина, в който си пазарувате въпросния агрегат. Малко "помогни си сам" се налага за гордите собственици на Фордове с електронно запалване. В смисъл има допълнително блокче с бушони, закрепено за акумулатора с твърда и широка пластина. Далаверката става като я изправите и изместите позицията и с 90градуса обратно на часовниковата стрелка. Добре е, че има повечко място в отделението за акумулатора. Уточнявам, че упражнението става при модел Ескорт.
Естествено, за препоръчване еда си вземете същия тип, НО се намира мноооооооого трудно. Поне аз обиколих над 30 места за 2 дни и ...навсякъде или току що е свършил или просто си казват, че нямат такива.
Не Ви препоръчвам да се насочите към Мото Пфое (освен ако не сте много добре финансово обезпечен), защото там цените на оригинални моторкрафтски започват от 280++, а заместителите - от 170++...
Освен това. Ако случайно майстор Ви каже, че акумулатора е заминал, то първо погледнете къде е слънцето, а след това си намерете един мултицет и си го замерете сам. Добре е да направите същото и след като го заредите (акумулатора) преди да решите да го махате. И малко цифри:
1. Акумулатор е за смяна, ако напрежението му е под 8V в покой. Но пък дори и да е толкова - заредете го и замерете пак.
2. Същия е добре при показание 12.1-12.6V в покой, 14.0-14.1V на празен ход и включени всички ел-консуматори, същите данни и при обороти над средните (да речем 3000).
В общи линии и накратко - това исках да споделя! Дано да е от полза за някой, та да не си !
Последна промяна от kEFi на 24 мар 2005, 16:47, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
MARVITCH
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 16 яну 2005, 15:44
Модел на автомобила: SIERRA 1.8 CVH Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Акумулатора не зарежда

Мнение от MARVITCH » 21 мар 2005, 11:25

Polly написа:Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.....
Е как пък разбраха!?-що не ги пита :-)
Виж кво става сега-някой погледнал към тавана, а ние ще те накараме цялата ел инсталация да си подмениш.... :wink: :P
Изображение

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 21 мар 2005, 11:31

Не е ремък... 90% съм сигурен. заминали са четките на алтернатора, имах абсолютно същия проблем... не зареждаше и лампичката светеше съвсем слабо но светеше. взех си един алтернатор от морга ( беше към 60 лв.)джътках с него известно време а на моя му купих комплект за рециклиране и го оправих . ако ремък е отхлабен то това ще отразява и на водна помпа и на един куп други глупости. а най малкото ремъка ще излезе... не знам на фиеста как е но на ескорта обтегача не се регулира- на пружина е...(доколкото си спомням..)

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 21 мар 2005, 19:36

Определено ремъка не свири...иначе ми е малко под 14 зареждането като са включени и фаровете. Надявам се да не е алтернатор би трябвало още 15-20 хил. км да изкара, освен ако не е заради това че само на градско е карана колата.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 21 мар 2005, 20:39

jack71 написа:Не е ремък... 90% съм сигурен. заминали са четките на алтернатора, имах абсолютно същия проблем... не зареждаше и лампичката светеше съвсем слабо но светеше. взех си един алтернатор от морга ( беше към 60 лв.)джътках с него известно време а на моя му купих комплект за рециклиране и го оправих . ако ремък е отхлабен то това ще отразява и на водна помпа и на един куп други глупости. а най малкото ремъка ще излезе... не знам на фиеста как е но на ескорта обтегача не се регулира- на пружина е...(доколкото си спомням..)
Абсолютно съм съгласен с Джак71. И аз имах такъв проблем, но на друга кола.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Ако.....

Мнение от bobi 68 » 21 мар 2005, 22:04

Polly написа:Ок мерси много. Лампичката престветва само при палене. Иначе ще я закарам другата седмица да я прегледат и да видя какво и е точно.;-) :lol:
лампата светва само при палене(след това угасва) и имаш 14V при включени консуматори,кое точно те навежда на мисълта за проблеми със заряда :roll: И както колегата MARVITCH правилно вметна-как аджеба някой си разбра че нямаш заряд :evil: :shock: :oops: :x ?И аз за старата кола чух категорично и нетърпящо възражение изказване че трябва да сменям алтернатор(лампата светеше мн.слабо-виждаше се само на тъмно).Ама след 2 часа ровичкане,самообразоване и ядове,излезе счупена кабелна обувка на място което трудно би помислила че съществува :o .Такива работи......И подкрепям че ако все пак имаш притеснения за нещо,да я гледат на свестни майстори на препоръчано място щото знае ли човек.....А колегите на неделната фордовка смятам че наистина ще ти помогнат най-добре :lol: :wink:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 22 мар 2005, 10:11

Ами премериха ми го с нещо, от магазина от който си купих акумулатора и ми казаха, че е под 14 малко. Аз утре ще разбера.

Потребителски аватар
dpower
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
Модел на автомобила: Civic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Моята лампичка

Мнение от dpower » 22 мар 2005, 13:54

доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз. Не бях си отремонтирал стартера тогава и много се мъчеше горкият. Сега се зарежда; съдя по това, че не съм го свалял от колата за допълнително зареждате с токоизправител, а минаха големите студове тази зима. Предполагам, че отчасти проблемът може да се дължи на това, че ремъкът ми за алтернатора е с една писта по-тесен, понеже шайбата на алтернатора (ролката или там както се казва) е назъбена на крайната си писта и ако се сложи ремък с пълна ширина ще се наръфа от назъбеното и ще се скъса много бързо. Та така, предполагам, че след палене нещо не завърта както трябва. А може и проблемът да е съвсем друг. Всъщност, един път си направих опит: Запалих колата и гледам - лампата за акумулатора свети. Слизам и лягам отпред и гледам - абе върти се, пущината. Ами сега? от какво да е, след като шайбата се върти? Влизам, подавам газ, изгасва лампичката, излизам, лягам пак - ми пак се върти. Де да знам, може да са четки...

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 22 мар 2005, 14:02

Polly написа:Ами премериха ми го с нещо, от магазина от който си купих акумулатора и ми казаха, че е под 14 малко. Аз утре ще разбера.
Виж сега, не ставаше дума за хората, които са ти продали акумулатора! :wink:

При тях в гаранционния срок винаги ще ти казват че проблема ти е в колата. Но три дена след гаранцията ще ти кажат че акумулатора се е скапал и услужливо ще ти предложат да си купиш нов! :D :D :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята лампичка

Мнение от kEFi » 22 мар 2005, 15:37

dpower написа:доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз....
...възможно е това да става, ако си сложил акумулатор с по-голям капацитет от предписания. Не че е беля, но алтернатора не сварва да го зарежда - затова и предполагам свети малко по-дълго...предполагам :wink:

bobi 68
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

А такааааааааааа......

Мнение от bobi 68 » 22 мар 2005, 16:38

acj написа:
Polly написа:Ами премериха ми го с нещо, от магазина от който си купих акумулатора и ми казаха, че е под 14 малко. Аз утре ще разбера.
Виж сега, не ставаше дума за хората, които са ти продали акумулатора! :wink:

При тях в гаранционния срок винаги ще ти казват че проблема ти е в колата. Но три дена след гаранцията ще ти кажат че акумулатора се е скапал и услужливо ще ти предложат да си купиш нов! :D :D :D
дойдохме си на думата! :wink: :lol:

Потребителски аватар
dpower
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
Модел на автомобила: Civic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моята лампичка

Мнение от dpower » 22 мар 2005, 18:59

kEFi написа:
dpower написа:доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз....
...възможно е това да става, ако си сложил акумулатор с по-голям капацитет от предписания. Не че е беля, но алтернатора не сварва да го зарежда - затова и предполагам свети малко по-дълго...предполагам :wink:
Не, и със стария беше така.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта