Въпрос за автоматично светване на фаровете?
- BOYCH
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 21 дек 2008, 11:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Estate Wagon Duratorg 130 Hp Automatik.
Първа регистрация: м. 07.2003 г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Искам да попитам:
Дали някой с Форд Мондео си е сложил устройство или пък пренаредил клемореда така, че като влезне и запали, фаровете да му се включват директно, като е оставил ключа за фаровете си на къси?
Вече на два пъти ме спират да ме глобяват, щото се заплесвам, а нали е сезона на пуснатите фарове и през деня. Не са ме одрусали, но искам да си взема мерки.
Наистина нямам навик, защото съм с тотален стар навик - влизам си преди във Волвото и това е уредено от скандинавците още 80-те години на миналия век, кротко и гениално:
Ако си на 0 и извадиш ключа нищо не свети, на габарити с ключ и без ключ - светят габаритите, а ако си на къси - вадиш ключа и пак нищо не свети, но като влезеш и запалиш и тръгваш директно на запалени фарове.
Тук във Фордляка има 4-ри позиции които се дублират безмислено:
габарит-паркинг, 0, габарит, къси. И на две от позицийте като си извадиш ключа - ти сигнализира че ти свети нещо, но няма за автоматично директно палене.
Голяма тъпня!!!
В най-новите фордове мисля че това го предлагат като екстра... Аз обаче го нямам.
Мисля, че ако не се въздейства през някаква електроника - с пренареждане на клемореда би следвало да стане, като все пак искам някой който го е направил да сподели.
Казаха ми, че за 45 лв. могат да сложат с монтажа едно устройство /допълнително и извън МПФ/ с което да се постигне този ефект. В краен случай и това ще направя.
Та подвъпросче:
Някой има ли с такова устройство и да сподели впечатления
/щото не ми се ще всеки да бърка и да ми напълни компа с грешки/,
ев. това ли е нормалната цена?
Мерси предварително!
Модела е .... изписан под аватара ми.
Дали някой с Форд Мондео си е сложил устройство или пък пренаредил клемореда така, че като влезне и запали, фаровете да му се включват директно, като е оставил ключа за фаровете си на къси?
Вече на два пъти ме спират да ме глобяват, щото се заплесвам, а нали е сезона на пуснатите фарове и през деня. Не са ме одрусали, но искам да си взема мерки.
Наистина нямам навик, защото съм с тотален стар навик - влизам си преди във Волвото и това е уредено от скандинавците още 80-те години на миналия век, кротко и гениално:
Ако си на 0 и извадиш ключа нищо не свети, на габарити с ключ и без ключ - светят габаритите, а ако си на къси - вадиш ключа и пак нищо не свети, но като влезеш и запалиш и тръгваш директно на запалени фарове.
Тук във Фордляка има 4-ри позиции които се дублират безмислено:
габарит-паркинг, 0, габарит, къси. И на две от позицийте като си извадиш ключа - ти сигнализира че ти свети нещо, но няма за автоматично директно палене.
Голяма тъпня!!!
В най-новите фордове мисля че това го предлагат като екстра... Аз обаче го нямам.
Мисля, че ако не се въздейства през някаква електроника - с пренареждане на клемореда би следвало да стане, като все пак искам някой който го е направил да сподели.
Казаха ми, че за 45 лв. могат да сложат с монтажа едно устройство /допълнително и извън МПФ/ с което да се постигне този ефект. В краен случай и това ще направя.
Та подвъпросче:
Някой има ли с такова устройство и да сподели впечатления
/щото не ми се ще всеки да бърка и да ми напълни компа с грешки/,
ев. това ли е нормалната цена?
Мерси предварително!
Модела е .... изписан под аватара ми.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
На някой Фордове има място на таблото за реле за дневни светлини. Разгледай документациите - може и при теб да има.
- BOYCH
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 21 дек 2008, 11:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Estate Wagon Duratorg 130 Hp Automatik.
Първа регистрация: м. 07.2003 г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
DigiPro, ти приятелю ... като най-близо винаги си пръв с отговорите, сърдечно ти благодаря!
Аз обаче ... съм извратен и като ми влезе нещо в главата, гледам да го отметна, ако преценя че ми е важно. И понеже цената е сносна - вече темата е за затваряне.
Но да осведомя клубарите:
Значи днес ми се отвори малко време следобяда и отидох на едно място /в София срещу КАТ, под моста в ляво/ при едни алармаджии, които предварително знаех че слагат устройство което по електронен път - паралелно работи на ключа.
Набутах се с почерпката 50 лв. и вече проблема ми е решен.
Към момента не видях да има лоши странични ефекти.
Какво прави това устройство:
Както си е ключа за светлините на "0", палиш си с контактния ключ и след 2-3 секунди ти светват късите светлини и габаритите, заедно със светлините за номера. Ако искаш да си включиш халогените отпред и мъглата отзад или дългите - става по обичайния начин. Абе реално електронен дублаж на ключа, като ако искаш да не ти светват автоматично фаровете - има изнесен в кутийката с бушоните един допълнителен бушон, който го дръпваш и се връщаш към първоначалния ръчен "летен вариант".
Всичко останало е както си беше, паркинг габарити, дълги, аварийки и т.н.
Абе супер е и си мисля какво толкова е сложно това да си го има и по подразбиране в самата електроника и ключ - заводски?!
Цената принципно към момента е 45 лв., а самото устройство е под 30 лв.
Ами това е пълната клюкина, за да затворя темата.
Е който иска ще му го демонстрирам и нагледно, докато той ме насилва с някоя бира...
Аз обаче ... съм извратен и като ми влезе нещо в главата, гледам да го отметна, ако преценя че ми е важно. И понеже цената е сносна - вече темата е за затваряне.
Но да осведомя клубарите:
Значи днес ми се отвори малко време следобяда и отидох на едно място /в София срещу КАТ, под моста в ляво/ при едни алармаджии, които предварително знаех че слагат устройство което по електронен път - паралелно работи на ключа.
Набутах се с почерпката 50 лв. и вече проблема ми е решен.
Към момента не видях да има лоши странични ефекти.
Какво прави това устройство:
Както си е ключа за светлините на "0", палиш си с контактния ключ и след 2-3 секунди ти светват късите светлини и габаритите, заедно със светлините за номера. Ако искаш да си включиш халогените отпред и мъглата отзад или дългите - става по обичайния начин. Абе реално електронен дублаж на ключа, като ако искаш да не ти светват автоматично фаровете - има изнесен в кутийката с бушоните един допълнителен бушон, който го дръпваш и се връщаш към първоначалния ръчен "летен вариант".
Всичко останало е както си беше, паркинг габарити, дълги, аварийки и т.н.
Абе супер е и си мисля какво толкова е сложно това да си го има и по подразбиране в самата електроника и ключ - заводски?!
Цената принципно към момента е 45 лв., а самото устройство е под 30 лв.
Ами това е пълната клюкина, за да затворя темата.
Е който иска ще му го демонстрирам и нагледно, докато той ме насилва с някоя бира...
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Браво колега, упорит си и си решил проблема. Само един въпрос, когато устройството включи късите, и превключиш ръчно на дълги, късите угасват ли ?
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Съмнявам се.tankovbg написа:Браво колега, упорит си и си решил проблема. Само един въпрос, когато устройството включи късите, и превключиш ръчно на дълги, късите угасват ли ?
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
А трябва да ги изключи.by_cec написа:Съмнявам се.tankovbg написа:Браво колега, упорит си и си решил проблема. Само един въпрос, когато устройството включи късите, и превключиш ръчно на дълги, късите угасват ли ?
Колеги, не е необходимо да се правят каквито и да са гимнастики, ако има интерес мога да дам схемичка, приложима за всички модели, има следните характеристики:
1. Фаровете светват със регулируемо закъснение (10.15 сек. например) след стартирането на двигателя.
2. При изгасяне на двигателя и те изгасват.
3. Когато са включени светлините къси или дълги от стандартните бутони (лостчета)(например вечер) устройството се изключва автоматично и светлините се управляват по стандартния начин.
4. Има копче за изключване (например през лятото).
Състои се от минимален брой елементи, (без релета), ИС NE555, няколко резистора, електролитен кондензатор, няколко диода, един транзистор, общата сума на елементите не надвишава 10 лв. монтира се много лесно в 5 точки от стандартната инсталация- контактен ключ + 12 V, маса, генератор, реле за късите, габарити. Помества се в таблото за предпазителите в моторния отсек.
5. Схемата позволява доразвитие с есктра, например при навлизане в тунел през лятото (когато е изключена от копчето) да запалва автоматично късите и да ги изключва след излизане на по светло (от тунела).
Само трябва да потърся схемата в къщи из бумагите, правих я преди 3 год. и остана на продадената ми Фиеста.
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
tankovbg написа:А трябва да ги изключи.by_cec написа:Съмнявам се.tankovbg написа:Браво колега, упорит си и си решил проблема. Само един въпрос, когато устройството включи късите, и превключиш ръчно на дълги, късите угасват ли ?
Привет колега при мондео не се налага изключване на късите когато се включат дълги понеже са отделни крушки, а не е една обща както при фиеста. На ВСИЧКИ автомобили с отделни къси и дълги, късите светлини остават включени и когато си на дълги, по този начин се избягва образуването на неосветено петно от пътя непосредсвено пред автомобила
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
За коя Фиеста става дума?kriki написа:Привет колега при мондео не се налага изключване на късите когато се включат дълги понеже са отделни крушки, а не е една обща както при фиеста. На ВСИЧКИ автомобили с отделни къси и дълги, късите светлини остават включени и когато си на дълги, по този начин се избягва образуването на неосветено петно от пътя непосредсвено пред автомобила
МК4 е с двусекционен фар и късите си светят заедно с дългите.
Или колегата горе се е объркал нещо или е имал в предвид нещо друго.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
МК4 е с двусекционен фар и късите си светят заедно с дългите, така е, но аз имах предвид че конструктивно това устройство следва да се изключва когато светлините се задействат ръчно от лостчето (например за автомобили на които дълги и къси са в обща крушка, може би по стари модели, както и други марки).
Такова устройство следва да е универсално. Освен това предназначението му е да включи само късите светлини и то само когато е стартиран двигателя, демек презумцията че се движим и полицая може да ни спре.
Затова попитах има ли такава опция (свързване).
Такова устройство следва да е универсално. Освен това предназначението му е да включи само късите светлини и то само когато е стартиран двигателя, демек презумцията че се движим и полицая може да ни спре.
Затова попитах има ли такава опция (свързване).
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Да ползвам и аз темата, някой знае ли със сигурност дали при ползване на дневни светлини трябва да светят и габаритите ?
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
В Закона за движение по пътищата дословно пише:
Използване на светлините
Чл. 70.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Видно от точка 2 се визират само къси светлини (без габарити) или включени светлини за движение през деня (имат се предвид автомобилите които имат тази екстра фабрично).
По горе споменах за схемичката за автоматично включване на фаровете, не можах да я изровя в къщи, но по спомен я нарисувах тук: Как действа схемата. При даване на контакт схемата получава захранване, но фаровете не се включват, това става едва когато двигателя се завърти и от алтернатора (тънката жица на малкото болтче) постъпи напрежение към пинове 2 и 6. От този момент започва заряд на С 100 MF през резистора (регулируем времезадаващ тример). В зависимост от времеконстантата на зарядната верига, когато С 100 MF се зареди до бордовото напрежение, ИС 555 обръща, транзистора се отпушва и релето включва късите светлини. По този начин се реализира известно, регулируемо закъснение за включването на фаровете след старта на двигателя. При изключване на двигателя фаровете угасват. При включване на фаровете от лостчето (бутон) на базата на транзистора постъпва напрежение от габаритите, същият се запушва и управлението на фаровете става само ръчно.
Комутиращия транзистор се избира за ток в зависимост от тока на релето.
Диодите са от сериата 1N00x.
Електролитния кондензатор е за напрежение 25 V.
Ако съм допуснал грешка в схемата моля да ме корегират колегите.
Вместо транзистор може да се сложи миниатюрно реле но схемата става друга в изходната си част.
Изключването на схемата (за лятото) става като се прекъсне проводника към пин 8 с миниатюрно ключе.
Използване на светлините
Чл. 70.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Видно от точка 2 се визират само къси светлини (без габарити) или включени светлини за движение през деня (имат се предвид автомобилите които имат тази екстра фабрично).
По горе споменах за схемичката за автоматично включване на фаровете, не можах да я изровя в къщи, но по спомен я нарисувах тук: Как действа схемата. При даване на контакт схемата получава захранване, но фаровете не се включват, това става едва когато двигателя се завърти и от алтернатора (тънката жица на малкото болтче) постъпи напрежение към пинове 2 и 6. От този момент започва заряд на С 100 MF през резистора (регулируем времезадаващ тример). В зависимост от времеконстантата на зарядната верига, когато С 100 MF се зареди до бордовото напрежение, ИС 555 обръща, транзистора се отпушва и релето включва късите светлини. По този начин се реализира известно, регулируемо закъснение за включването на фаровете след старта на двигателя. При изключване на двигателя фаровете угасват. При включване на фаровете от лостчето (бутон) на базата на транзистора постъпва напрежение от габаритите, същият се запушва и управлението на фаровете става само ръчно.
Комутиращия транзистор се избира за ток в зависимост от тока на релето.
Диодите са от сериата 1N00x.
Електролитния кондензатор е за напрежение 25 V.
Ако съм допуснал грешка в схемата моля да ме корегират колегите.
Вместо транзистор може да се сложи миниатюрно реле но схемата става друга в изходната си част.
Изключването на схемата (за лятото) става като се прекъсне проводника към пин 8 с миниатюрно ключе.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Аз също ползвам нещо подобно с 40106 , но един колега забеляза че не ми светят габаритите та затова реших да попитам дали са задължителни. Разбира се касае се за един диод горница,ама защо да е тъй.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Законът е категоричен "с къси светлини". Ако някой тъп полицай състави акт, че не светят и габаритите, то се пише възражение в акта с цитиране на посочената законова разпоредба, пък и в съда такъв акт ще падне 100 %. Все пак законодателят предполагам е мислил при писане на тази разпоредба и е знаел какво е къси светлини, габарити и пр. сметлини по автомобила. Пък и светенето на габаритите едва ли има смисъл през деня, те даже не се виждат, презумцията е превенция на челните удари при изпреварване които взимат най много жертви за съжаление.
- BOYCH
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 21 дек 2008, 11:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Estate Wagon Duratorg 130 Hp Automatik.
Първа регистрация: м. 07.2003 г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за автоматично светване на фаровете?
Бре, колко набъбнала темичката...
Значи да отговоря на някои въпроси...
Като се включат /при мен/ дългите светлини си светят и късите. Фаровете ми са двусекционни с отделни крушки. Освен това постоянно ми светят и габаритите с късите и дългите светлини. Ще приложа снимка на фара ми за да има яснота.
Към момента системата работи о.к.
Имах малко проблеми с алармата, но след като се нулира - проблема изчезна.
Интелигентната "пущина" /се оказа, че е заловила интервенция в ел. системата/ и ми пищеше с повод и без повод. Оказа се че е трябвало веднага да я нулирам, за да изчисти тази интервенция и ... сега вече е о.к.
Споделям го за да не се чуди някой друг ... в подобна ситуация какво става. Алармата ми е "Джемини" италианска, сложена в сервиз Алком.
Значи да отговоря на някои въпроси...
Като се включат /при мен/ дългите светлини си светят и късите. Фаровете ми са двусекционни с отделни крушки. Освен това постоянно ми светят и габаритите с късите и дългите светлини. Ще приложа снимка на фара ми за да има яснота.
Към момента системата работи о.к.
Имах малко проблеми с алармата, но след като се нулира - проблема изчезна.
Интелигентната "пущина" /се оказа, че е заловила интервенция в ел. системата/ и ми пищеше с повод и без повод. Оказа се че е трябвало веднага да я нулирам, за да изчисти тази интервенция и ... сега вече е о.к.
Споделям го за да не се чуди някой друг ... в подобна ситуация какво става. Алармата ми е "Джемини" италианска, сложена в сервиз Алком.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 103 госта