Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...(РЕШЕН)
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...(РЕШЕН)
Здравейте,
Днес се регистрирах, защото имам нужда от помощ и когото и да попитам, получавам само разнородни отговори.
Малко предистория... Преди 2-3 месеца, една сутрин колата просто не запали, изви два пъти и кюфна. Заредих акумулатора и после я закарах на жичкаджия. Оставих я и след 1-2 часа рече, че алармата най-вероятно прави проблеми. Тя че правеше, правеше... Жичкаджията смени алармата с нова.
Всичко весело и хубаво до момента, когато пак същия номер (невъзможността да запаля се случва обикновено в понеделник сутрин, когато не съм карала колата от събота).
Пак заредих акумулатора, пак на жичкаджията я закарах и той вика "нов акумулатор, този ти е стар" (от 4 години), "я виж празни са клетките" ... Е добре и на 30.12.08 ми донесе новия акумулатор. Карах 10 дена и на 12.01.09 в най-големия студ, отново понеделник сутрин, след като не е карана колата от събота, пак не можах да запаля! Просто полудявам! Сега зареждам акумулатора у дома, а после?
Разни хора ми разправят, че понеже се кара на фарове, с топло в колата и други такива и за това станало така! Можело пък алтернаторът да не зарежда... Или пък акумулаторът може да е престоял в магазина повечко...
Не знам дали да си вярвям на жичкаджията? Но какъв е шансът да намеря добър, който няма да ме метне също? Посъветвайте ме какво да правя сега, да я карам ли или да търся майстор веднага?
Днес се регистрирах, защото имам нужда от помощ и когото и да попитам, получавам само разнородни отговори.
Малко предистория... Преди 2-3 месеца, една сутрин колата просто не запали, изви два пъти и кюфна. Заредих акумулатора и после я закарах на жичкаджия. Оставих я и след 1-2 часа рече, че алармата най-вероятно прави проблеми. Тя че правеше, правеше... Жичкаджията смени алармата с нова.
Всичко весело и хубаво до момента, когато пак същия номер (невъзможността да запаля се случва обикновено в понеделник сутрин, когато не съм карала колата от събота).
Пак заредих акумулатора, пак на жичкаджията я закарах и той вика "нов акумулатор, този ти е стар" (от 4 години), "я виж празни са клетките" ... Е добре и на 30.12.08 ми донесе новия акумулатор. Карах 10 дена и на 12.01.09 в най-големия студ, отново понеделник сутрин, след като не е карана колата от събота, пак не можах да запаля! Просто полудявам! Сега зареждам акумулатора у дома, а после?
Разни хора ми разправят, че понеже се кара на фарове, с топло в колата и други такива и за това станало така! Можело пък алтернаторът да не зарежда... Или пък акумулаторът може да е престоял в магазина повечко...
Не знам дали да си вярвям на жичкаджията? Но какъв е шансът да намеря добър, който няма да ме метне също? Посъветвайте ме какво да правя сега, да я карам ли или да търся майстор веднага?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
С един прост мултицет от 5лв. може да провериш най-важното. Като запалиш дали на клемите на акумулатора напрежението се вдига от 12V на 14V. Може също да се провери има ли някаква консумация. Например може в багажника да не ти гасне лампата, може аудиото да прави бели и т.н.
- ivailo rachev
- потребител
- Мнения: 429
- Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
- Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
- Местоположение: габрово
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
може да имаш проблеми с масата някъде и да не дозарежда алтернатора.най-добре както каза колегата с мултицет като запалиш колата измерваш напрежението трябва да е 14v,но после го примери и с включени фарове и парно.аз имах такъв проблем на другата ми кола и аз като теб си купих нов акомулатор,защото имервам напрежението и е както трябва,а се оказа че когато включа фаровете алтернатора не зарежда.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Стига с тва ПАРНО уе деева мааму начиivailo rachev написа:но после го примери и с включени фарове и парно ...
К'ва е разликата за консумация на ЕЛ. инсталацията, това дали минава загрял антифриз през радиаторчето в купето или не?!
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Направи както ти казват колегите но със включени фарове.На 1500-2000 оборота не трябва да показва по-малко от 13.5V.Според мен по скоро причината е в "утечка" в инсталацията.Плафони,осветление в багажника,аудио система,аларма а може и от друг консуматор.Можеш да провериш по системата на изключването.При изваден ключ за стартиране махни предпазителите на предполагаемите проблемни консуматори.Ще ти трябва и постоянно токов ампермер-10А ще свърши работа.Свързваш го последователно във веригата на акумолатора и поставяш обратно един по един предпазителите като следиш за консумацията върху ампермера.Ако ти се струва сложно по-добре се обърни към приятел който разбира от тези неща иначе може да повредиш уреда(ампермера)или да направиш по-голяма беля...
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Благодаря ви на четиримата !!! >:D<:
Ще пробвам с мултицет, може и да открия в къщи такова чудо Малеее ще стана спец по фордовете!
Наистина съм се видяла в чудо. Само не знам ако е утечка какво ще правя. Чувала съм че такива най-трудно се идентифицират.
Това с ампер... какво беше също е вариант.
И да, парното ток не черпи, нагряването на задното стъкло може
Жалко, че застудя, и стана тъмно, та да се пробвам но почивните дни ставам автомонтьор-жичкаджия!Вчеравсе пак си свали акумулатора
А да послея ли да си карам колицата, преди да съм извършила тези манипулации? Сигурно ще кажете - най-много да не мога да подпаля някоя сутрин пак...
Ще пробвам с мултицет, може и да открия в къщи такова чудо Малеее ще стана спец по фордовете!
Наистина съм се видяла в чудо. Само не знам ако е утечка какво ще правя. Чувала съм че такива най-трудно се идентифицират.
Това с ампер... какво беше също е вариант.
И да, парното ток не черпи, нагряването на задното стъкло може
Жалко, че застудя, и стана тъмно, та да се пробвам но почивните дни ставам автомонтьор-жичкаджия!Вчеравсе пак си свали акумулатора
А да послея ли да си карам колицата, преди да съм извършила тези манипулации? Сигурно ще кажете - най-много да не мога да подпаля някоя сутрин пак...
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Разликата в във "финтифлятора" на парното. Вентилаторът е към 60W на пълна мощност, нагревателите на задното стъкло са 200-300W, ако младежът пуска и фаровете за мъгла можеш да добавиш още към 100W, отделно постоянно включените фарове (предни и задни) добавят към 120W, и сметката излезе на: 60+200+100+120=480Wpaci написа:Стига с тва ПАРНО уе деева мааму начиivailo rachev написа:но после го примери и с включени фарове и парно ...
К'ва е разликата за консумация на ЕЛ. инсталацията, това дали минава загрял антифриз през радиаторчето в купето или не?!
Друг въпрос е, че при колегата (според мен) има някаква утечка.
- petermr
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 17 май 2008, 08:20
- Модел на автомобила: mondeo kombi-1,6, 16v zetek E-97y12m
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Колегата май е колежка....Ако не можеш да се справиш с измерването-аз живея на близо-прати на ЛС един номер за връзка и в събота ще го измерим.
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Опасявах се, че като видят потребителите, че съм жена, няма да приемат питането ми на сериозно.petermr написа:Колегата май е колежка....Ако не можеш да се справиш с измерването-аз живея на близо-прати на ЛС един номер за връзка и в събота ще го измерим.
Колега в къщи има мултицет и мисля, че с измерването ще мога да се справя. Но запазвам правото си, ако нещо друго ми се опъне да се възползвам от предложението.
Благодаря!
Много се надявам да не е утечка, защото това означава, че ходенето по мъките ще продължи до... бог знае кога!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4777
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
един съвет -предложение към дамата(ако приема разбира се)
Бъкстон е близо до Бул. България -ако се движиш от центъра посока Бъкстон по бул. България уличката преди светофара за Борово е така да кажа акомулаторджийница -точно на ъгъла
продават, зареждат акомулатори и диагностицират такива срещу 5 лв.
името на фирмата е ТЕМА
диагностиката се състои в следното :
проверка на електролита(има ли го ,няма ли го и ако го няма доливат при условие че не се е скапал) като и гъстотата му,проверка на стартовия ток на акомулатора ,както и колко би издържал на стартиране
и накрая отечките -при кола в покой замерват и казват има или няма отечка
не е скъпо ,не ти е далече и би могла да се пробваш
пожелавам ти успех
Бъкстон е близо до Бул. България -ако се движиш от центъра посока Бъкстон по бул. България уличката преди светофара за Борово е така да кажа акомулаторджийница -точно на ъгъла
продават, зареждат акомулатори и диагностицират такива срещу 5 лв.
името на фирмата е ТЕМА
диагностиката се състои в следното :
проверка на електролита(има ли го ,няма ли го и ако го няма доливат при условие че не се е скапал) като и гъстотата му,проверка на стартовия ток на акомулатора ,както и колко би издържал на стартиране
и накрая отечките -при кола в покой замерват и казват има или няма отечка
не е скъпо ,не ти е далече и би могла да се пробваш
пожелавам ти успех
времето е като парите-никога не стига
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Благодаряти pepi1, приемам съвети, стига да не станат много разнородни и да се върна на кота нулева - да не знам какво да правя от много съвети Ще отида, поне ще проверя сега през почивните дни... На мен ми казаха и още едно място- пак преди бул.България, но в блока успоредно на булеварда, а може да се окаже същото място. Най-напред ще трябва да си сложа акумулатора в колата, де и да я подкарам, но не мисля, че ще е проблем.pepy1 написа:един съвет -предложение към дамата(ако приема разбира се)
Бъкстон е близо до Бул. България -ако се движиш от центъра посока Бъкстон по бул. България уличката преди светофара за Борово е така да кажа акомулаторджийница -точно на ъгъла продават, зареждат акомулатори и диагностицират такива срещу 5 лв. името на фирмата е ТЕМА
диагностиката се състои в следното :
проверка на електролита(има ли го ,няма ли го и ако го няма доливат при условие че не се е скапал) като и гъстотата му,проверка на стартовия ток на акомулатора ,както и колко би издържал на стартиране
и накрая отечките -при кола в покой замерват и казват има или няма отечка
не е скъпо ,не ти е далече и би могла да се пробваш
пожелавам ти успех
Много липсва като я няма, ей!
- petermr
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 17 май 2008, 08:20
- Модел на автомобила: mondeo kombi-1,6, 16v zetek E-97y12m
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Измерването се прави най-добре от 2ма.Един включва консуматорите и държи обороти,а другия гледа мултицета.А иначе-сервиза на бул.България(ТЕМА) са точно до нас и наистина момчетата работят добре.Препоръчвам ги и аз.
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Най-много да те викна и да пробваме с мултицетаpetermr написа:Измерването се прави най-добре от 2ма.Един включва консуматорите и държи обороти,а другия гледа мултицета.А иначе-сервиза на бул.България(ТЕМА) са точно до нас и наистина момчетата работят добре.Препоръчвам ги и аз.
Само, че не знам дали тези от ТЕМА работят и събота
Но утре е денят, в който поне мога да сложа акумулатора и да отида до ТЕМА... почти 100% съм сигурна, че ще запали и потегли, но не искам след седмица или 2 пак да увисна.
Благодаря ти за съветите!
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка) - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Имам въпрос как свързваме амперметъра. Едната сонда към плюса на акумулатора, а другата на леглото на бушона (и местим по бушоните) така ли? Без да е сложен бушона или слагаш бушона и върху него. Не го разбрах моля за уточнение. Каква консумация търсим? Благодаря предварително.stoy@n написа:.При изваден ключ за стартиране махни предпазителите на предполагаемите проблемни консуматори.Ще ти трябва и постоянно токов ампермер-10А ще свърши работа.Свързваш го последователно във веригата на акумолатора и поставяш обратно един по един предпазителите като следиш за консумацията върху ампермера.Ако ти се струва сложно по-добре се обърни към приятел който разбира от тези неща иначе може да повредиш уреда(ампермера)или да направиш по-голяма беля...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Половината от мненията не съм ги чел затова ме извинете, защото проблема е ясен от самолет .
Проблема е, че някъде има утечка. С други думи има нещо, което е включено непрекъсната. Обикновенно е лампа в багажника, в жапката, някъде другаде в затворено пространство, където не се вижда светлината, а е възможно в таблото да има окисляване и да тече ток.
Сигурен съм, че генератора ти зарежда с над 14V напрежение и стария ти акумулатор е здрав. Ако не се справяш с измерванията отиде при жичкаджия и го накарай да ти измери консумацията от акумулутара при изваден ключ, затворени врати и включена аларма. Това за алармата се прави като при отворен капак на двигателя се блокера сензора (то е един контакт) който дава сигнал на алармата, че капака е отворен. Целта е да няма никаква консумация, за да се провери колко консумира самата аларма. След това вадиш предпазитела на алармата и същата манипулация. Ако имаш консумация над 50-100 mA това означава, че имаш някъде проблем по ел.инсталацията. По нивото на консумация можеш да изчислиш каква е мощността на консуматора. Около половин ампер харчи 5W крушка като тази на плафона.
П.П. Едно предложение:
Зареди си стария и новия акумулатор вкъщи. Стария, за да не го загубиш, като резерва, а новия за да него повредиш.
Закарай и стария акумулатор на проверка. Поне ще знаеш има ли капацитет и дали не е повреден. Повреден акумулатор няма да дава голям ток, но поне ще може да ти помогне при паленето някоя сутрин.
Проблема е, че някъде има утечка. С други думи има нещо, което е включено непрекъсната. Обикновенно е лампа в багажника, в жапката, някъде другаде в затворено пространство, където не се вижда светлината, а е възможно в таблото да има окисляване и да тече ток.
Сигурен съм, че генератора ти зарежда с над 14V напрежение и стария ти акумулатор е здрав. Ако не се справяш с измерванията отиде при жичкаджия и го накарай да ти измери консумацията от акумулутара при изваден ключ, затворени врати и включена аларма. Това за алармата се прави като при отворен капак на двигателя се блокера сензора (то е един контакт) който дава сигнал на алармата, че капака е отворен. Целта е да няма никаква консумация, за да се провери колко консумира самата аларма. След това вадиш предпазитела на алармата и същата манипулация. Ако имаш консумация над 50-100 mA това означава, че имаш някъде проблем по ел.инсталацията. По нивото на консумация можеш да изчислиш каква е мощността на консуматора. Около половин ампер харчи 5W крушка като тази на плафона.
П.П. Едно предложение:
Зареди си стария и новия акумулатор вкъщи. Стария, за да не го загубиш, като резерва, а новия за да него повредиш.
Закарай и стария акумулатор на проверка. Поне ще знаеш има ли капацитет и дали не е повреден. Повреден акумулатор няма да дава голям ток, но поне ще може да ти помогне при паленето някоя сутрин.
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Тази ТЕМА - сервиза, някой знае ли дали работят в събота. Звъня на телефоните, които открих в мрежата, но единият е факс, а другият ме праща в трета глуха!
nikolovvd, това, което си ми написал - мога ли във сервиза да помоля да гонаправят?
Ако е утечка, ще могат ли да я идентифицират или ще ме моткат, за да ми вземат пари?
(разпечатах си всички отговори, за да съм подготвена)
nikolovvd, това, което си ми написал - мога ли във сервиза да помоля да гонаправят?
Ако е утечка, ще могат ли да я идентифицират или ще ме моткат, за да ми вземат пари?
(разпечатах си всички отговори, за да съм подготвена)
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Правило №1
НИКОГА НЕ ОСТАВЯЙ КОЛА В СЕРВИЗ!
Правило №2
Стоиш и гледаш какво правят, за да не се окаже, че са сменили нещо, което не са и докоснали.
Утечките обикновенно са в таблото с бушоните. Лошото е, че е отдолу под бушоните и трябва да се разглоби и почисти. Това обаче може и да ти се размине. По-скоро има нещо, което е включено непрекъснато.
НИКОГА НЕ ОСТАВЯЙ КОЛА В СЕРВИЗ!
Правило №2
Стоиш и гледаш какво правят, за да не се окаже, че са сменили нещо, което не са и докоснали.
Утечките обикновенно са в таблото с бушоните. Лошото е, че е отдолу под бушоните и трябва да се разглоби и почисти. Това обаче може и да ти се размине. По-скоро има нещо, което е включено непрекъснато.
- Dani_Barabani
- потребител
- Мнения: 2619
- Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
- Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
- мъкаааа!nikolovvd написа: НИКОГА НЕ ОСТАВЯЙ КОЛА В СЕРВИЗ!
Стоиш и гледаш какво правят, за да не се окаже, че са сменили нещо, което не са и докоснали.
Утечките обикновенно са в таблото с бушоните. Лошото е, че е отдолу под бушоните и трябва да се разглоби и почисти. Това обаче може и да ти се размине. По-скоро има нещо, което е включено непрекъснато.
Слушам и изпълнявам... Аз по принцип вися на главата на майсторите, макар и да не съм разбирала какво правят винаги. Вися и задавам въпроси, за да ми стане ясно какво бърничкат
Само ако някой може да помогне - вж предишния ми пост...
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка) - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
nikolovvd
Как се мери колко е консумацията? Затваряме вратите, пускаме алармата и т.н. това ми е ясно. Как става самото измерване на консумацията. Благодаря nikolovvd >:D<:
Как се мери колко е консумацията? Затваряме вратите, пускаме алармата и т.н. това ми е ясно. Как става самото измерване на консумацията. Благодаря nikolovvd >:D<:
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Акумулаторът ми пада, а е чисто нов...
Разкачаш едната клема на акумулатора и последователно ампермер. Ако всичко е нормално не трябва да има повече от 100-тина mA
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта