Страница 1 от 1

Зумер на фаровете - проблем - РЕШЕН

Публикувано: 16 дек 2008, 13:37
от pux
Днес забелязах, че не ми работи зумера за включени фарове. Също така, преди като карам на фарове, когато гася ми светваше плафона в купето, а сега не ще. Иначе самият плафон си работи, когато се отваря вратата. Преполагам, че може да има някаква връзка със зумера. Та въпроса ми е къде да търся проблема - има ли нещо бушон, реле, къде се намира и т.н.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 13:49
от tankovbg
За зумера и за плафона след гасене се взима сигнал (маса) от бутона на шофьорската врата, вероятно ти е прекъснал този кабел (може в самия гумен шлаух между вратата и купето).

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 14:23
от pux
Не случайно споменах, че плафона работи, когато отворя вратата т.е. връзката бутона на вратата<->плафон е ОК. Плафона не работи само в случая, когато изкюча двигателя, без да отварям вратата. Преди светеше някакви си там секунди. Може аз нещо да не разбирам ... или на вратата има 2 бутона?

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 14:40
от tankovbg
Не пречи да погледнеш колко са бутоните на вратата, но трябва да е един от който има две връзки, едната е за плафона да светне като отвориш вратата, другата е за зумера и устройството за забавено гасене на плафона, тази последната е прекъснала някъде, къде точно е съединена към бутона трябва да видиш и да я проследиш, започни от бутона извади го не е проблем това, после гледаш жиците нататък докато откриеш. Иначе как да гадаем къде е проблема ти.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 14:52
от pux
tankovbg написа:Не пречи да погледнеш колко са бутоните на вратата, но трябва да е един от който има две връзки, едната е за плафона да светне като отвориш вратата, другата е за зумера и устройството за забавено гасене на плафона, тази последната е прекъснала някъде, къде точно е съединена към бутона трябва да видиш и да я проследиш, започни от бутона извади го не е проблем това, после гледаш жиците нататък докато откриеш. Иначе как да гадаем къде е проблема ти.
Да прав си, не пречи да погледна. Благодаря за идеята. Не е ли по-логично, обаче, проблема да е в другия край на веригата т.е. при ключа за фаровете? Иначе, намерението ми беше, не да гадаем, а по описаните"симптоми" максимално точно да се опитаме да локализираме дефекта. Или някой с подобен проблем да сподели опита си.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 15:55
от stoy@n
Провери дали зумера ти е в ред :roll:

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 16:16
от pux
stoy@n написа:Провери дали зумера ти е в ред :roll:
Бих го направил, стига да знам как и къде да го търся. Идеи?

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 16 дек 2008, 17:11
от stoy@n
Хубав въпрос! :roll:
Колегите с Фокус трябва да се включат.От ляво под таблото е ама къде точно.......

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 10:27
от pux
Сори - проблема май е по-различен, ама вчера по светло нямаше как да го забележа :(. Всъщност не ми свети цялото табло и приборите - парно, толо/студено и т.н. Вероятно е някой от бушоните. Сега ще ходя да ги гледам.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 11:49
от NEDIM`S
Имах същия проблем с Ескорт.При мен беше от кофти бушон.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 13:41
от pux
Мдааа, сега гледах бушоните. Имаше един изгорял - No 32 (15А) на таблото под кормилото. Смених го. Като резултат при контакт приборите светват ... и бушона изгаря. Някакви други идеи? Опасно ли е ако пробвам с бушон 20А? Че не съм много на ти с жиците. Или пък проверен майстор, който може да го оправи. Никак не ми се ще някой да тръгне да разглобява по таблото и да си остави ръцете :(.

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 15:04
от stoy@n
Няма смисъл според мен да пробваш с 20А бушон.Някъде във веригата ти прави "късо"!Ако имаш човек който разбира от ел.е най добре да се обърнеш към него.Доста неща са на този бушон и трябва да се огледа от къде прави "късото".

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 15:05
от debug
Търси къде дава на късо, не сменяй бушона с по-голям! А "зумерът" е част от електронния модул с реле-време и др. функции, който е монтиран на самото бушонно табло (една черна кутийка).

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 17 дек 2008, 17:18
от kriki
Таблото не трябва ли да свети на габарит. Ако е така виж дали ти светят при изгорял (изваден) предпазител лампите от зад на номера. Ако не светят най вероятно някоя от тях дава късо към корпус. Ако искаш удари един на капака от зад и пробвай след това дали пак ще гори

Re: Зумер на фаровете - проблем

Публикувано: 19 дек 2008, 09:57
от pux
kriki написа:Таблото не трябва ли да свети на габарит. ако е така виж дали ти светят при изгорял (изваден) предпазител лампите от зад на номера. Ако не светят най верочтно някоя от тях дава късо към корпус. Ако искаш удари един на капака от зад и пробвай след това дали пак ще гори
Евала бате! Това беше проблема. Хиляди благодарности. Д' ги е. у лампичките :).