Проблем със СТАРТЕРА

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Проблем със СТАРТЕРА

Мнение от JoroM » 18 дек 2005, 02:46

Откакто взех колата имам проблем с тоя стартер! Проблема е следния: рядко стартера зацепва и върти както трябва! В повечето случай върти неравномерно, като издава странни звуци! Винаги зацепва - НО не винаги както трябва! Отварях го, шлайфах колектора, смених му четките с некви италиански, и не се оправи! Съмнението ми е в бубината на бендикса - и по-точно вътре в нея да има лоша спойка! Ама тя е капсулована и нищо не мога да направя, освен да гадая! Някой имал ли е такъв проблем???

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 18 дек 2005, 09:11

А втулките как са?Понеже е доста вероятно и от тях да прави такива номера :o

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 18 дек 2005, 12:18

Добре са, аз затова почнах да се съмнявам че проблема е лоша спойка а не механичен! На Самарата подобен проблем беше точно от втулката, и съответно го оправих бързо, тук за съжаление не е от това!

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 24 дек 2005, 13:25

Един познат имаше такъв проблем и се оказа, че има късо съединение в ротора.Може и от шалтера да е.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 26 дек 2005, 01:37

Не ми се вярва да е късо съединение, щото отвреме/навреме върти както трябва! Какво имаш впредвид под "шалтер"?

Потребителски аватар
adis_78
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от adis_78 » 26 дек 2005, 19:25

Колега,

шалтера се разкапсулова много лесно - може да изглежда масивен корпуса, но не е:-)

Взимаш средно голяма отвертка и лека полека отваряш запресовката откъм бакелитената част (пази се само от отплесващи отвертки - боли;-)). Като напреднеш не забравяй да отпоиш краищата на бобината отвън и после нещата стават интуитивни;-)

Като сглобяваш, намачкай обратно корпуса. Е, той няма да е като преди, а по-скоро като бирена капачка, но ко ти пука - няма да ходиш на изложение с него;-)
Може да му мазнеш и малко силикон да не влиза влага вътре.

Друго нещо, което аз правих когато имах проблема е почистване на всички силови кабели, както тези на стартера, така и на тези на акумулатора.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 27 дек 2005, 11:16

По някога се сабира батак ж соленоида и котвата на бобината затяга в някакво си положение.провери дали стифа ток на бобината и дали върти като дадеш на късо дебелите болтове на стартера

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 27 дек 2005, 23:10

Скоро го почвам, и ще го разглобя на съставните му части! Мисля че най-после ще го оправя тъпия стартер! Благодаря за отговорите! :)

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 06 яну 2006, 13:31

Колега.аз ти препоръчвам да си занесеш стартера в един от многото сервизи за стартери,алтернатори,които са на светофара на раковска и сливница,за около 50 лв сте ти оправят каквото трябва,аз съм ходил там и съм доволен!!! Наи важното е че става за 1,2 часа!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 яну 2006, 13:57

Преди 5-6 год. на стария ми орион (1.6D/87) имах проблем със стартера. Бендикса изхвърля, но не върти - зацепва от 2-3 опит за палене и издаваше странен шум. Проблема беше износени зъби на зъбното колело (онова на коляновия вал за който се зацепва стартера). Проблема се реши чрез обръщането му (в сервиз). Най-странното беше че зъбите не се износват равномерно (всичките) а само половината бяха износени (от едната страна половината !?). Това както ми обясниха майсторите е защото коляновия вал винаги спира (само при дизел !?) в едно и също положение и стартера се зацепва с едни и също зъби - така след 2-3 опита за палене вероятността да се попадне на здрави зъби е по-голяма.

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

Мнение от S>G>Bankov » 06 яну 2006, 15:16

още едно предложениекато завъртиш на контакт и запалваш стартера върти но не пали и чак когато връщаш кюча се мъчи да запали ако го имаш пози признак товае контактния ключ,но там пипаи само ако имаш нерви финни инстроменти вероятно имаш зацапани пластини.
п.с. ако пипаш там гледаи да запомниш кое от каде е успех :wink:
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 33 госта