Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от icoboys » 05 апр 2008, 14:10

Здравейте колеги фордовци ,въпросът ми е деликатен и отправен към майсторите жичкаджий . При подаване на контакт замервам на изхода на буксата на моторчето за празен ход и ми дава 11.5 волта, така , когато я вкарам обаче в моторчето то не щтрака , подавам напрежение директно от акумулатора и сработва, следователно работи , защо се получава така , дали не е достатъчен този ток за да сработи защото от акумулатора идват 12, 5 или повече волта или някой датчик не работи правилно , като се има в предвид че съм сменил температурният датчик който дава инфо на компа , ламбда сондата и дебитомета като си мислех че е от тях но уви . Най на края реших да отида до бош сервиза защото ми беше най близко и взимат скъпо следователно знаят много , но и това се оказа невярно , онзи само ми развърте едно болче на дроселовата клапа ( демек я поотвори малко ) , но проблема си остана , а той всъщност е : НЕ МИ ДЪРЖИ ВИСОКИ ОБОРОТИ ПРИ СТУДЕН МОТОР ( ГАСНЕ 0СОБЕННО АКО ВРЪТНА МАЛКО ВОЛАНА ИЛИ ПУСНА ПАРНОТО ;) ) Моля за съвет !

П.П

геобразното маркуче което смука въздух от картера е проверено , купил съм и чисто ново моторче за празен ход , но както се сещате напразно ;) потенциометъра на дроселовата клапа съм го замервал покачва плавно съпротивлението при плавно завъртане без да накъсва и да прескача .Единствените датчици за които се сещам и не са пипани са датчика на всмукателните тръби за мерене на тепературата на засмуканият въздух и датчика на хол , на коляновия вал , дали може да е от тях причината за ниските оботори сутрин рано и гаснене ?
Последна промяна от icoboys на 05 апр 2008, 19:25, променено общо 2 пъти.
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: към жичкаджийте !!!

Мнение от mrdds » 05 апр 2008, 16:03

според мен се насочи към сензора за температурата на въздуха и дебитомера.
Датчика на хол или работи или не.Това е твърде проста електроника за да прави проблеми от време на врееме или да работи на някакво изменение от нормалното.
Според мен преди всичко ресетни стойностите на компютъра като откачиш акумулатора и обучиш ПРАВИЛНО след това.
Провери със друг въздушен филтър-нов,ако този с който си е стар.

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: към жичкаджийте !!!

Мнение от OhljovchO » 05 апр 2008, 18:48

Пробвай да замериш напрежението при включена в моторчето букса. Ако имаш кофти връзка/нещо окислено ще мериш малко по-малко напрежение при извадена букса, но при включена то ще пада съвсем и няма да може да прекара достатъчен ток през веригата, за да сработи моторчето.

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: към жичкаджийте !!!

Мнение от icoboys » 05 апр 2008, 19:16

OhljovchO написа:Пробвай да замериш напрежението при включена в моторчето букса. Ако имаш кофти връзка/нещо окислено ще мериш малко по-малко напрежение при извадена букса, но при включена то ще пада съвсем и няма да може да прекара достатъчен ток през веригата, за да сработи моторчето.


сега току що пак го мерих .Направи ми впечатление че спрямо минуса на клемата (на моторчето ) и минуса на акумулатора дава 130 кома.Значи аз така си го обяснявам и ще кажа после защо . Явно този минус който идва към клемата минава през някакво съпротивление което се мени в зависимост от това колко е загрял мотора и ако не се лъжа понеже кабелите на там водят това нещо за съжаление се намира в компа което е много лошо защото ако наистина води тоя минус на там отиваме на много скъпа джаджа (утре ще проследя кабела(минуса на клемата на моторчето на пртазния ход ) и ще пиша ) , неможах днес да го направя защото заваля.
До тзи извод стигнах след като му подадох директен минус на моторчето двигателя дигна твърди 2500 оборота и не се снижаваха поради простата причина че клапата на моторчето беше отворена до край , но когато минуса отслабва поради така нареченото от мен реголируемо съпротивление клапата се затваря постепенно и мотора намалява оборотите вслетствие на загряването .Може и някой датчик да управлява тоя минус , но кабелчето отиваше към компа , но не съм сигурен.Ето защо на мултицета ми показваше 11.5 волта а крушката от 5 вата не светна поради голямото съпротивление на минуса (слабия минус ) то и за това моторчето не щтрака .

Най общо казано е че компа е запаметил работата на топъл двигател и при студен мотор нещо там в компа не пропуска по хубав минис за да се отвори малко клапата за да вдигне по височки обороти .Дано да сте ме разбрали от всичко това написано до тук .
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от ivocsim » 06 апр 2008, 00:00

За колко купи моторчето? Аз имам същия проблем с тази разлика, че като загрее държи 1000 оборота. Това пък от какво може да е?

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от icoboys » 06 апр 2008, 13:17

ivocsim написа:За колко купи моторчето? Аз имам същия проблем с тази разлика, че като загрее държи 1000 оборота. Това пък от какво може да е?

Моторчето го взех оригинално от ул "Цар Симеон" от един магазин на Форд за 160 лв. , но не бързай да го сменяш извади буксата от него и му подаи 12 волта от акумулатора , ако цъка леко значи сработва и моторчето работи ако ли не мойто седи чистак бърсак в гардероба ще ти го дам за 100 лв., а щтях да забравя имам и чисто нов дебитомер на :"хелла " който взех от бош за 250 лв , като мислех че проблема е от него но сега и той седи в къщи него го продавам за 180 лв.
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от ivocsim » 06 апр 2008, 16:11

Много вали днес ще пробвам като спре. Моето моторче е на много кофти място. Клекторите са ми пласмасови и е отдолу. Само на канал може да се бръкне до него. Ти това, което го имаш може ли да ми го снимаш да го видя, че имам съмнения да ли е същото? Може и да стигнем до сделка!

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от icoboys » 06 апр 2008, 17:57

ivocsim написа:Много вали днес ще пробвам като спре. Моето моторче е на много кофти място. Клекторите са ми пласмасови и е отдолу. Само на канал може да се бръкне до него. Ти това, което го имаш може ли да ми го снимаш да го видя, че имам съмнения да ли е същото? Може и да стигнем до сделка!

Ето го моторчето : http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от vladislav » 07 апр 2008, 09:51

Колега и при мен го правеше това с не подържане на обороти на студен или като загрее двигател, но само на бензин.
Много неща съм пробвал, клапан съм купувал но втора ръка, в момента е с оригиналното моторче, но почистен клапан с обезмаслител - като марка "меглио". На мереше и при мен показваше 11,5 в.
И бензин само v-power 95. Имах съмнения в датчика за температурата на блока, но така и не можах да го сменя на много кофти място е при мен. Последно в което се усъмних са свещите, чак сега преди 1000 км. ги смених с нови оригинални и видях че разстоянието е повече от 1 мм., те и старите бяха оригинални, но явно това разстояние трябва да се проверява на известен пробег.
Почистването на клапана и проверката на свещите поне ще излезе без пари, е освен цената на обезмаслителя.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от ivocsim » 10 апр 2008, 19:18

Много благодаря за съветите! Свещите смених, кабелите са ок и ... Ако си ме разбрал правилно аз с оборотите на студен ДВГ по-скоро нямам само където са ниски 600-700. Като влезе в опт. температура кове на 1000 об. Мисълта ми е не е ли правилно като е студен да са 1100-1200 об и след това да падне на 800-900 (по книга са 875 +/- 50) АГУ нямам!!!! ;):

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от tankovbg » 11 апр 2008, 14:11

При студен двигател трябва оборотите да са около 1200, след което да паднат на около 800.
Един съвет към всички, периодично си развивайте, почиствайте и завивайте местата където минусовия кабел контактува с шасито и двигателя, завишеното съпротивление там прави много лоши шеги. Същото правете и с плюсовите кабели.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от ivocsim » 15 апр 2008, 22:55

Колега tancovbg мога ли да те помоля да си снимаш твоето моторче за да покажем какво разнообразие има!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от paci » 16 апр 2008, 00:18

ivocsim написа:Колега tancovbg мога ли да те помоля да си снимаш твоето моторче за да покажем какво разнообразие има!
Аз съм качил снимки на моето из форума и мисля, че същото като на 1,25.
Какво те интересува?

Потребителски аватар
NikiNew
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 28 мар 2006, 13:52
Модел на автомобила: ESCORT CLX 1.4 Mi 92'
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Мнение от NikiNew » 23 апр 2008, 19:07

Имам сходен проблем. Реших вместо да пръскам пари по "майстори", да си закупя ново стъпково моторче за регулиране на ниските обороти и евентуално нова дроселна клапа или поне тампона да и сменя. От "ЕВРО 07", днес ме уведомиха, че изобщо намат в наличност такива части за Форд /всички модели/.
Някой ще каже ли, от кой ВНОСИТЕЛ/съответно ДИСТРИБУТОР си е закупувал подобни части ?!???

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта