МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Здравейте приятели! По време на дъждовете тези дни се прояви проблем с ел. инсталацията на моето Скорпио 97-ми набор. От начало колата не искаше да пали, въпреки че стартера въртеше добре, после колата успя да запали най-накрая но малко по-късно загасна безпричинно и до там....изтеглихме я на буксир. По време на тегленето (колата беше на контакт) забелязах че уредите на таблото правят странни неща. Примерно километражът и оборотомерът рязко удряха до край. Подсушихме колата и напръскахме с контакт-спрей при бушоните и релетата и колата запали отрас, всичко беше ок докато не закъса пак. Този път вече се случват още по-странни работи. Колата сама си включва късите светлини при положение че от ключа на таблото те са спрени и после сами си изключват и пак включват и така произволно
. Не знам какво да правя. Карах я на електричар и той я подсуши, но проблема с фаровете пак се появи. Друго което забелязах е че от кутията с релета под предното стъкло от шоферската страна се чува слаб пращящ звук сякаш от лошо съединение, а на пръв поглед всичко е ок. Безкрайно ще съм благодарен за вашите съвети!

Скорпион ме жили...
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
На пръв поглед може да е наред, но докато не я погледнеш като хората не може да си сигурен. Съветът ми е да свалиш централното разпределително табло (демек кутията с бушоните), да я отвориш и да погледнеш как е платката вътре - да не би да имаш кофти спойки, нагоряли пътечки, окъсяване и прочие. Същото важи и за другата кутия с бушони - при двигателя (не знам Скорпиото дали има такава, сигурно има). Имай напредвид, че като нищо можеш да се запалиш, особено щом чуваш пращящ звук (искрене?)... Дръж си пожарогасителя под ръка и действай преди белята да е станала по-голяма.
Последна промяна от debug на 21 мар 2008, 12:49, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Благодаря колега. Искри не саъм забелязал. Ще пробвам да разглобя. Иначе за сега съм откачил акумулатора за да избегна рисковете
Скорпион ме жили...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Като свалиш таблото с бушоните и релетата и прегледаш платката ще видиш, че е окислена.
Добре си откачил акумулатора, че иначе можеше и пистите да отидат.
Почистваш всичко до блясък и дори ако имаш възможност ги калайдисай с поялник.
След това си купи малко колофон (от музикалния магазин - ползват го за лъковете на цигулки и др.) и направи 10% разтвор със медицински спирт.
Като си готов мажеш платката 2-3 пъти с четчица и си готов за следващите 4-5 години. Не забравяй да изчакаш предишния слой да изсъхне.
Добре си откачил акумулатора, че иначе можеше и пистите да отидат.
Почистваш всичко до блясък и дори ако имаш възможност ги калайдисай с поялник.
След това си купи малко колофон (от музикалния магазин - ползват го за лъковете на цигулки и др.) и направи 10% разтвор със медицински спирт.
Като си готов мажеш платката 2-3 пъти с четчица и си готов за следващите 4-5 години. Не забравяй да изчакаш предишния слой да изсъхне.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Идеята е много добра, nikolovvd, но имам следния проблем: не мога да достигна до платката (става въпрос за тази която е в кутията под предното стъкло от лявата страна). Много ще съм благодарен за един съвет как да я разглобя тая кутия и да извадя платката. При мен няма винтове за демонтаж на кутията.
Скорпион ме жили...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Развиваш трите винта на чистачките и сваляш чистачкити и механизма (всичко е хванато за пласмасата).
Сега вече имаш свободен достъп до таблото. Не забравяй преди да върнеш механизма с чистачките да капнеш по някоя капка масалце, където има движещи се части и на лагерите на моторчето (лека профилактика - така или иначе си го свалил).
Мислех в Неделя да ти направя малко снимки, но не остана време. Ако имаш затруднения - пиши.
Сега вече имаш свободен достъп до таблото. Не забравяй преди да върнеш механизма с чистачките да капнеш по някоя капка масалце, където има движещи се части и на лагерите на моторчето (лека профилактика - така или иначе си го свалил).
Мислех в Неделя да ти направя малко снимки, но не остана време. Ако имаш затруднения - пиши.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Справих се с демонтажа на 2-те кутии. Като отворих кутията от шоферската страна се натъкнах на цяло наводнение. Всичко плуваше вътре че даже и кал имаше. Разбрах че на моето скорпио му липсват панелите за предпазване на въпросните кутии, както и каналите за отводняване са запушени. Сега кутиите са подсушени и почистени от клеясало остава само монтажа. Решил съм тази която беше наводнена да я вградя в купето (зад таблото отдолу съм й харесал място). Стискайте палци всичко да се получи добре.
Скорпион ме жили...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Няма смисъл да го вкарваш вътре.
Ако си оправил отводняването (отпушил си отвора) проблемите ти отпадат.
Ако толкова много искаш да го изолираш от вода иди в магазин "Всичко за 1 лев" и си купи подходящо правоъгълно лигенче и го закрепи над таблото.
Ако си оправил отводняването (отпушил си отвора) проблемите ти отпадат.
Ако толкова много искаш да го изолираш от вода иди в магазин "Всичко за 1 лев" и си купи подходящо правоъгълно лигенче и го закрепи над таблото.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Нещата се закучиха жестоко....оказа се че проблема не е от кутиите с бушоните, поне така майстора твърди. Нямало ток на бубините. установихме че не е от комутатора, не са самите бубини, и от фабричния имобилайзер също не е. Сега ще проверим да не е от компа...Истината е че вече съм много отчаян, моля пишете вашите предположения за проблема. Сега колата не пали и това е. Стартера върти, но явно има отечка на ток, т.к. акумулатора пада бързо, иначе проблема с фаровете се оправи.
Скорпион ме жили...
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Вече имам диагноза от МП и тя е изгнил кабелен сноп от ДВГ кум датчик на коляновия вал. Сега се залавяме с едни майстори да го оправяме тоя сноп. Благодаря на всички които бяха съпричастни и писаха по темата!
Скорпион ме жили...
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 01 фев 2008, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus mk 2.5;2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (LPG); '08
Seat Ibiza 1.4i LPG
Ex: Opel Vectra A C20NE + LPG '90
Ex: Ford Escort 1.8 TD Endura DE 90 к.с. '98
Ex: Fiat Brava 1.9 JTD 105 '00
Ex: Ford Scorpio 2000 16V DOHC, 136 к.с. '95
Ex: Citroen ZX 1.4 Mi '92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОКРА ИНСТАЛАЦИЯ НА СКОРПИО '97
Проблемът вече е решен и мога само да подчертая че Мото Пфое са напълно некомпетентни...Оказа се че снопът който те определиха за проблемен е напълно изправен. Целият проблем се е криел в клеясал куплунг, включен в модула на "engine management system". Почистих въпросния куплунг включих го и всичко беше идеално... След повече от месец излишно ходене по мъките най сетне отново не съм пеша!!! 

Скорпион ме жили...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта