Страница 1 от 1

Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 25 яну 2009, 18:15
от samsung_bg
Изключително рядко се случва и то при нормално загрял двигател - пали значително по-трудно. Когато мотора е студен никога не се е случвало. Акумулатора е добър, върти си без проблем. Зиме, лете пали си от раз, но когато и скимне трябва да задържа ключа 4-5 секунди, за да запали. На какво може да се дължи това?

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 25 яну 2009, 19:52
от paci
samsung_bg написа:Изключително рядко се случва и то при нормално загрял двигател - пали значително по-трудно. Когато мотора е студен никога не се е случвало. Акумулатора е добър, върти си без проблем. Зиме, лете пали си от раз, но когато и скимне трябва да задържа ключа 4-5 секунди, за да запали. На какво може да се дължи това?
Същото се случва и при мен.
Не е много често и се търпи.
Разход, динамика и разход на масло са ми отлични.

Нямам идея на какво се дължи и мислих и аз да пускам тема, но все забравям.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 25 яну 2009, 21:15
от paci
mitaka76 написа:В едно ръководство пише че възможна причина е нехерметичност на смукателната система (въздуха). Но там е написано още че тогава и работата на двигателя е неравномерна, а при вас това отсъства.
Хмм

Преди кутията ми на въздушния филтър колко е била затворена тя си знае.
От как съм я взел на първото обслужаване видяхме видите ама майсторчето вика, че няма проблем затваряла. 2 види май държаха.
При последната смяна на маслото и филтрите съм оправил видите и кутията мисля, че е затворена перфектно.

Напоследък беше зачестил проблема.
Оня ден видях, че ми се е разхлабила горната вида на снадката където се нанизва MAFa на въздушния филтър и тръбата изкочила доста.
Завих я и сега като знам за това ще наблюдавам дали има връзка.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 12:50
от tankovbg
"....При нормално загрял двигател - пали значително по-трудно........"
Замърсени инжектори според мен, които в загрято състояние изпускат гориво, което омокря свещите и съответно пада налягането в тръбопроводите. Мери се налягането на горивото при студен и топъл двигател (в изгасено състояние), за целта има една пробка на горивната рейка с малко капаче от страната на първи цилиндър(синичко или зеленичко беше май).
Чистене на инжектори не правим, а е необходимо.
Наливаме горива с какви ли не присадки, оня ден писах за отлагане на метални окиси по изолаторите на свещите ми (стават тухлено червени). Това показва повишено съдържание на присадки имащи в състава си метал. Но този метал се отлага навсякъде, дори по инжекторите.
Проучих за качествата на горивата и вече зареждам само от Лукойл и Еко.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 13:22
от by_cec
Направи си проба да палиш с малко газ ,когато е топла и ако пали веднага най вероятно прословутото клапанче (м.п.х.) ти прави парчета. Успех.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 13:33
от paci
Зареждам САМО на Лукойл!
Паля ВИНАГИ без да барам педала на газта!
Проблеми с празния ход НЯМАМ!

Това което казваш като експеримент за диагностика няма как да стане.
Проявява се в случаен момент, пали си с малко повечко завъртания на стартера и след това забравяш за проблема до следващото проявяване.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 13:53
от samsung_bg
paci написа:...
Не е много често и се търпи.
Разход, динамика и разход на масло са ми отлични.
...
Аболютно същото е и при мен. Две години и половина зареждах само от OMV, сега от два месеца само от Лукойл и това по-трудно палене си го има понякога. Що се отнася до кутията на възд. филтър при мен всичко е ОК. Прилепнала е идеално и всички види са добре. Виж инжектори никога не съм чистил и никога не съм слагал никакви добавки в бензина. Проблеми с празния ход и аз нямам, клапана съм го чистил. Задържането на високи обороти при мен беше от TPS-а.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 17:57
от Ghost_Rider
tankovbg като разкачиш куплунга на MAF двигателя не гасне. А моя байпасен клапан го чистих първо с бензин,после със спрей и си мислех ,че е OK,но като го монтирах на колата оборотите от 850 падаха на около 500. После го чистих с ултразвук и познай каква чернилка излезе отвътре,а уж го бях чистил преди това. Оттогава проблеми с ниските обороти нямам.

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 26 яну 2009, 18:35
от samsung_bg
Ghost_Rider написа:...
А моя байпасен клапан го чистих първо с бензин,после със спрей и си мислех ,че е OK,но като го монтирах на колата оборотите от 850 падаха на около 500. После го чистих с ултразвук и познай каква чернилка излезе отвътре,а уж го бях чистил преди това. Оттогава проблеми с ниските обороти нямам.
Той затова се чисти с Меглио, светва >:D<:
Колеги, като четох мненията Ви по въпроса си мисля да си почистя дюзите на ултразвук. Бързо ли става и какво трябва да питам дали имат в сервиза - ултразвукова вана ли се води :roll:

Re: Пали трудно при загрял двигател

Публикувано: 27 яну 2009, 10:03
от tankovbg
Ултразвукова вана се води
Технологията е следната:
Във вана, от която най-важен е почистващия химикал, се поставят инжекторите и за да се скъси времето на почистване, течноста се вибрира с ултразвукови излъчватели.
Това е най-елементарния способ!
Ако обаче, в този процес се включи и активиране на инжекторите с някаква честота, ефекта е много по-сериозен, отколкото чистенето им само в статично положение!
Но внимавай, не се хващай на аматьори, може да съсипеш инжекторите.

Re: проба

Публикувано: 29 яну 2009, 15:20
от Любо
Хвърлихте ме в размисъл... ама все си мисля, че ако имахте проблеми със задръстени дюзи (или "пикаещи" дюзи) това щеше да се отрази и при работата на двигателя. А вие и двамата казвате, че с динамика, разход и пр. нямате проблеми и всичко е ОК...
За това си мисля да проверите вакуум реголатора или с други думи налягането, както вече някой ви посъветва, на студен и на загрял двигател.
Тове е по-евтина процедура от чистенето на дюзите, също така е по-бърза. Освен това ще отметнете вероятна причина за проблема. Защото според аутодата е възможно трудно палене при загрял двигател:
1) електрическа връзка - акумулатор
2) горивен филтър/помпа
3) системата за постъпване на въздух/изпускане от вакуумните линии
4) Системата за управление на двигатела - връзки/кабели (Аз това го разбирам датчици, куплунци и жици)
5) ECT
6) Налягане на свежото гориво/реулатор за налягане на горивото (те за туй писах по-горе, пък реших все пак да ви дам цялото инфо от каталога)
7) инжектори
8 ) компютъра - те тва не и го пожелавам....

Re: проба

Публикувано: 29 яну 2009, 16:23
от demiro
Аз за себе си съм открил следната закономерност при моя Мондю.Ако на загрял двигател врътна веднага-пали от раз,малко да поизчакам на включен контакт и иска няколко превъртания на стартера.

Re: проба

Публикувано: 29 яну 2009, 16:31
от samsung_bg
demiro написа:Аз за себе си съм открил следната закономерност при моя Мондю.Ако на загрял двигател врътна веднага-пали от раз,малко да поизчакам на включен контакт и иска няколко превъртания на стартера.
Това при мен го няма. Пак да кажа, че проблема се появява изключително рядко, и дори да изчаквам на контакт или пък да завъртя ключа веднага, мизерийката си е на лице.
Не е болка за умиране, но може да се задълбочи и да не ще да пали.